homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum

Mededelingen

Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum "Homerecording.be On Tour" is de naam voor de allereerste echte homerecording.be meeting. Je kan er gelijkgestemden ontmoeten, materiaal uitwisselen, awards winnen of workshops bijwonen. In deze rubriek blikken we vooruit.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 02-01-2012, 16:43
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Call for speakers: doe je zegje op onze volgende meeting

Of iemand die gewoon vrijwillig iets speelt? Creative C, misschien? Is de Sabam nu al zo laag gezakt? Laats ze maar iets betalen....

Ik ga er over nadenken. Heb zowel wat ideeen voor kwa mix en vocal productie
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 02-01-2012, 17:47
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Als er rechthebbende stukken gespeeld worden zal daarvoor SABAM aangifte gebeuren zoals het hoort. We zullen de sprekers dat nog vooraf vragen.

Verder: laat maar komen die goeie ideeen!
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 10-01-2012, 21:56
Senior Member

Reputatie: Sida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatie

Ik ben aan het overwegen om een korte presentatie te doen over ...

- subjectieve verwoordingen van klankkleur

- belevenis van klankkleur koppelen aan frequentiegebieden, met het oog op EQ-instellingen

- leren luisteren naar mixen en aanpassingen maken in de richting van een goede frequentiebalans. Hierbij zou ik kunnen vertrekken van korte geluidsfragmenten die op voorhand aangeboden worden door forumleden zelf.

- ervaringsgericht: uitdagingen omtrent EQ-gebruik bij de mastering, zowel correctief als muzikaal

Ik moet nog even afbakenen vooraleer ik mijn voorstel indien, maar het is zeker niet de bedoeling om er iets technisch van te maken ...
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 10-01-2012, 22:04
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Sounds good!
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 10-01-2012, 22:53
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sida Mosae Mastering Bekijk bericht
Ik ben aan het overwegen om een korte presentatie te doen over ...

- subjectieve verwoordingen van klankkleur

- belevenis van klankkleur koppelen aan frequentiegebieden, met het oog op EQ-instellingen

- leren luisteren naar mixen en aanpassingen maken in de richting van een goede frequentiebalans. Hierbij zou ik kunnen vertrekken van korte geluidsfragmenten die op voorhand aangeboden worden door forumleden zelf.

- ervaringsgericht: uitdagingen omtrent EQ-gebruik bij de mastering, zowel correctief als muzikaal

Ik moet nog even afbakenen vooraleer ik mijn voorstel indien, maar het is zeker niet de bedoeling om er iets technisch van te maken ...

Dit klinkt als een zeer interessant onderwerp... Mijn aanwezigheid hierbij heb je alvast!

Op zich wil ik ook best iets bijdragen, maar ik weet niet of mijn kennis wel voldoende is... ik denk er nog even over na...
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 10-01-2012, 23:10
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satriani Bekijk bericht
Op zich wil ik ook best iets bijdragen, maar ik weet niet of mijn kennis wel voldoende is... ik denk er nog even over na...
Ook workshops voor beginners zijn belangrijk, dus hou je niet in.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 11-01-2012, 07:38
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Nog even onder de aandacht brengen: op 20/01 moeten alle inschrijvingen binnen zijn via speakers@homerecording.be.

Personen die al gemailed hebben, we antwoorden jullie binnenkort!
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 11-01-2012, 19:51
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Misschien eens de vraag van de topic omkeren en aan de forumleden vragen welke thema's ze graag uitgewerkt zouden zien in een workshop?

Voor mij is dat vooral het gebruik van een compressor. Ik ervaar dat compressors van diverse softwareontwikkelaars anders reageren, ondanks dezelfde instellingen (ratio, atack, release ed). De ene vervormt als hij snel moet reageren, de andere niet.

Wat bedoelt men met termen als 'transient, smooth, hard, enz'
Het gebruik van stereolink , mixen van dry met wet enz.

Hoe stel je de parameters van de compressor in voor een voice, klassiek muziek , koor ed. Of is daar geen basisregel voor?

En dan misschien de softwar-compressors vergelijken met een analoge compressor?

Samples van mijn opnames om mee te experimenteren heb ik voldoende ter beschikking.
Nu nog iemand vinden die dat op eenvoudige manier praktisch kan uitleggen....
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 11-01-2012, 20:09
Vintage Member

Reputatie: mike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satriani Bekijk bericht
Misschien een paar moppen vertellen !
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 11-01-2012, 21:25
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Een workshop die ik zelf niet kan geven wegens 2 linkerhanden:

Bouw je eigen absorbers/portable vocalbooth.

Een handige Harry die de linkerhanden onder ons helpt met het maken van absorbers /portable vocalbooths (2 absorbers met scharnier). Vooraf inschrijven+ betalen (kosten van het materiaal+kleine extra voor sponsoring HR.be)

Houten latten op maat laten zagen, en van daaruit beginnen naar een frame met rockwool.

Wie zou hier in geinteresseerd zijn, en is het haalbaar?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten