homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-11-2011, 20:27
Junior Member

Reputatie: bvleer is op goeie weg
Standaard advies gevraagd thuisradiostudio'tje

Ik wil thuis radioprogramma's gaan opnemen voor een internetstation en evt. lokale omroep. Nu wil ik een zo compact mogelijk digitaal systeem waarmee ik een microfoon en een stuk of 10 geluidsbronnen (mp3/wav) kan mixen. Die mix moet dan weer kunnen resulteren in een MP3. Heb dit geprobeerd met de Behringer 3000, maar het probleem is dat het retoursignaal de microfoon net iets vertraagd weergeeft, en dat werkt niet. Bovendien wil ik ook iets professioneler aan de slag met iets dat specifiek op radio geent is, zowel kwa hard en software. Adviezen of ideeen zijn welkom.

Bert
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-11-2011, 23:28
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: advies gevraagd thuisradiostudio'tje

Kijk eens hier:

D&R Broadcast Mixing Consoles

En, ja, echt broadcast spul is duur. Dit zijn nog van de betaalbaardere.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-11-2011, 08:12
Junior Member

Reputatie: bvleer is op goeie weg

Wat ik wil heb ik in verschillende componenten al gezien, maar ik vraag me af of er een compact geheel is. Als ik VIRTUAL DJ installeer op een PC, en via een controller (zoals de Behringer) bedien, kom ik al een heel eind (muziek op kanaal 1 en 2 en jingles op 4 preset buttons). Echter, de microfoon op de Behringer werkt niet goed (vertraging, latency??). Als ik nu een aparte simpele mixer zou kopen en daar mijn microfoon op aansluit plus de uitgang van mijn controller, en de uitgang van die aparte mixer weer op een PC naar bijv. Adobe audition breng, ben ik waar ik wezen moet.

Maar dat zit ik weer van analoog naar digitaal te gaan en terug. En dan denk ik, het is toch 2011, dit moet toch geheel digitaal en simpeler kunnen. Als ik naar de benodigdheden kijk (PC(1 of 2), controller, simpel mixertje) kom ik op 1000 a 1500 Euro. Dat bedrag wil ik ook graag voor een compact systeem uitgeven. Tips blijven welkom!:-)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-11-2011, 12:39
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Misschien eens gewoon spelen met de latency instellingen van je huidige setup?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten