homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum

Mededelingen

Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum "Homerecording.be On Tour" is de naam voor de allereerste echte homerecording.be meeting. Je kan er gelijkgestemden ontmoeten, materiaal uitwisselen, awards winnen of workshops bijwonen. In deze rubriek blikken we vooruit.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30-12-2011, 23:43
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Call for speakers: doe je zegje op onze volgende meeting

Homerecording.be on tour is een community gebeuren. Na de twee voorgaande geslaagde jaren zijn we klaar voor de volgende stap: we zoeken mensen die alleen, of met een groepje, een workshop willen geven op onze volgende meeting. Dit is je kans om je kennen en kunnen te delen met een groep mede-recorders.

Je mag het onderwerp zelf bepalen, zolang het recording/muziek gerelateerd is. Of je nu over compressie, drumopnames, zang, microfoontechniek, akoestiek of promotie wil praten.... Verras ons!

Vanaf vandaag kan je je kandidatuur stellen door een mail te sturen naar speakers@homerecording.be, met volgende gegevens:

- Naam + forum-nickname
- Leeftijd
- Onderwerp van je workshop + korte beschrijving (max. 200 woorden)
- Benodigd materiaal (pc, daw, beamer,...) en wat je zelf meebrengt.
- Korte persoonlijke bio waarin je vooral je audio-ervaring uit de doeken doet.

Wat wij bieden:
- 25 minuten
- een onvergetelijke ervaring en een kans om bij te dragen aan de community

We zoeken zowel beginners als gevorderden, als pro's zolang je maar een onderwerp te bieden hebt waar je voldoende info kan over geven die andere mensen zal interesseren.

We verwachten alvast een hele hoop kandidaturen. Hieruit selecteren we die sprekers die ons in hun kandidatuur weten te overtuigen. We voorzien alvast een pak meer workshops dan voorgaande jaren, met kleinere groepen.

Kandidaturen moeten binnen zijn vr 20 januari.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 31-12-2011, 00:02
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Call for speakers: doe je zegje op onze volgende meeting

Nog wat aanvullingen:
- je mag het gerust breder zien dan een klassieke presentatie. Ook knutsel of doe-workshops zijn welkom.
- wie een idee heeft dat niet perse past binnen de strikte tijdslimieten of structuur hierboven opgegeven, mag ons gerust contacteren.
- workshops die een commerciele inslag hebben zullen uit dit lijstje geweerd worden.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 31-12-2011, 13:23
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Ik wil graag een of twee workshops/minilezingkje doen!

Ik kan niet kiezen:
-maken van een tin-can-microphone
-opnemen met diverse stereo technieken (live opnemen, met als output een cd-r die iedereen kan meenemen en thuis kan terugluisteren)
-opnemen van akoestische gitaar
-singing the blues (schrijven van je eigen bluessong in een half uurtje)

Rikke
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 31-12-2011, 17:30
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Alles inzenden Rikke ... dan laat je de keuze aan het publiek. Ik vind alle topics alvast interessant genoeg om naar af te zakken.
Jan
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 01-01-2012, 12:09
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
Ik wil graag een of twee workshops/minilezingkje doen!

Ik kan niet kiezen:
-maken van een tin-can-microphone
-opnemen met diverse stereo technieken (live opnemen, met als output een cd-r die iedereen kan meenemen en thuis kan terugluisteren)
-opnemen van akoestische gitaar
-singing the blues (schrijven van je eigen bluessong in een half uurtje)

Rikke
Hallo Rikke,

We kunnen misschien samen die workshops doen.

voor die opnametechnieken wil ik wel mijn apparatuur ter beschikking stellen. Alles zit opgebouwd in n rack met laptop bovenop. Heel compact en direct opgesteld. Ik kan op n statief MS, Blumlein,XY,ORTF en A-B opstellen.

XY en ORTF met 4 Joskes C42,
A-B met 2x DPA2006A
VOOR MS en Blumlein gebruik ik de R88. Als we die beiden tegelijk willen uittesten dan heb ik nog 2 fig.8 mic's nodig.

Als we alles tegelijk opnemen kan je direct switchen tussen de groepen en hoort de luisteraar meteen het verschil in opnametechnieken.

Er moet wel nog eens nagedacht worden wat er opgenomen wordt om een goed onderscheid te kunnen maken tussen de verschillende opnametechnieken. En instrument, meerdere instrumenten ,
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  L1140597.jpg
Bekeken: 221
Grootte:  65.0 KB
ID: 10038  

Laatst gewijzigd door PCDJHENK; 01-01-2012 om 12:14
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 01-01-2012, 19:44
Senior Member

Reputatie: Livius wordt hier goed onthaaldLivius wordt hier goed onthaald

Hierboven al een hoop zeer interessante initiatieven! Ik ga eens kijken of we met netwaves weer iets rond Creative Commons of auteursrecht kunnen doen. Moest dat iemand interesseren uiteraard.

Groeten!
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 01-01-2012, 20:14
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Al goeie aanzetten! Benieuwd naar jullie concrete inzendingen.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 02-01-2012, 13:49
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Hallo Rikke,

We kunnen misschien samen die workshops doen.

voor die opnametechnieken wil ik wel mijn apparatuur ter beschikking stellen. Alles zit opgebouwd in n rack met laptop bovenop. Heel compact en direct opgesteld. Ik kan op n statief MS, Blumlein,XY,ORTF en A-B opstellen.

XY en ORTF met 4 Joskes C42,
A-B met 2x DPA2006A
VOOR MS en Blumlein gebruik ik de R88. Als we die beiden tegelijk willen uittesten dan heb ik nog 2 fig.8 mic's nodig.

Als we alles tegelijk opnemen kan je direct switchen tussen de groepen en hoort de luisteraar meteen het verschil in opnametechnieken.

Er moet wel nog eens nagedacht worden wat er opgenomen wordt om een goed onderscheid te kunnen maken tussen de verschillende opnametechnieken. En instrument, meerdere instrumenten ,
Dat werkt niet ! Je zult microfoons van hetzelfde kaliber moeten gebruiken. Zoals reeds eerder gezegd zo hoor je voornamelijk de eigenschappen van de microfoons.
Welk orkest wil je gaan gebruiken ?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 02-01-2012, 16:00
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radix Bekijk bericht
Dat werkt niet ! Je zult microfoons van hetzelfde kaliber moeten gebruiken. Zoals reeds eerder gezegd zo hoor je voornamelijk de eigenschappen van de microfoons.
Welk orkest wil je gaan gebruiken ?
ORTF en XY zijn al met dezelfde mic's (Josephson C42)
Ik heb echter voor A-B geen omni's van Josephson dus moet ik het wel met mijn DPA's doen.

Je zal inderdaad verschil in klankkleur waarnemen als je met verschillende merken van mic's gaat werken. Maar bij deze test gaat het toch in eerste instantie over het tot stand brengen van stereo-opnames , regeling van de breedte van het stereobeeld, MS uiteendoen, gedrag bij mono weergave ed.

Ik zou 2 instrumenten nemen die enkele meters van elkaar verwijderd zijn zodat je duidelijk een onderscheid kunt maken waar ze zich bevinden in het klankbeeld. Of eventueel een band die aan 't spelen is op een andere locatie in de ruimte. Maar ik vrees dat je dan moeilijk zal kunnen luisteren naar de opgenomen versie als men met nogal wat 'power' speelt. En ga je daar een breed klankbeeld hebben?
We kunnen echter ook een vooraf opgenomen stukje muziek gebruiken dat we door 2 luidsprekers laten spelen die ver genoeg uit elkaar staan. Of van die opnames van vroeger waar men nog alles leuk links en rechts mixte.
Het voordeel van een opgenomen stuk muziek is dat je het kunt herhalen en zo wijzigingen in de opstelling beter kunt beoordelen.

Aan de moderators, hoe zit het met Sabam als we muziek afspelen in deze workshop?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 02-01-2012, 16:05
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Klassieke troep gebruiken van meer dan 50jaar oud en dan zijn er geen Sabamrechten van toepassing, dacht ik .
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten