Citaat:
IN WELKE VOLGORDE PLAATS IN DE PLUG-INS?
|
best Ozone als allerlaatste, vermits die die dithered, en piekfilterd.
Citaat:
- EQ (de digitale, op aanraden van Riddem)
|
Luister vooral naar beiden, het is niet omdat ik het 'digitale' algorithme beter vindt dat jij dat zou moeten, het viel me gewoon op dat hij minder de-faseerd en nauwkeuriger is.
Citaat:
Misschien de exiter ook hier en daar z'n werk laten doen
|
hmmm, da's spelen met de duivel hoor, exciter is evil, maar komt soms van pas als het te suf klinkt, je bypassknop is je vriend, check
erg goed of je niet bent aan het overdijven, je mix kan met een titsje te veel helemaal kapot zijn. liever niet zou'k zeggen.
Citaat:
'N beetje Mastering Reverb
|
Kan werken, het is een mooie reverb, gebruik het gewoon niet om het te gebruiken, beter is je reverb in de mix te regelen, da's eigenlijk geen masteringtaak.
Wederom...evil, ik ben er nog nooit in geslaagd dat ding te gebruiken zonder alles helemaal naar de pest te helpen, mischien vind je er iets leuk aan om je volledige mix te defaseren in bepaalde frequentiegebieden, maar ik gebruik dat ding niet hoor.
Citaat:
en tot slot dus zeker ook de loudness maximiser voor die geweldige 'intersample peak'-functie.
|
jep, dat is een geweldige 'garantie' om allesinds geen clipping te hebben, wel oppassen het is natuurlijk een brickwall limiter dus vergooi geen dynamiek voor volume, om extreme transienten tegen te houden werk het wel goed.
Citaat:
Mag ik hierna nog mijn PSP vintagewarmer plaatsen, of is dat een domme keuze? Ik wil 'm nog inzetten voor volgende klusjes: - 't Boeltje te compresseren - Het volume van de tracks aldus op te krikken ('ceiling'-knop als limiter) - Tot slot wil wil ik de VintageMeter inzetten om te kijken of al mijn tracks ongeveer hetzelfde volume hebben.
|
zoals ik al zei best dus niet achter je Ozone, ervoor kan om alles wat up te pompen mischien, ik weet niet wat je bent aan masteren natuurlijk, als monitoring kan je best eens naar een goede monitoring plugin zoeken, er zijn goede gratis, betere tegen betaling, dus check eens rond.
Dat met die ceiling kan je met ozone beter doen, met het bovenstande advies.
pzz