homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum

Mededelingen

Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum "Homerecording.be On Tour" is de naam voor de allereerste echte homerecording.be meeting. Je kan er gelijkgestemden ontmoeten, materiaal uitwisselen, awards winnen of workshops bijwonen. In deze rubriek blikken we vooruit.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 24-02-2012, 16:14
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Gewijzigde datum voor HOT 2012: 18 maart 2012

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
Hmm, brengt me op ideeen!

We micen een brandalarm of 10 - en elk signaal wordt door een aparte synth en effecten gestuurd om zo na een halfuurtje te komen tot the only real firealarm song!
Hebt gij al kinderen, Jimmy?
Dit doet me gewoon denken aan een zaterdagnamiddag met mijn zoontje van 4 en zijn speelgoedbrandweerauto's die freaking luide sirenes hebben...
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 24-02-2012, 22:18
Member

Reputatie: Inertia is op goeie weg

Hallo allemaal,

Ik ben deze site gisteren via tweakers.nl tegen gekomen. En toevallig gaat HOT door in mijn stad .
Dus het lijkt me wel interessant om er naar toe te gaan maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet verwachten.

Ik ben bezig met eigen muziek maken, maar ik neem eigenlijk niet zo veel op, ik gebruik wel samples maar het merendeel is toch midi. Ik ben ook nog maar een beginner (ik wil nu wat serieuzer gaan doen) dus ik heb amper ervaring met opnames en masteren.
Is dit dan ook nog interessant voor mij dan, of word ik gewoon overspoeld met informatie?

Bedankt
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 24-02-2012, 23:52
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamer21 Bekijk bericht
Hebt gij al kinderen, Jimmy?
Dit doet me gewoon denken aan een zaterdagnamiddag met mijn zoontje van 4 en zijn speelgoedbrandweerauto's die freaking luide sirenes hebben...
Batterijtjes eruithalen en zeggen dat ze leeg zijn wil wel eens werken. Totdat junior er achter komt dat pa altijd genoeg volle accus achter de hand heeft voor zijn werk...
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 26-02-2012, 14:24
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inertia Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben deze site gisteren via tweakers.nl tegen gekomen. En toevallig gaat HOT door in mijn stad .
Dus het lijkt me wel interessant om er naar toe te gaan maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet verwachten.

Ik ben bezig met eigen muziek maken, maar ik neem eigenlijk niet zo veel op, ik gebruik wel samples maar het merendeel is toch midi. Ik ben ook nog maar een beginner (ik wil nu wat serieuzer gaan doen) dus ik heb amper ervaring met opnames en masteren.
Is dit dan ook nog interessant voor mij dan, of word ik gewoon overspoeld met informatie?

Bedankt
Kan iemand hier iets meer uitleggen?
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen want ik heb de woensdag erna een examen wiskunde -.-, dus ik ga enkel als het echt interessant is (voor mij)...
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 26-02-2012, 16:22
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Kan iemand hier iets meer uitleggen?
Workshops | homerecording.be
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 26-02-2012, 20:13
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamer21 Bekijk bericht
Maar ligt de nadruk op echt opnemen (met microfonen enzo) of eerder bij het producen-deel (mixen/masteren, hoe bepaalde effecten creeŽren)?
Ik ben namelijk vooral bezig met muziek maken en niet zo zeer echt hele liedjes opnemen...

Bedankt
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 26-02-2012, 20:40
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Maar ligt de nadruk op echt opnemen (met microfonen enzo) of eerder bij het producen-deel (mixen/masteren, hoe bepaalde effecten creeŽren)?
Ik ben namelijk vooral bezig met muziek maken en niet zo zeer echt hele liedjes opnemen...

Bedankt
Het is echt voor iedereen hoor, ik ben ook niet echt bezeig met het maken van opnamen met twintig mics en drums en gitaar enzo... ik maak vooral soundscapes etc, dus echt in the box werken met PC (alhoewel met de Telemark wordt het al out the box)...

Er zullen dingen zijn die voor jou niet relevant zijn, er zullen dingen zijn die voor jou zeeer interessant zijn, niet iedereen doet hetzelfde uiteraard

Ik heb me de vorige editie zeker geamuseerd en heel wat opgestoken in ieder geval.

En het is gratis, en in jouw buurt, dus staat het je niet aan ben je terug weg, en geen potten gebroken

IZ.
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 26-02-2012, 20:43
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:

Bedankt
Beide! Er zijn maar liefst vier ruimtes waar parallel workshops doorgaan. Van opnemen tot mixing, van zelfbouw audio tot songwriting!

En dat examen, daar kan je toch gewoon wat vroeger aan beginnen zeker, wiskunde is niks voor de laatste moment .
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 26-02-2012, 22:05
Member

Jullie hebben gelijk, ik zal er in ieder geval niet dommer van worden .
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 07-03-2012, 22:29
Senior Member

Reputatie: steeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaald

Ik probeer er ook te zijn, wil ik wel een lekker bolleke!
JJ
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten