homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-12-2011, 13:40
Senior Member

Reputatie: MultiMusica is op goeie weg
Standaard Hoor door de bomen de monitoren niet meer!

Na een leuk projectje af te hebben gesloten en een paar centjes over te hebben, heb ik besloten een nieuwe monitoren set aan te schaffen.
Hup de auto in naar de winkel en testen maar! Maar,na een zo goed als hele dag monitoren te hebben geluisterd kom ik er niet meer uit! Ik hoor door de bomen de monitoren niet meer!

Iemand tips met motivatie voor een nieuwe set monitoren?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-12-2011, 14:09
Vintage Member

Reputatie: bracky wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Hoor door de bomen de monitoren niet meer!

K+H 300D

De beste die er zijn.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-12-2011, 14:16
Senior Member

Reputatie: droog is op goeie weg

Kosten slechts €2000,- per stuk!! Koopje!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-12-2011, 14:18
Vintage Member

Reputatie: bracky wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droog Bekijk bericht
Kosten slechts €2000,- per stuk!! Koopje!
T'ja, prijs/kwaliteit hé
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-12-2011, 14:59
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

He de adam's A5x sinds een paar maanden en ben er ZEER tevreden over.

Depressoptimist heeft een review geschreven over de grote broers met sub

Review Adam A7X + Sub 7

Supercontent van de monitors.

Deetr
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-12-2011, 15:07
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Ikzelf heb ook de A7s in mijn home studio, zeer tevreden mee.

In mijn andere studio gebruiken we Dynaudio BM5's, ook erg tevreden van (iets liever de adams persoonlijk)

Op school hebben we laatst een hoop Sonodyne's gekocht, en hoewel ze niet super goedkoop zijn, is de prijs / kwaliteit van deze ontzettend goed!
Deze kan je testen bij iDeal audio (Mathias Aerts) als je wil. Indien je dat geld kan missen, loont het de moeite deze eens te bekijken.

Zoniet, een budget opgeven helpt...

Alex
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08-12-2011, 15:17
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Even een paar dagen wachten. Selecteer 4 monitors die binnen jouw budget vallen. Neem een aantal CD's mee die je heel erg goed kent en ga weer naar de winkel om monitors te beluisteren. Beluister alléén de 4 monitors die je van tevoren hebt geselecteerd. Als je teveel monitors gaat beluisteren hoor je inderdaad door de bomen het bos niet meer.

Wanneer je bij de eerste beluistering één monitor te licht bevindt, sluit die dan uit van verdere beluistering. Ga zo door tot de winnaar bekend is. Het kan natuurlijk zo zijn dat er twee monitoren in aanmerking komen voor een plaats in jouw set-up. Dan ga je naar zaken als prijs, uiterlijk en weet ik wat kijken.

Hieronder vindt je een verslagje van mijn monitorkeuze-dag zoals eerder gepost in deze thread

Citaat:
Goed, hier dan eindelijk het verslag van de monitor-luisterdag. Let wel, het is puur een persoonlijke beleving, en is geenzins een maatstaaf voor de kwaliteit van de hieronder genoemde producten.

Ik ben samen met onze toetsenist naar Feedback in Utrecht gegaan. Naast monitoren waren we daar ook om de VoiceLive 2 van TC op de testbank te leggen. Terwijl een van de crew de TC voor ons ophaalde liepen we de studio-afdeling binnen. Ik vertelde waar we voor kwamen (monitoren voor een niet-behandelde ruimte met een maximaal budget van Eur 500/st) en Joel (medewerker) stelde additionele vragen over de ruimte. Hierna zijn we de TC gaan testen.

Toen we terug op de studio-afdeling kwamen had Joel reeds een schets van mijn studioruimte gemaakt. Hij heeft ons uitgebreid voorgelicht over het acoustisch verbeteren van de ruimte en het voordeel hiervan. Dit was een zeer onderhoudend en aangenaam gesprek. Op basis hiervan vertelde hij dat het geen zin had om vermogens in monitoren te pompen; dat was ook reeds op dit forum duidelijk geworden. Joel raadde aan om in ieder geval de KRK VXT 4 en de Genelec 8020A te gaan beluisteren. Eventueel de Adam A7 als bovengrens aan te houden. Hierna liet hij ons aan de knopjes en liet ons compleet ons gang gaan: bij vragen even roepen.

De meegebrachte CD's: Supernatural van Santana, Hotel California van the Eagles en The Visit van Loreena McKennitt.

We zijn begonnen bij de VXT 4. Een behoorlijk grote sound voor zo'n kleine unit. Naast de 8020's gezet vond ik de VXT's beter klinken. Om in de KRK's een grotere unit te proberen hebben we de RP8G2 (KRK Rokit series) beluisterd. Wat viel deze serie tegen vergeleken bij de VXT 4 en 8020.

Ik miste toch nog wat in de sound van de kleinere units, dus zijn we opgeschaald naar de VXT 6. Deze klonk zeer veel breder dan de 4. Zeer aangenaam om naar te luisteren. De Adam A7 klonk zeer fijn, maar ik miste definitie: ik kon hier minder onderscheiden in de muziek. De Dynaudio BM5 A vond ik iets tegenvallen ten opzichte van mijn verwachting hiervan. Ik heb voor mijn eigen financiele veiligheid de BM6 maar niet getest . Omdat de M-Audio DSM1 zodanig in de aanbieding was dat hij binnen mijn budget paste heb ik deze ook opgenomen in de test.

De uiteindelijke drie kandidaten waren de BM5 A, de VXT 6 en de M-audio DSM 1. Alle drie geven ze (mijn beleving) een zeer goed geluid en zijn ze zonder meer prettig om te luisten. Ook werd duidelijk dat het album van the Eagles op deze monitoren minder geschikt was om over de monitoren te oordelen wegens de productie van het album.
Gelukkig hadden we Santana en Loreena nog aangevuld met de iPod van Joel vol met muziek op wav. De reden dat de DSM1 mee naar huis is gegaan is dat ik met deze monitor het meeste kon onderscheiden: basgitaar van kick, verschillende gitaren los van elkaar, plaatsing in het stereobeeld, gebruikte doubling op vocals etc. . Mijn oren bleken het het beste te doen met deze monitor. (Ook de toetsenist zei, nadat ik mijn keuze kenbaar had gemaakt, dat ook hij zijn keuze op de DSM1 had laten vallen)

Ik heb ze nu naar volle tevredenheid thuis staan. Ze zijn nu nog analoog aangesloten, maar als ik de benodigde kabels gehaald heb, gaan ze lekker via spdif vanuit de 01X.

Het is mij in deze zoektocht zeer duidelijk geworden dat het, naast een gefundeerde voorselectie maken, uiteindelijk aankomt op persoonlijke voorkeuren en persoonlijke omstandigheden. Niemand kan je dus op voorhand vertellen dat je die-en-die monitor moet kopen. Wat wel belangrijk en zeer waardevol is, is de kennis, de mening en ervaringen van mensen met kennis van zaken.

Ik wil eenieder die gepost heeft in deze discussie hartelijk bedanken.
Mede dankzij u heb ik een keuze kunnen maken.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 08-12-2011, 22:55
Senior Member

Tnx all!! Volgende week zaterdag ben ik in nederland en ga eens lekker op mijn gemak bij feedback zitten luisteren naar een 3tal die ik geselecteerd heb.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 09-12-2011, 00:22
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMusica Bekijk bericht
Volgende week zaterdag ben ik in nederland
Neem warme kleding mee!

Trouwens.... Moet jij niet bij de thuiskomst van Sinterklaas aanwezig zijn?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 09-12-2011, 09:41
Senior Member

Heb de geite wollen sokken al klaar liggen!!
Enne.... sorry dat je het van mij moet horen, ik wil je niet de illusie ontnemen maar...... sinterklaas bestaat niet echt!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten