homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum

Mededelingen

Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum "Homerecording.be On Tour" is de naam voor de allereerste echte homerecording.be meeting. Je kan er gelijkgestemden ontmoeten, materiaal uitwisselen, awards winnen of workshops bijwonen. In deze rubriek blikken we vooruit.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 11-01-2012, 21:47
Senior Member

Reputatie: studio_adega wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Call for speakers: doe je zegje op onze volgende meeting

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Een workshop die ik zelf niet kan geven wegens 2 linkerhanden:

Bouw je eigen absorbers/portable vocalbooth.

Een handige Harry die de linkerhanden onder ons helpt met het maken van absorbers /portable vocalbooths (2 absorbers met scharnier). Vooraf inschrijven+ betalen (kosten van het materiaal+kleine extra voor sponsoring HR.be)

Houten latten op maat laten zagen, en van daaruit beginnen naar een frame met rockwool.

Wie zou hier in geinteresseerd zijn, en is het haalbaar?
Lijkt mij heel interessant, maar dan is het misschien wel handig om ook een cursus 'waar plaats ik mijn absorbers? te organiseren.

Groeten,

Joris
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 12-01-2012, 08:08
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Om dan nog de cursus voor het behalen van je vrachtwagenrijbewijs niet te vergeten. Hoe ga je die dingen anders meepakken naar huis?
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 13-01-2012, 13:20
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Tja, ik hoop heeeeeel stiekem dat een Bert of Eric in staat is aanwezig te zijn om alle ingewikkelde theorie eens te vertellen en toe te lichten!
Isolatie / Akoestiek, etc....

Afhankelijk van het publiek, is het ook nog steeds een interessant thema om vocals op de juiste manier te processen en mooi in de mix te leggen... Wat doe je, waarom en hoe?
(Nee, dat zijn allebei geen thema's die ik kan uitwerken, ik wil dit juist steeds meer leren.)
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 13-01-2012, 17:14
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Ben al even aan't denken om iets te doen omtrent mixing/productie en de verschillen in benadering / of een song met veel te veel tracks van nul af aan te mixen (kwestie van in de keuken te laten kijken), maar ik vrees dat ik een dergelijke concept niet kan prepareren tegen die datum.

Ik ben zelf absoluut te vinden voor de aangeboden workshops (compressors, mastering/beleving) - maar dan wel op voorwaarde dat de akoestiek van de zaal werkbaar is en er een deftige monitoring is.

Ik vond de drum-workshop van vorig jaar bijvoorbeeld zéér interessant, maar het gemiddeld niveau van HR had weinig aan de slechte weergave van het onderwerp...
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 14-01-2012, 04:34
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
Ik vond de drum-workshop van vorig jaar bijvoorbeeld zéér interessant, maar het gemiddeld niveau van HR had weinig aan de slechte weergave van het onderwerp...

Waren de wav's niet beschikbaar achteraf?
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 15-01-2012, 18:45
Erelid

Reputatie: EricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satriani Bekijk bericht
Tja, ik hoop heeeeeel stiekem dat een Bert of Eric in staat is aanwezig te zijn om alle ingewikkelde theorie eens te vertellen en toe te lichten!
Isolatie / Akoestiek, etc....
Geloof me, ik zou dit echt héél graag doen, maar mijn gezondheid laat me niet meer toe om dergelijke dingen toe te zeggen. Ik kan niet steeds op mijzelf rekenen, waardoor ik ook anderen mogelijk teleurstel.

Maar je kan steeds topics openen over dingen die je interesseren. Iets niet weten en vragen is geen zwakte maar een kracht.

Ik kan niet praten voor Bert of anderen natuurlijk.
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 16-01-2012, 09:36
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricDesart Bekijk bericht
Geloof me, ik zou dit echt héél graag doen, maar mijn gezondheid laat me niet meer toe om dergelijke dingen toe te zeggen. Ik kan niet steeds op mijzelf rekenen, waardoor ik ook anderen mogelijk teleurstel.

Maar je kan steeds topics openen over dingen die je interesseren. Iets niet weten en vragen is geen zwakte maar een kracht.

Jammer Eric! Los van het luisteren naar zo een workshop had ik ook graag je hand geschud en een biertje aangeboden (Of wijn, koffie, thee, of whatever your taste is) als teken van waardering!
Ik zie toch dat "geluids-kunde" een enorm veel besproken onderwerp is, waar maar weinig mensen ECHT kennis van hebben.
En dan moet ik ook nog maar gokken en blind geloven dat jij er verstand van hebt, je kunt mij alles wijsmaken
(Letop: bovenstaande.... geintje he! Geen scheve gezichten!)

Zoals je ook al zei in mailtje (ongeveer): Er zijn maar weinig die het voor studio's doen, wat toch best vreemd is.
Dus dit had heel interessant geweest... Ik durf mij er niet aan te wagen: Mijn kennis is nog steeds erg beperkt, hoewel ik denk dat ik het iets meer snap ondertussen...(iets = 5% ipv 0% )
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 16-01-2012, 12:31
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Nog 4 dagen om jullie inzendingen te doen!
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 16-01-2012, 18:17
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricDesart Bekijk bericht

Ik kan Eric uiteraard niet vervangen en bovendien is het voor mij te ver weg. Ik ben ook een beetje muzikant, dus ik ben er al nooit en als ik dan dit soort akkefietjes ga doen word ik de straat opgeschopt.
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 16-01-2012, 18:39
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Waren de wav's niet beschikbaar achteraf?
Geen idee... maar ik hou er gewoon van om het terplekke even te bediscusieren, te luisteren wanneer het met de uitleg komt, enz...

Het was dik oké hoor, het idee was duidelijk, en de resultaten waren te onderscheiden, maar ik zou eerder opteren voor een kleinere, akoestisch betere zaal en een torentje studiomonitoren
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten