homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Zoekertjes > Opleidingen, workshops, demonstraties, voordrachten en andere events

Mededelingen

Opleidingen, workshops, demonstraties, voordrachten en andere events Hier maken non-profit organisaties hun educatieve projecten en andere events bekend. Je kan hier ook vragen of iemand weet heeft van opleidingen in je buurt. Enkel relevante events en geen spam please...

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-11-2011, 14:04
NKN NKN is offline
Member

Reputatie: NKN is op goeie weg
Standaard Producers' LAN (in the works, need advice)

Ik loop al enige tijd met een leuk idee. Iedereen kent de LAN-Party's wel die gamers organiseren om samen te gamen via netwerk enz, en ik dacht waarom doen we dit niet onder producers?

Het idee is dus simpel; een "LAN-Party" voor producers. En het doel is wsl ook wel duidelijk; de mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen, elkaar feedback te geven, elkaar zaken bij te leren, samenwerken tot gezamelijke producties, ... noem maar op. en op deze manier heb je min of meer ook een workshop zonder dat er een initiatie-persoon hoeft zijn (want die zijn we allen zelf). Iedereen is welkom, met zijn eigen materiaal.

We zijn al met 4 personen om hieraan te werken (2 beginnende producers en 2 met heel wat ervaring) maar kunnen best nog wat tips, raad, ... gebruiken om dit te realiseren. Want het is natuurlijk de bedoeling dat het AF is qua organisatie en verwachtingen.

Iemand?
Is netwerk aan te raden of computers met elkaar te synchroniseren?
Wat met eventueel storend geluid van anderen?
Aparte ruimtes voorzien voor opnames en/of samenwerkingen?
Is een degelijke PA nodig?
Zaken die we zeker niet over het hoofd mogen zien?
...
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-11-2011, 15:39
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Producers' LAN (in the works, need advice)

Nogal een moeilijke opdracht.. Stel dat iedereen in 1 grote ruimte muziek gaat maken.. Na een uur ben je horendol. Computers aan mekaar linken lijkt me ook niet ideaal (tenzij om giga's 'legale' muziek te verpatsen, dan kan je even goed naar een LAN gaan.

semi-pro en pro- producers zijn nogal begaan met hun DAW, dus zullen ze deze ook niet snel verhuizen.

Als je dit wil laten lukken zal er meer 'infrastructuur' moeten voorzien worden. Je kan een ruimte maken waar effectief mensen met hun 'gear' kunnen komen zitten praten over alle aspecten van het producen, maar er moet meer zijn:

Een ruimte onderverdeeld in kleinere vakken die 'met mate' geluidsdicht zijn (praktisch zeer moeilijk).
Een ruimte waar eventueel sponsormerken hun gear kunnen tentoonstellen.
Een deftige catering (mensen eten en drinken graag).
Workshops met kenners in het vak.
Mensen die alles in goede banen leiden (hoeveelheid afhankelijk van opkomst).
Nutsvoorzieningen: WC, chill-out ruimte, Voldoende internetcapaciteit, Verwarming, Water,..

Wat mij interessanter lijkt is een volledig gevulde zaal met een 2-tal top producers, die bv 1 of 2 hele dagen een nummer (op groot scherm) van scratch opbouwen. Alle aspecten moeten aan bod komen: arrangement, mixing, mastering (initiatie welteverstaan). Ik besef dan ook goed dat je na twee dagen geen expert bent maar een goede basis is uitermate belangrijk.

Zo'n opzet lijkt natuurlijk veel op 'play and produce' of op de 'muzikantendag'..
Maar een LAN met producers.. Ik weet het zo niet..

Deetr
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-11-2011, 16:38
NKN NKN is offline
Member

Reputatie: NKN is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d-ter Bekijk bericht
Een ruimte onderverdeeld in kleinere vakken die 'met mate' geluidsdicht zijn (praktisch zeer moeilijk).
Een ruimte waar eventueel sponsormerken hun gear kunnen tentoonstellen.
Een deftige catering (mensen eten en drinken graag).
Workshops met kenners in het vak.
Mensen die alles in goede banen leiden (hoeveelheid afhankelijk van opkomst).
Nutsvoorzieningen: WC, chill-out ruimte, Voldoende internetcapaciteit, Verwarming, Water,..

Wat mij interessanter lijkt is een volledig gevulde zaal met een 2-tal top producers, die bv 1 of 2 hele dagen een nummer (op groot scherm) van scratch opbouwen. Alle aspecten moeten aan bod komen: arrangement, mixing, mastering (initiatie welteverstaan). Ik besef dan ook goed dat je na twee dagen geen expert bent maar een goede basis is uitermate belangrijk.
De zaal die we op oog hebben heeft alle nutsvoorzieningen, ook qua drank, eten, begeleiding, ... dit spreekt allemaal vanzelf, ik bedoel het dus eerder technisch enz. De zaal die we op oog hebben, heeft 2 aparte ruimtes die we zouden gebruiken voor samenwerkingen en eventuele opnames. Individuele deelnemers kunnen mssn een hoofdtelefoon gebruiken. Ik zie wel niet waarom er internet zou nodig zijn? Want het is niet de bedoeling dat we zitten te downen enz. Computers linken is niet om te sharen, maar enkel om vlot te kunnen samenwerken terwijl elk achter zijn eigen computer kan zitten.

Ik wil er wel bij vermelden; het is niet de bedoeling dat dit een (groot) evenement wordt, eerder een locale privé-meeting onder mensen die zich inschrijven (en inschrijvingen zullen sowieso beperkt zijn). Het is ook niet de bedoeling om er een geheel pro-evenement van te maken. Wat wel de bedoeling is dat mensen met dezelfde hobby samen kunnen zitten om samen hun ding te doen. Just for the fun of it ...

Ook is het niet de intentie om er echte workshops te laten doorgaan, wel om van elkaar te leren. Dit is nu eenmaal gratis en je leert er andere mensen door kennen, ... en het zal veel meer blijven hangen in die 2 dagen omdat je persoonlijk met elkaar bezig bent (en mssn daarna ook met elkaar afspreekt).

Alvast bedankt voor de reactie

Laatst gewijzigd door NKN; 27-11-2011 om 16:44
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 02-12-2011, 14:41
Member

Reputatie: sailraiser is op goeie weg
Thumbs up Re: Producers' LAN (in the works, need advice)

Ik vind het idee op zich zeker leuk.
Wat er van te verwachten? of te kunnen bijdragen? weet ik nog niet goed.
Maar hé! Uitwisseling van ervaring en ideeën is zeker creatief en opbouwend!

Het idee van een professional in 2 dagen van scratch een song op te bouwen vind ik ook super leerrijk! Maar dat is dan zoals je schrijft niet de bedoeling van deze LAN.

Ook misschien niet onbelangrijk, dat het niet te eenzijdig is of wordt.

Kan je voorstellen 1 rock producer tussen een bende van 5 tecno/house producers?

Wat er ook uit de bus komt, yeps ben wel geïnteresseerd

Grtz

Vince
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 02-12-2011, 15:09
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Als het gaat om het leren kennen van je mede homerecorders: HR.BR On Tour komt er over een tijdje weer aan he!
De gelegenheid bij uitstek om elkaar eens te spreken en ideeen uit te wisselen. En je kunt daar altijd een vervolg afspraak maken, om zo eens op de koffie (bier, thee) te gaan om eens een projectje samen te doen... Leerzaam voor beiden.

Meerdere producers (3 of meer) tegelijk aan 1 project werkend in zon korte tijd, lijkt me nogal lastig (en das zacht uitgedrukt)....

Idee is dus erg leuk, maar of het realistisch is? Geen idee! In elk geval tot op de H.O.T. 2012 dus!!!!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten