homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum

Mededelingen

Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum "Homerecording.be On Tour" is de naam voor de allereerste echte homerecording.be meeting. Je kan er gelijkgestemden ontmoeten, materiaal uitwisselen, awards winnen of workshops bijwonen. In deze rubriek blikken we vooruit.

Reageren

Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 17:04
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: HOT 2012 Mix-Challenge: Bill Bakers Big Band

Is het normaal dat alle tracks zo zacht zijn? Ze pieken gemiddeld ergens tussen -30 en -20 db.
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 19:55
Senior Member

Reputatie: Literecordings wordt hier goed onthaaldLiterecordings wordt hier goed onthaald

Bij mij ook hoor.

Mijn mix is eigenlijk af, tzal niet de beste zijn maar wel de snelste :-)

Kan je hem al posten ergens?
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 19:58
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Posten lukt nog niet. Binnenkort hierover meer info.
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 04-02-2012, 20:28
Senior Member

Reputatie: Augusti wordt hier goed onthaaldAugusti wordt hier goed onthaald

Mijn mix is ook af, allee mijn poging.
Ik heb de muziek als een jazz combo benadert, bijgestaan door een blazerssectie

De originele sporen waren bij mij ook stil, geen echt probleem voor mij, extra veel headroom
Ook heb ik een deel sporen eruit gegooid, en een 30' jaren intro gemaakt (20 tal seconden), voordat de echte "mix" begint.
Wel 36mb groot.

Echt wel fun gehad bij het mixen, mooi nummer ook, is wat anders dan mijn gewoonlijke rock/metal smaak.
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 07-02-2012, 09:02
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Balen mannen...
Ik had graag een poging gewaagd, maar zit met een drukke verhuizing en dergelijke... Ik kan vast op veel ruzie rekenen als ik nu lekker in mijn studiootje ga zitten en een mix in elkaar ga zetten...
Ik ben wel benieuwd naar de resultaten van eenieder!
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 07-02-2012, 16:44
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Heb me er ook al eens wat aan gewaagd... Mooi nummer, mooie vertolking, brengt me meteen ver weg terug naar de tijd toen ik nog niet geboren was (maar die ik achteraf wel terug heb binnengelepeld).

Een uitdaging voor me, in die zin dat ik gewend ben om heel "clean" en "poppy" te mixen - deze mix schreeuwt naar de vuiligheid die er op het gemiddelde Sinatraplaatje ligt. Wel zeer interessant.

Mijn mix zal dus niet zo proper zijn, niet zo afgeborsteld als ik placht te forceren, maar desalniettemin: leuke challenge!
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 09-02-2012, 20:38
Member

Reputatie: stefsax is op goeie weg
Smile Re: HOT 2012 Mix-Challenge: Bill Bakers Big Band

Eerst en vooral,I love bigband music.
Ik ben er zelfs mee opgegroeid,speelde al vanaf mijn 14de jaar in bigbands en vond dit altijd zeer tof.
Het samenspel,de arragementen,harmonieen,de sfeer etc....like it

Nu ik deze Mix challenge zag was ik verrast en blij dat deze muziekstijl aan bod komt!Dat bewijst toch dat Homerecording.be een zeer open mind heeft.

Vanuit mijn live ervaring weet ik wel hoe het zou moeten klinken maar heb nog geen ervaring met zoveel tracks te mixen.
Ik ga mijn best doen,niettemin mijn live ervaring is dit toch een hele klus.

Veel succes aan iedereen die meedoet en,deelnemen is belangrijker dan winnen want zal er zeker van leren en ervaring van opdoen,en dat is toch de bedoeling van zoiets.
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 09-02-2012, 21:03
Junior Member

Reputatie: BastiaanDeQ is op goeie weg

Multitracks net ontvangen en in Logic gearrangeerd/gerangschikt.

Eerste reactie: leuke uitdaging, en prima opname. Live opnames maak ik zelf ook, en dat is heel ander werk dan thuis of in een "echte" studio. De overspraak e.d. vallen reuze mee, leuk om te doen.

Iemand anders al geprobeerd om een overdrive op de piano te zetten voor een echte 50ties klank?
Met citaat reageren
  #39 (permalink)  
Oud 10-02-2012, 08:00
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Je kan nu je mix insturen!

Indienen doe je via de dedicated dropbox:Homerecording.be mix award 2012! group on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Van elke inzending maak je een kort verslag via een nieuw topic in het awards subforum: http://www.homerecording.be/forum/f50/ (Dit verslag telt mee voor onze beoordeling)
Met citaat reageren
  #40 (permalink)  
Oud 12-02-2012, 20:41
Junior Member

Reputatie: Cram is op goeie weg

Hallo,

Kan je mij de link bezorgen, ik volg avondonderwijs opnametechnieken, dit is dus een echte uitdaging

bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten