homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-03-2007, 15:18
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald
Standaard Betere geluidskaart

Mijn recording doe ik met een Alesis HD24, en mix de hele boel in cubase. Dit werkt Super !! Echter, speel ik nu nog gewoon af via m'n onboard interne geluidskaart op wat PC-speakers.... AAAaaaaaahhh !!

Die speakers dat is ergens deze week wel opgelost (Setje KRK's gekocht) En eigenlijk zoek ik dus alleen nog ff een goede geluidskaart. (PCI, USB, maakt me niet zo veel uit) Even voor de duidelijkheid ik hoef in principe niets op te nemen met die kaart.. !! Puur afspelen, van mijn eigen audio-geknutsel ;-P

Suggesties ??
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-03-2007, 18:44
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Betere geluidskaart

je kan dan best een 2ch geluidskaart nemen

enkele goede in hun prijsklasse

Tascam US122L is zeer goed voor low budget setus

Apogee Mini DAC USB (speciaal hiervoor bedoelt eigenlijk) of een RME ADI 2 + een RME DIGI 96/8 PCI card die via AES met elkaar verbonden zijn is een mid level end oplossing die onder 1000 blijft

als je echt hi end wil, kan je een RME HDSP card met een goede D/A convertor gebruiken (Benchmark DAC1 is een standaard, maar je hebt ook nog veel duurdere en betere zoals Lavry gold, Prism, Weisss ea.)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-03-2007, 19:14
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Betere geluidskaart

Ok, dus feitelijk zeg je RME is 'the way to go'.
Apogee ook goed, en voor low budget, doet een Tascam het leuk ^_^

Ik zal 's kijken wat het 1 en ander kost... Echt High-end hoeft niet. High-end audio daar hou ik me alleen maar in de woonkamer mee bezig ;-P, maar goed da's weer wat anders... thx voor de info !!!

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten