homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 04-12-2011, 11:42
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Windows XP modus in windows7 voor vst installatie. Werkt dit.

Een virtuele omgeving zou ik niet doen. Er werd al verteld over mogelijke problemen met firewire/usb outputs, maar ook je prestaties verminderen. Want je draait binnenin een OS, een tweede OS. Die virtuele krijgt dus niet alle resources, want je moet die aandacht verdelen over de beide.

Wat je dus moet doen is inderdaad een dual-boot installatie opzetten.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 04-12-2011, 14:19
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Ik zou eerst gaan zoeken of er geen updates zijn van de VST plugins.

Voor Synthogy Ivory is dat blijkbaar het geval.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 18:29
Junior Member

Reputatie: Williamsmusic is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Een virtuele omgeving zou ik niet doen. Er werd al verteld over mogelijke problemen met firewire/usb outputs, maar ook je prestaties verminderen. Want je draait binnenin een OS, een tweede OS. Die virtuele krijgt dus niet alle resources, want je moet die aandacht verdelen over de beide.

Wat je dus moet doen is inderdaad een dual-boot installatie opzetten.
Hallo Alexxx, Bedankt voor de reactie. Wat je zegt een dual-boot opzetten dit lijkt mij nu ook het beste. Na alles te hebben overwogen. Bedankt.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 18:49
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
Ik zou eerst gaan zoeken of er geen updates zijn van de VST plugins.

Voor Synthogy Ivory is dat blijkbaar het geval.
Deze is al up to date en heb ik al in XP draaien. Maar het gaat om veel VST's waarvan er toch veel zijn die niet in Windows7 kunnen. Het wordt ook toe gegeven, door in ieder geval soundonline dat er problemen zijn. Ik heb nu twee PC's naast elkaar draaien en moet steeds switchen met o.a. de Midi interface. Dat schiet niet echt op.
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 19:29
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Williamsmusic Bekijk bericht
Wat het belangrijkste is: een tweede OS: WinXP in Win7 Virtual of anders die geen problemen geeft, maar wat het ook wordt : hoe moet ik dat dan doen.
Je kan meerdere OS systemen installeren. Per OS wordt een partitie gemaakt op je schijf. Normaal begin je altijd met het oudste OS te installeren, in dit geval dus XP.

Bij het installeren van XP krijg je op een bepaald moment een menu waarbij je de schijf kan formateren en dan een eerste partitie te maken. Wis dus eerst alle partities op je schijf, dan formateren en daarna de grootte vd partitie kiezen. Met 30GB zal je wel genoeg hebben om XP + DAW te installeren. Je kan ook groter gaan natuurlijk.

Na XP te hebben geinstallaeerd stop je de W7-dvd in je dvd speler en start je opnieuw op. Window7 zal zich nu installeren en melden dat er reeds een OS op staat. In de menu kies je dan om een 2de partitie te maken en daar zal dan W7 zich op installeren (kies hier ook een grootte van +/- 50GB).

In principe kan je dan nog eens een W7 installeren waar je bijvoorbeeld mee op internet gaat en andere software op installeert.

Als beide OS erop staan zal je bij het opstarten een menu krijgen waar je één vd 2 (of meerdere) OS kunt kiezen om op te starten.

Eénmaal je beide OS hebt geïnstalleerd kan je dan van uit XP of W7 de rest van je harde schijf (400GB) gaan formateren als een logische partitie.

Google anders eens op "dual boot XP and windows 7" en je vindt heel wat info.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 05-12-2011, 20:40
Vintage Member

Citaat:
Deze is al up to date en heb ik al in XP draaien. Maar het gaat om veel VST's waarvan er toch veel zijn die niet in Windows7 kunnen. Het wordt ook toe gegeven, door in ieder geval soundonline dat er problemen zijn. Ik heb nu twee PC's naast elkaar draaien en moet steeds switchen met o.a. de Midi interface. Dat schiet niet echt op.
Tip: eerst installeren in Win XP, dan de geinstalleerde map waar de VST files staan integraal overzetten naar je win7.
Dan in je DAW software die map toevoegen in de te scannen VST plugins.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 06-12-2011, 09:35
Junior Member

Citaat:
Tip: eerst installeren in Win XP, dan de geinstalleerde map waar de VST files staan integraal overzetten naar je win7.
Dan in je DAW software die map toevoegen in de te scannen VST plugins.
Dit vind ik een leuk iedee: ik heb al rare dingen uitgehaald maar deze heb ik nog niet in mijn repertoire. Al zit ik vaak met librarys en license. Maar ik ga het proberen. Bedankt.
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 06-12-2011, 10:45
Vintage Member

Citaat:
Dit vind ik een leuk iedee: ik heb al rare dingen uitgehaald maar deze heb ik nog niet in mijn repertoire. Al zit ik vaak met librarys en license. Maar ik ga het proberen. Bedankt.
Is dat een hardware key?
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 06-12-2011, 12:09
Junior Member

Citaat:
Is dat een hardware key?
Bedoel je de Ilok. Die zou werken. De meeste gebruiken voor de licence Serie nummers. NI service centre. Mischien valt het allemaal mee: ik heb het nog niet geprobeerd. Ga ik zeker doen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten