homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 18:50
Junior Member

Reputatie: loesjuhb is op goeie weg
Question Kan iemand mij helpen met mijn nieuwe microfoon?

Hallo!

Laatst kocht ik een studio condensator microfoon van samson, met hierbij een shockmout, een filter, en een kabeltje van jack naar mini-jack om hem aan de computer aangesloten te krijgen. Nou weet ik echt niets van technologie en wou ik deze alleen omdat ik van zingen houd en graag wou opnemen. Ik dacht dat dit genoeg zou zijn, maar ik krijg hem maar niet aan als ik hem aansluit. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Heb ik extra apparatuur nodig?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 18:54
Active Member

Reputatie: salahelghoul heeft (nog) geen reputatie
Standaard Re: Kan iemand mij helpen met mijn nieuwe microfoon?

mmm daar zie ik mij eigen terug

heb jij een externe geluidskaart aangekocht
met phantoom voeding (48volt)
want dat heb je nodig om een condensor te praten te krijgen
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 18:55
Active Member

Reputatie: M&M Music Studio is op goeie weg

Welke Samson is het?
Zit er een batterij in?
Als er géén batterij in zit, heb je een probleem, want condensatormicrofoons hebben een stroomvoeding nodig.
je kan dit eventueel oplossen met dit: MILLENIUM PP2B PHANTOM POWER SUPPLY - Thomann Belgian Cyberstore
Hier sluit je je micro op aan, en je sluit het ding op je PC aan.

Je moet dan enkel nog de juiste kabels kopen.

Succes!

Mic
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 19:01
Junior Member

Reputatie: loesjuhb is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M&M Music Studio Bekijk bericht
Welke Samson is het?
Zit er een batterij in?
Als er géén batterij in zit, heb je een probleem, want condensatormicrofoons hebben een stroomvoeding nodig.
je kan dit eventueel oplossen met dit: MILLENIUM PP2B PHANTOM POWER SUPPLY - Thomann Belgian Cyberstore
Hier sluit je je micro op aan, en je sluit het ding op je PC aan.

Je moet dan enkel nog de juiste kabels kopen.

Succes!

Mic
Deze hier: Samson C01 grootmembraan studiomicrofoon kopen? | Goedkope | Promo | Condensator Instrument

Een simpele betaalbare microfoon. Heb ik dan een externe geluidskaart nodig zoals net ook gezegd? Of moet ik een stroomvoeding hebben om hem aan te krijgen? Of allebei?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 19:06
Active Member

Reputatie: M&M Music Studio is op goeie weg

je hebt strikt genomen geen externe geluidskaart nodig, omdat je PC (waarschijnlijk) een micro ingang heeft. Je bent dan wel erg beperkt in je mogelijkheden.
Heb je trouwens een programma om mee op te nemen?
Ik neem aan dat je een soort karaoke opnames wil doen?
Dan kan het gratis programma "Audacity" misschien iets voor jou zijn. Google maar eens op het internet...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 22:15
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Het is een condensator. Dus je hebt op zijn minst een 48v voeding nodig of een interface waar die phantom opzit.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-12-2011, 11:01
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
(uit de advertentie]Algemeen:
Samson brengt met de C01 een betaalbare condensatormicrofoon op de markt van studiokwaliteit. De C-01 is uitgerust met een 19mm groot verguld membraan en heeft een super-richtingsgevoelig opnamepatroon, zodat u alleen opneemt wat u wilt opnemen, zonder achtergrondlawaai.
De vlakke, vloeiende frequentierespons met een warme basweergave en verhoogde top end geeft een mooi en breed geluid.

Specificaties:
- grootmembraan condensator
- opnamepatroon: hyper-cardioide
- 3mm dik diafragma
- gevoeligheid: -33dBV/Pa
- maximale geluidsdruk: 136dB
- impedantie: 200 Ohm
- 36-52V fantoomvoeding
- afmetingen: 180 x 54 x 54 mm (HxBxD)
- gewicht: 0.91 kg
- wordt geleverd in een stevige koffer, inclusief microfoonklem
- 19 mm noem ik geen grootmembraan, mijn kleinmembraan is even groot.
- 3 mm dik membraan is een typefout, mogelijk bedoelen ze 0,003 mm alhoewel dat weer erg dun is.
- Superrichtingsgevoelig... stel je daar niet teveel van voor. Hij pakt alles aan de voorkant op en ook nog het nodige aan de achterkant.
- warme bas en verhoogde top... is geen vlakke frequentierespons, maar klinkt misschien wel fijn.
Zo'n microfoon sluit je met XLR kabel aan op een voorversterker met fantoomvoeding (48V), of beter nog een USB interface met zo'n voorversterker aan boord. In dat laatste geval heb je het jack-kabeltje helemaal niet nodig.
De winkel had jou wel eens wat beter mogen informeren !
Toch een mooi ding voor zijn prijs, waar je nog veel plezier mee kunt beleven.

Laatst gewijzigd door Radix; 06-12-2011 om 11:05
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 06-12-2011, 11:20
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loesjuhb Bekijk bericht
Een simpele betaalbare microfoon. Heb ik dan een externe geluidskaart nodig zoals net ook gezegd? Of moet ik een stroomvoeding hebben om hem aan te krijgen? Of allebei?
Ga voor een externe geluidskaart als je dat geld hebt. De vermelde "Millenium" batterijvoeding is zonde van het geld. (nog steeds een voorversterker nodig als je een beetje kwaliteit wilt, verloopkabels nodig, batterijen die geld blijven kosten, schakelaar 12V-48V (?) je mag alleen 48V gebruiken)

Laatst gewijzigd door Radix; 06-12-2011 om 11:22
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 06-12-2011, 11:32
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Budget? Enkele voorbeeldjes van wat mogelijk is in low budget:

€100 => Blue SnowBall (USB-mic)
€150 => M-Audio Fast Track + M-Audio Nova
€200 => Alesis iO2 EXpress + AT 2020
€300 => Steinberg CI1 + Rode NT1-A
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 06-12-2011, 18:18
Junior Member

Reputatie: dodo18 is op goeie weg

Ik gebruik dezelfde microfoon voor mij. Leuke beginnersmicrofoon! Inmiddels ben ik verder gaan kijken naar een shure. Maar wat hierboven ook al is verteld: je hebt fantoomvoeding (48V) nodig. Ik heb hem op mijn mengpaneel aangesloten, maar je kunt ook een (usb/firewire) interface vinden die dit heeft. Je moet alleen dan wel weer de juiste kabels hiervoor kopen.

Direct op je computer aansluiten is niet mogelijk.. (helaas)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten