homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-12-2011, 00:08
Senior Member

Reputatie: BRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstraling
Standaard DIY Plus pedaal

Hey,

Na de muff fuzz hier een verslagje van mijn 2de DIY project, de PLUS pedaal.
Het is weer een eenvoudig pakketje van newtone geworden...
Hierna ga ik aan de slag met enkele PCB’s van MFOS, de onderdelen heb ik dichterbij gevonden.
Leuke nieuwe hobby, maar weer geen gemakkelijke of goedkope jammer genoeg.

De + pedaal:

-Alles uitgepakt.

-Ik ben begonnen met de onderdelen op het printplaatje te solderen:

-Daarna alvast de draad op de print solderen.

-Vervolgens heb ik de behuizing afgewerkt. Eerst netjes aftekenen en boren.

-Dan het schilderen. Alles netjes wit gelakt, daarna met een stencil een zwarte plus erop "gespoten"...
Dat trok op niks ! dan ben ik maar beginnen schuren, vraag me niet waarom.
Plots zag het er zo uit en vond ik het best leuk. Vintage ofzo. en vooral die behuizing beu.

-Alle jacks, potmeters, etc solderen en in de behuizing plaatsen.

-Afgewerkt.

Soundbites volgen, heb er nog niks mee opgenomen.

Groeten,...

Laatst gewijzigd door BRDR; 09-12-2011 om 00:24
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-12-2011, 10:21
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling
Standaard Re: DIY Plus pedaal

Leuke nieuwe hobby man! Ik wou dat ik zo af en toe eens wat tijd over had om dit soort dingen te doen! (Komt wel weer hoor, geen medelijden nodig )
Ik zou dan willen proberen om een envelope filter te bouwen...
Kwam op youtube een mooi klinkende tegen:

[media]http://www.youtube.com/watch?v=E8U9qEp2ios[/media]

Laatst gewijzigd door satriani; 09-12-2011 om 10:30
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-12-2011, 18:41
Senior Member

Reputatie: BRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstraling

Bedankt voor je reactie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satriani Bekijk bericht
Ik zou dan willen proberen om een envelope filter te bouwen...
Als je terug de tijd vind om er aan te beginnen, zeker eens rondkijken op Newtone
Daar vind je een boel info specifiek voor gitaarpedaaltjes, heel wat schema's ook.
Of kijk eens tussen de links die ik hier gepost heb. Solderen

Groeten,...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-12-2011, 19:54
Active Member

Reputatie: Vendt wordt hier goed onthaald

MFOS is echt cool...ik heb een WSG gebouwd....eerst nog wat doorsparen (en eerst nog een soort VOX AC15 bouwen) dan gaan we echt eens aan de slag met schema's van Ray....

De WSG is redelijk simpel maar erg goed om te leren hoe een soort van Synth werkt. En je hebt na het bouwen meteen iets wat geluid produceert, in tegenstelling tot sommige van de modular onderdelen....met alleen een sequencer ben je niet zoveel.

Maar de meeste projecten van Ray staan ongelofelijk goed beschreven en als je een vraag hebt...mijn vragen werden zeer snel beantwoord.

Ik ben begonnen met naast het etsen van PCB ook de behuizingen te etsen...Ik vindt jouw ontwerp er erg leuk uitzien..erg simpel maar effectief.
Met het etsen van behuizingen ben ik nog aan het zoeken wat de kleinste lijndikte is die ik kan gebruiken...maar heb toch ook al een paar resultaten die ik erg goed vindt meevallen.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-12-2011, 16:46
Senior Member

Bedankt voor uw reactie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vendt Bekijk bericht
MFOS is echt cool...ik heb een WSG gebouwd....eerst nog wat doorsparen (en eerst nog een soort VOX AC15 bouwen) dan gaan we echt eens aan de slag met schema's van Ray....

De WSG is redelijk simpel maar erg goed om te leren hoe een soort van Synth werkt. En je hebt na het bouwen meteen iets wat geluid produceert, in tegenstelling tot sommige van de modular onderdelen....met alleen een sequencer ben je niet zoveel.....
Ik begin zelf ook met de WSG en daarna de SL mini synth. Precies om de redenen die je zelf al opgeeft.

Citaat:
Ik ben begonnen met naast het etsen van PCB ook de behuizingen te etsen...Ik vindt jouw ontwerp er erg leuk uitzien..erg simpel maar effectief.
Met het etsen van behuizingen ben ik nog aan het zoeken wat de kleinste lijndikte is die ik kan gebruiken...maar heb toch ook al een paar resultaten die ik erg goed vindt meevallen.
Ontwerpen en etsen van PCB's zijn voorlopig nog toekomstmuziek, al is dat uiteindelijk wel het plan.

De behuizing is nu een soort geluk bij een ongeluk geworden. Dit was niet m'n eerste bedoeling.
Ik had zelfs geen bedoeling... In de toekomst wil ik dit ook iets professioneler aanpakken.

Voor de WSG heb ik al zelf een frontpanel ontworpen gebaseerd op de WSG van iemand anders.
Deze ben ik nu aan het maken uit een plaatje inox van 3mm (150x150mm).
Voor de afwerking heb ik al wat gelezen over etsen of anders een decal gebruiken.
Heb nog geen idee hoe ik dit het best zou doen. Wordt in het begin vast wel wat sukkelen...
Gelukkig is er genoeg plaatafval op het werk.

Dit wordt ongeveer m'n WSG:

Groeten,...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-12-2011, 16:59
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Frontplaten, betaalbaar en zeer professioneel via Front Panel Express:

Front Panel Express:*Front Panel Design Software and CAD Conversion Service
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-12-2011, 17:15
Senior Member

Bedankt voor de tip.

Ik had er ook al aan gedacht om te laten maken, wist nog niet goed waar.
Eerst eens kijken of de prijs ook interessant is.

Ik denk wel zelf eerst een poging te doen met een decal.
Van de methoden die ik zag leek dat me het eenvoudigst, kijken of ik daar iets proper uit krijg.
Laten maken wordt plan B.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 10-12-2011, 21:36
Active Member

Ik heb een frontplaat getst voor de WSG. Dat was niet gemakkelijk door de afmeting...geen aanrader als je nog geen aluminium hebt gedaan.

Let ook op bij het ontwerp van je frontplaat dat het een beetje overeenkomt met de PCB....da's wel zo gemakkelijk. Bij een WSG maakt het misschien niet zoveel uit maar je moet eigenlijk altijd proberen om de signaal draden zo kort mogelijk te houden.

....En let op INOX heeft een slechte elektrische geleiding...je moet dan wel onder aan je plaat een massa verbinding maken (of je pots verbinden).
INOX zal denk ik ook niet te etsen zijn...Aluminium is alleen met FeIIICl te etsen...
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 10-12-2011, 22:28
Senior Member

Citaat:
....En let op INOX heeft een slechte elektrische geleiding...je moet dan wel onder aan je plaat een massa verbinding maken (of je pots verbinden).
INOX zal denk ik ook niet te etsen zijn...Aluminium is alleen met FeIIICl te etsen...
Bedankt hiervoor!

Het is gewoon dat ik makkelijk aan (restjes) inox plaat kan komen op m'n werk.
Ik kan ze daar ook zelf op maat snijden en verder bewerken.

Ik kan natuurlijk altijd wel kijken voor een aluminium plaatje als dat beter is.

Edit: @Vendt: Heb je soms een foto van je WSG?? Ben nu wel benieuwd...
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 10-12-2011, 22:59
Active Member

Hier een fotoootje van mijn WSG...
Het is een zelf getste frontplaat en een plexi bakje. Als je de WSG aanzet gaan er wat amber kleurige ledjes branden....

Niet een heel duidelijke foto...maar zo zie je de ledjes tenminste (en de onvolkomenheden niet)

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_2392.jpg
Bekeken: 153
Grootte:  101.7 KB
ID: 9935
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten