homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-03-2007, 02:11
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Reaper...

Mischien hadden sommigen het al gelezen, maar ik begin op Cubase's limieten te stuiten wat betreft audio bewerking. Ik had mijn gedacht een beetje op Protools gezet omwille van het beter behandelen van audio ed. maar de LE versie zou dan weer een hoop onhandigheden met zich meebrengen die ik niet wens (delay compensation etc...)

Aan de hand van een topic op een ander forum ben ik deze namiddag in contact gekomen met reaper. Ik kende het programma al, ik heb zelf ooit eens geinstaleerd, gechecked en ik herinner me dat ik het wel tof vond, zeker gezien de prijs. Maar ik ben er nooit diep op in gegaan, tot nu...

Na een hele namiddag/avond/nacht reaperen ben ik tot de dramatische conclusie gekomen dat dit programma mij, totnutoe véél meer bied dan Cubase, vooral dan in termen van gebruikersgemak (meer met minder klikken), échte sidechaining, volledige VST/VSTi/DXi compatibiliteit, matrix routing (route alles naar alles), goeie bussing, drag&drop fx order, en tenslotte een ongelooflijk licht programma op de pc (zeker op mn nieuwe quad core ;-) !).

Zou ik na een heel decenium uiteindelijk Cubase verlaten? De volgende dagen zullen dat uitwijzen, nadat ik eens wat opneem, mix en downmix met Reaper zal ik snel zijn sterke/zwakke kanten ondervinden (waarschijnlijk snel in het midi-gedeelte...maar wacht...hij werkt ook als ReWire slave! dus wat belet me midi met Cubase te doen?)

Ben je nieuw en werk je met magix, le of se pakketen? Ga NU naar
http://www.cockos.com/reaper/ en download de magere 2.2Mb aan Shareware!
Ben je zoals mij en is Cubase of een andere daw niet veelzijdig genoeg in termen van audio? Check it out!
...en aan de andere...check het toch ook maar eens, tis tenslotte 2.2Mb, en ik ben er enthousiast over dus tzal wel niet slecht zijn he 8-)

Ik weet dat het vreemd klinkt om een stuk shareware hier aan te prijzen als dé daw, maar je moet het echt eens bekijken en mee werken om het te geloven.
Oh ja het kost 32eur als hobbyist, en 160 indien je het in een commerciele studio gaat gebruiken (zelfde versie, andere licensie)

Pzz
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-03-2007, 16:58
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Reaper...

Op wat voor limieten van Cubase stuitte je dan concreet? En naar ik me goed herinner heb ik al eens een hele aanprijzing van Reaper gelezen hier op het forum (was die van jou? :-)) Ik dacht gelezen te hebben dat Reaper helemaal geen midi engine had?

Greetz

J.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-03-2007, 17:46
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Citaat:
JimMstr wrote:
Ik dacht gelezen te hebben dat Reaper helemaal geen midi engine had?
J.
Een antwoord op deze vraag staat uitvoerig op de website van Reaper!

MIDI support
MIDI files can be inserted in any track
Piano roll MIDI editor with velocity, pitch, and CC controls
Support for multi-track recording/monitoring of any MIDI hardware input
Any number of tracks can send to any MIDI hardware output
Support for VSTi/DXi softsynths and VST MIDI fx
Support for MIDI sending/receiving to ReWire devices
Support for recording a track's output (audio or MIDI) independent of what input is selected (meaning you can record live the audio output of a softsynth from a MIDI source, or even more interestingly record the MIDI output of ReaGate from a live (audio) input)

tjaw,

Peter :-)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-03-2007, 18:13
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

ja midi werkt erg goed in reaper, niet de overtolligheid dat cubase biedt, maar nietemin genoeg om met vsti's of keyboards iets te doen. (genre Protools)

Citaat:
Op wat voor limieten van Cubase stuitte je dan concreet?
Dat heb ik in een ander topic al eens uitgelegd, het gaat vooral over routing en sidechaining die mij serieus ambeteren in grote cubase projecten.Maar ook de simpele manier hoe reaper omgaat met het knippen, plakken en bewerken van audio is echt nice.
Onder de motorkap is ook alles dik in orde, 64bit engine, asio, vst en vooral superlicht programma!
Voor mensen die vooral met VSTi's werken is Cubase nog wel beter, maar als het vooral (multitrack)audio is met wat midi hier en daar (bfd, een rhodesgeuidje etc) vindt ik reaper echt klasse!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 04-03-2007, 18:20
Active Member

Reputatie: Rixx heeft (nog) geen reputatie
Standaard Re: RidDim

gozer weetjij wa van afmixen in adobe
ik weet wel een aantal dingen maar ik wil verschilende manieren weten tjoo

voor RidDim[quote]
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 04-03-2007, 23:05
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik dacht het te gebruiken voor sidechaining via rewire in combinatie met cubase, maar moet het nog uitzoeken hoe het juist werkt. Als hoofd-DAW vind ik het juist omslachtig en cubase veel logischer, maar dat is waarschijnlijk een persoonlijke mening. Het is alleszins een goede gratis daw om te starten denk ik.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 05-03-2007, 01:45
Groupie

Ik lees over een hoop pro's die het ook gebruiken in commerciele studios, dat heeft me er ook toe aangezet het eens diep uit te spitten en niet als 'zoveelste shareware' te klasseren. Via rewire sidechainen zou moeten lukken, maar als het enkel is om ducking en keying compressie te doen in cubase, dan gebruik ik sidekick (link), een gratis vst plugin die een virtuele bus creërt die door een 2e instantie van de plugin opgepikt kan worden door zijn sidechain, simpel en niet bepaald hetzelfde als ik gewoon ben met harware sidechaining maar het doet het tenminste zonder al te veel moeite.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 26-07-2008, 20:06
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling
Thumbs up Re: Reaper...

Ik ben een beginneling op het gebied van opnamen en gebruik nu Reaper (op advies van een profesionele geluidstechnicus). Ook heb ik een versie van Cubase Le (bij mijn interface gekregen). Ik moet eerlijk zeggen dat tot nu toe Reaper heel gebruiksvriendelijk vindt en er heel snel mijn weg heb kunnen vinden. Ik kan dus iedere beginneling dit programma aanraden. Zeker omdat je het een beperkte tijd gratis kan gebruiken. Maar gezien de lage dollar koers $ 50,-- = € 36,-- is dit bedrag voor mijns inziens zójn goed programma ook wel overkomelijk.

Mijn midi/VSTG pluginss werken overigens perfect!

groet Johan
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 26-07-2008, 22:54
Active Member

Locatie: The South of the Netherlands, Bingelrade of all places.
Reputatie: Ezzviah is op goeie weg

Toevallig dat ik deze week ook een aantal avonden met Reaper gestoeid heb. Het programma is enorm flexibel en snel op te pakken. Routing mogelijkheden te over en daarbij zitten er een aantal handige schermen in om toch het overzicht te houden en een enorme spinnenweb die je zelf kan creeren.

Uiteindelijk heb ik toch besloten om bij Cubase Studio 4 te blijven vanwege 1 enorm handige
Cubase feature: play order track. Perfect voor arrangeren van nieuwe tracks. Mocht ik gaan overstappen naar Reaper ga ik dit teveel missen.

Dus, mocht iemand een Reaper alternatief hebben voor de play order track?!?!?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 27-07-2008, 09:06
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Voor evenveel 50$-36€ kan je ook Temper gebruiken voor de midi stuff. Zelfde downloadpolitiek als Reaper, gratis ongelimiteerde trialware... maar wel registreren als je "decide to make it part of your workflow"

Temper: Home (Angry Red Planet)

Hoe je de twee moet syncen vind je hier:

Temper: Sync: Cockos Reaper Slaved to Temper
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten