homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Compilatie-cd

Mededelingen

Compilatie-cd Een dedicated subforum voor het Homerecording.be compilatie-cd project.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 06-03-2007, 15:33
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg
Standaard Re: Compil Mastering: the crew & the rules

schept vertrouwen.

[ Bewerkt door faderbug on 6/3/2007 15:37 ]
  #12 (permalink)  
Oud 06-03-2007, 15:47
Moderator

Reputatie: bonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstralingbonux heeft een prima uitstraling

ja zeg , de vroege shift , rap gelezen , ge weet wel he . In elk geval gebruik ik hem ook in rtas versie .
  #13 (permalink)  
Oud 06-03-2007, 17:43
Senior Member

Reputatie: yapiyapo is op goeie weg

billybear wrote-Ik stel voor dat iedereen z'n finale mix op 24 bit houdt?.....-- bij het converteren gebeurt het altijd naar 16 bit (ook is in Cubase op 24 bit ingesteld) kzou niet weten hoe k dit kan verbeteren
  #14 (permalink)  
Oud 06-03-2007, 19:17
Senior Member

ok sorry, wilde hier niemand op zijn tenen trappen maar het was wel grappig geef toe.
  #15 (permalink)  
Oud 06-03-2007, 19:25
Senior Member

Citaat:
yapiyapo wrote:
billybear wrote-Ik stel voor dat iedereen z'n finale mix op 24 bit houdt?.....-- bij het converteren gebeurt het altijd naar 16 bit (ook is in Cubase op 24 bit ingesteld) kzou niet weten hoe k dit kan verbeteren
converteren naar wat???
  #16 (permalink)  
Oud 06-03-2007, 19:39
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

hij bedoeld mixdown, en die kan je gemakkelijk naar 24bit veranderen hoor, in het schermpje waar je je mixdown bestand moet saven.
  #17 (permalink)  
Oud 10-03-2007, 20:33
Active Member

Reputatie: art-of-empathy is op goeie weg

Hey,

Nog een vraagje voor de HOMEREC. MASTERING CREW: (en iedereen die er iets over te zeggen heeft, natuurlijk):

't Is niet dat ik alle advies rond mastering in de wind wil slaan, maar ik heb deze week dus ZELF ook al wat trachten te masteren. DIY forever? Nee, niet echt, maar ik heb gewoon geen centen voor een professional.

De situatie:

mijn mixjes zijn mooi afgewerkt op ca -8dB en ik heb een nieuwe workspace in WAVELAB aangemaakt (met daarin mijn gemixte tracks en enkele commerciele referentie tracks van soortgelijke muziek).

Verder beschik ik over Ozone3 (Izotope), de PSP Vintagewarmer en nog wel wat andere mastering-plugins in hetzelfde genre (die ik niet meteen van plan ben te gebruiken, tenzij er iets wezenlijks moest ontbreken :-? ).

Mijn vraag:

IN WELKE VOLGORDE PLAATS IN DE PLUG-INS? Eerst de Ozone3, best, toch? Die wil ik immers gebruiken voor:
- EQ (de digitale, op aanraden van Riddem)
- Misschien de exiter ook hier en daar z'n werk laten doen
- 'N beetje Mastering Reverb
- Stereo Imaging
- en tot slot dus zeker ook de loudness maximiser voor die geweldige 'intersample peak'-functie.

Mag ik hierna nog mijn PSP vintagewarmer plaatsen, of is dat een domme keuze? Ik wil 'm nog inzetten voor volgende klusjes:
- 't Boeltje te compresseren
- Het volume van de tracks aldus op te krikken ('ceiling'-knop als limiter)
- Tot slot wil wil ik de VintageMeter inzetten om te kijken of al mijn tracks ongeveer hetzelfde volume hebben.

IS DIT EEN GOEDE MANIER VAN WERKEN?

Ontzettend veel bedankt alvast! Zowieso voor al die goede informatie die ik hier al heb mogen lezen!

Take care

Jef, AOE

[ Bewerkt door art-of-empathy on 10/3/2007 20:35 ]
  #18 (permalink)  
Oud 11-03-2007, 00:55
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
IN WELKE VOLGORDE PLAATS IN DE PLUG-INS?
best Ozone als allerlaatste, vermits die die dithered, en piekfilterd.

Citaat:
- EQ (de digitale, op aanraden van Riddem)
Luister vooral naar beiden, het is niet omdat ik het 'digitale' algorithme beter vindt dat jij dat zou moeten, het viel me gewoon op dat hij minder de-faseerd en nauwkeuriger is.

Citaat:
Misschien de exiter ook hier en daar z'n werk laten doen
hmmm, da's spelen met de duivel hoor, exciter is evil, maar komt soms van pas als het te suf klinkt, je bypassknop is je vriend, check erg goed of je niet bent aan het overdijven, je mix kan met een titsje te veel helemaal kapot zijn. liever niet zou'k zeggen.

Citaat:
'N beetje Mastering Reverb
Kan werken, het is een mooie reverb, gebruik het gewoon niet om het te gebruiken, beter is je reverb in de mix te regelen, da's eigenlijk geen masteringtaak.

Citaat:
Stereo Imaging
Wederom...evil, ik ben er nog nooit in geslaagd dat ding te gebruiken zonder alles helemaal naar de pest te helpen, mischien vind je er iets leuk aan om je volledige mix te defaseren in bepaalde frequentiegebieden, maar ik gebruik dat ding niet hoor.

Citaat:
en tot slot dus zeker ook de loudness maximiser voor die geweldige 'intersample peak'-functie.
jep, dat is een geweldige 'garantie' om allesinds geen clipping te hebben, wel oppassen het is natuurlijk een brickwall limiter dus vergooi geen dynamiek voor volume, om extreme transienten tegen te houden werk het wel goed.

Citaat:
Mag ik hierna nog mijn PSP vintagewarmer plaatsen, of is dat een domme keuze? Ik wil 'm nog inzetten voor volgende klusjes: - 't Boeltje te compresseren - Het volume van de tracks aldus op te krikken ('ceiling'-knop als limiter) - Tot slot wil wil ik de VintageMeter inzetten om te kijken of al mijn tracks ongeveer hetzelfde volume hebben.
zoals ik al zei best dus niet achter je Ozone, ervoor kan om alles wat up te pompen mischien, ik weet niet wat je bent aan masteren natuurlijk, als monitoring kan je best eens naar een goede monitoring plugin zoeken, er zijn goede gratis, betere tegen betaling, dus check eens rond.
Dat met die ceiling kan je met ozone beter doen, met het bovenstande advies.

pzz
  #19 (permalink)  
Oud 11-03-2007, 13:01
Active Member

Reputatie: art-of-empathy is op goeie weg

Citaat:
billybear wrote:

Ik stel voor dat we de mastering-crew onmiddellijk toegang geven tot de finale inzendingen (ftp server) zodra die binnenkomen, dan kunnen jullie de verantwoordelijken nog opmerkingen geven, of zelfs kleine verbeteringen vragen.
Hey Billybear,

't kan zijn dat ik intussen iets gemist heb, maar is die FTP-server intussen beschikbaar voor de mastering-crew?

Ifso: wat is de deadline voor het inzenden van de definitieve WAV-track?

Kwestie van mijn agenda een beetje hierop af te stemmen...

Danke schön

Jef, AOE

#20 (permalink)  
Oud 11-03-2007, 13:51
Senior Member

Citaat:
art-of-empathy wrote:
Citaat:
billybear wrote:

Ik stel voor dat we de mastering-crew onmiddellijk toegang geven tot de finale inzendingen (ftp server) zodra die binnenkomen, dan kunnen jullie de verantwoordelijken nog opmerkingen geven, of zelfs kleine verbeteringen vragen.
Hey Billybear,

't kan zijn dat ik intussen iets gemist heb, maar is die FTP-server intussen beschikbaar voor de mastering-crew?

Ifso: wat is de deadline voor het inzenden van de definitieve WAV-track?

Kwestie van mijn agenda een beetje hierop af te stemmen...

Danke schön

Jef, AOE

ja!

dat wilde ik ook net vragen, had het idee dat ik iets gemist heb ... veel in de studio gezeten en weinig hier ... :-) :-) :-)
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten