homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-12-2011, 18:03
Junior Member

Reputatie: scabiosa is op goeie weg
Standaard Ep'tje uitbrengen op vinyl?

Vrienden, met mijn bandje gaan we binnenkort de studio in. En we zouden het leuk vinden om die opnames in beperkte oplage uit te brengen op vinyl (in eigen beheer).
Want waarom nog op CD? CD's verliezen hun waarde, het artwork stelt niet veel voor en een plaatje is gewoon lekker cool! En om je muziek te verspreiden naar organisatoren en dergelijke heb je tegenwoordig niet meer nodig dan een link naar een website...
We dachten aan een oplage van 50 of 100

Heeft iemand een idee waar dat aan een redelijke prijs kan? En hoeveel dat ongeveer kost en zo...
Als het kan in BelgiŽ maar als dat ergens goedkoper kan in de Balkan of zo is het ook goed... ;-)

Alvast bedankt!
Groeten, e
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-12-2011, 18:29
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Ep'tje uitbrengen op vinyl?

Voor zulke kleine oplages ga je in BelgiŽ niet al teveel vinden..Als je al een drukkerij vindt die het wil doen gaat het je immens veel geld kosten..

Enige 'drukkerij' die ik ken die zo'n kleine oplages doet is het Duitse Amei.se, ze doen wel enkel 7" vinyl.

Bij de meesten is de minimum oplage rond de 250 stuks..

Je kan natuurlijk een pakketje maken met een 2- of 3tal 7" vinyls met een nummer of 2 per kant, en dat bij Amei.se laten drukken. Ze zijn heel goedkoop (weet niet meer precies hoe goedkoop )

Of gewoon een 7" met je twee beste nummers en een downloadcode via Bandcamp voor de overige nummers. Dan kan je nog steeds gemakkelijk 5 tot 7 euro vragen voor het pakketje. Mogelijkheden genoeg om leuke promo te maken
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-12-2011, 21:45
Junior Member

Reputatie: scabiosa is op goeie weg

Dat ziet er wel een supercool bedrijfje uit!
En een dubbele 7-inch kan ook wel leuk zijn.

Wel hebben we ook wel wat lange nummers, tot 7 minuten, passen die dan ook op een 7 inch?

En stel nu dat we het grootser aanpakken en toch tot 250 exemplaren gaan, dan een idee waar dat mogelijk is aan een correcte prijs?

Merci!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-12-2011, 22:33
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

7" is beperkt tot 4 en een halve a 5 minuten per kant dacht ik.

De meest gekende perserij in Europa is GZ in Tsjechie. Als particulier kan de communicatie met GZ vrij stroef verlopen, maar je kan dan voor een tussenbedrijf gaan als discmedia.nl

Zij maken gebruik van de diensten van GZ, maar dan zonder de rompslomp van het mailen in gebrekkig Engels.. Kost dan wel ietsjes meer. Met basic packaging inbegrepen zou je iets van een 3 of 4 euro per stuk betalen.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 16-12-2011, 12:49
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Ik kwam dit tegen op Marktplaats, en moest direct aan jullie denken...

Welkom bij VinylTracks.nl

Nu, ik weet niks van die firma en heb er ook nog nooit mee gewerkt, de link is louter informatief

IZ.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-12-2011, 12:53
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Info van die site over lengte van de tracks:

De maximale speelduur is afhankelijk van het volume en het aantal toeren. De beste kwaliteit wordt bereikt bij 45 toeren. Mocht er echter meer ruimte nodig zijn, kan gekozen worden voor 33 toeren. Wij raden aan de onderstaande maximumtijden niet te overschrijden. Dit om een maximaal resultaat te bereiken. Overschrijding van de genoemde tijden heeft een negatieve invloed op de kwaliteit en volume van het eindproduct. Een kleine overschrijding is natuurlijk mogelijk, maar probeer de onderstaande tijden aan te houden.
7"
45 rpm - 4 minuten
33 rpm - 5 minuten

12"
45 rpm - 8 minuten
33 rpm - 12 minuten

IZ.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-12-2011, 14:35
Active Member

Reputatie: rakim is op goeie weg

Ik heb ook ep-plannen en volg aandachtig dit topic!
Ik ga zelf ook op zoek naar plaatsen om te persen, als ik iets interessant tegenkom, laat ik het weten.
Ik heb wel nog wat tijd want het persen is gepland voor mei.

R.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-12-2011, 18:16
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Ik heb in mijn archieven nog een adresje gevonden in het noord-brabantse.

Dr.Carve Dubplate Cutting Service

(Het is wel een oude site zo te zien.)
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16-12-2011, 18:19
Vintage Member

Mijne schoon-nonkel Paul (CD Mastering, CDR copies, Location recording, audio restauration, CD Pre-mastering, Digital music editing) deed ook vinyl-persing, maar ik weet niet of die zo'n kleine oplagen verzorgt... en of hij nog vinyl doet.

IZ.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 16-12-2011, 18:43
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht
Mijne schoon-nonkel Paul (CD Mastering, CDR copies, Location recording, audio restauration, CD Pre-mastering, Digital music editing) deed ook vinyl-persing, maar ik weet niet of die zo'n kleine oplagen verzorgt... en of hij nog vinyl doet.

IZ.
Hij is met vinyl mastering gestopt, enkel nog CD/digitaal. De laatste vinylplaat die hij deed was Sam Vloemans - Otrabanda.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten