homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-12-2011, 16:44
jtb jtb is offline
Member

Reputatie: jtb is op goeie weg
Standaard DIY dempingspanelen

Nadat ik van Mr. Dogpants tips, rockwool en stof had gekregen bij de overname van zijn monitoren ben ik gisteren eens aan het klussen geslagen.

Allereerst een frame getimmerd van 93 mm hoge latjes.

Daarna dit frame heel strak bespannen met zwarte stof (uiteraard kan dit ieder stofje zijn dat je wenst.

Vervolgens het frame gevuld met de Rockwool en direct het scharnier van een tuinhek bevestigd zodat ik het blind kan bevestigen tegen de muur.

En nu hangt ie!

Zo ziet mijn werkplek er nu uit.

En dit is ťťn van de twee dempingspanelen in zijn habitat. Er hangt nog een 2e tegen een andere muur en als ik morgen zin heb maak ik nog een derde.

Excuses voor de slechte foto's, ze zijn met de telefoon gemaakt en het schemert.

Werkt dit nu?
Nouja ik heb er geen wetenschappelijkheden op losgelaten, maar de kamer klinkt wel minder hol met deze diverse aanpassingen. Ik zeg minder omdat het nog steeds geen ideale omgeving is, maar dit is het maximaal haalbare voor mijn wensen, budget en ruimte.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 25-12-2011, 08:47
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: DIY dempingspanelen

Gewoon over het uitzicht: mooi gedaan!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-12-2011, 11:54
Active Member

Reputatie: M&M Music Studio is op goeie weg

Ik heb de mijne op precies dezelfde manier gemaakt, alleen heb ik de achterkant afgsloten met Hardboard weet je wel, zo iets kartonachtigs dat je ook terug vind aan de achterkant van hele goedkope kleerkasten.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 25-12-2011, 12:41
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M&M Music Studio Bekijk bericht
Ik heb de mijne op precies dezelfde manier gemaakt, alleen heb ik de achterkant afgsloten met Hardboard weet je wel, zo iets kartonachtigs dat je ook terug vind aan de achterkant van hele goedkope kleerkasten.
Geen erg goed idee.
Dat vermindert de efficiŽntie van het ding aanzienlijk.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-12-2011, 14:13
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Unalit of hardboard met gaatjes kan eventueel wel maar beter is zonder plaat achteraan en ongeveer 10 cm van de muur.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 25-12-2011, 21:08
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie

Mhm, je brengt me op een idee
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 26-12-2011, 10:36
Senior Member

Reputatie: steeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaald

Ik had nog een hele dunne voeringsstof of oud laken oid tegen de achterkant gemaakt, scheelt een ontzettende stofzooi!
gr Johan
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 26-12-2011, 12:28
jtb jtb is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steeljj Bekijk bericht
Ik had nog een hele dunne voeringsstof of oud laken oid tegen de achterkant gemaakt, scheelt een ontzettende stofzooi!
gr Johan
Dat is inderdaad een goed idee, kan ik alsnog doen.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 27-12-2011, 09:05
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Heb je dat paneel bewust op die plek gehangen?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 27-12-2011, 15:39
jtb jtb is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depressoptimist Bekijk bericht
Heb je dat paneel bewust op die plek gehangen?
Nee, is volledig willekeurig gebeurd, heb getracht grote vlakken kale muur te doorbreken.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten