homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-01-2012, 12:22
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie
Standaard CPU Spikes

Om maar even mijn frustratie te uiten... Ik ben er schijtziek van dat ik elke keer system overload meldingen krijg in Logic. Zo dat is eruit...

Ik krijg dus, compleet random zo lijkt het, cpu spike. Ik krijg dan een system overload melding. De ene keer wel, de andere keer niet. Het gebeurt in zowel grote als kleine projecten. En met klein heb ik het over 5 sporen oid. Ik zit er over te denken om over te stappen op Reaper, maar ja, dan kan ik alle plugs die bij Logic horen niet meer gebruiken. Dat terwijl bijv. ES2 en Ultrabeat bij mij erg geliefd zijn. Ook de bijbehorende sample bibliotheek kan dan niet meer gebruikt worden...

Logic 9
Mac Mini Server Quad I7 4g Ram

Iemand raad?

Laatst gewijzigd door Depressoptimist; 12-01-2012 om 13:24
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-01-2012, 13:10
Active Member

Reputatie: Jan-Kris wordt hier goed onthaald
Standaard Re: CPU Spikes

Welke setup ? Welk OS, welke logic versie.

Buffer vergroten ?
Ook de buffersettings onderaan je voorkeurenvenster, kan niet op de naam komen nu en zit ook niet in de studio.

Synths of soft instruments in het algemeen niet op recordenable laten staan wanneer je afspeelt.

Welke automatisatieparameters staan er op de hoogste precisie ? En hoeveel automatisatie is er gaande ?

Denk maar hardop hé. Niks zo frustrerend als niet kunnen doorwerken aan iets.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-01-2012, 13:18
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Buffer vergroten... geen verschil
Dingen niet op record enable zetten... ga ik uitproberen
Veel, weinig of geen automatisatie... geen verschil

Bedankt voor het meedenken!

p.s. ik heb in de openingspost de specs even vermeld

Laatst gewijzigd door Depressoptimist; 12-01-2012 om 13:24
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-01-2012, 13:50
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald

Open je dikwijls projects na mekaar? Na het sluiten van elk project blijft er steeds cache zitten (in Inactive Ram), die slechts verdwijnt na het afsluiten van Logic. Hou ev. je ram gebruik eens in de gaten (met bvb. iStat)
Grts
Hugo
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 12-01-2012, 14:00
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Beperk Logic eens tot 2 cores. Dat zit ergens in de voorkeuren van Logic, dacht ik.

Waarschijnlijk is er een conflict tussen het systeem en Logic die vechten om CPU. Als het systeem één core ten volle gebruikt en Logic wil net met diezelfde core iets doen, dan krijg je die melding.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-01-2012, 00:15
Active Member

Reputatie: peeke001 is op goeie weg

Ik had een tijd geleden ook zo iets.

Bij mij lag het aan een free versie van een programma om nfts schijven te kunnen beschrijven.(ik heb ook logic 9 en core i7)
Na lang troubleshooten: cleane install en een voor een de programmas installeren en logic testen na iedere install, loopt nu alles al een hele tijd gelijk een trein.

Dus misschien moet je eens kijken naar de andere programma's op je mac, misschien
beinvloeden die de prestaties van je Logic.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten