homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 23-10-2012, 08:11
Senior Member

Reputatie: Seth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstraling
Standaard Re: I7 computer kraakt en crasht

Als ex-IT'er en homerecorder heeft mijn ervaring mij geleerd dat het niet noodzakelijk is om alles over pc's te weten.
De enige skill die je nodig hebt om pc-problemen op te lossen is weten hoe je informatie moet zoeken om het probleem zelf op te lossen. (Of om te constateren dat er externe hulp nodig is.)
Daarbovenop ook de bereidheid bij te leren en te aanvaarden dat alles niet van de eerste keer lukt, maw bereid zijn er tijd in te steken.
Dit geldt trouwens voor alle vaardigheden in het leven.
Je moet gewoon afwegen of die bepaalde vaardigheid je de tijd waard is om je erin te verbeteren, of dat je gewoon meteen beslist dit uit handen te geven.

In deze tijden is google dus je beste vriend. Weten hoe je een deftige zoekterm kiest in google is essentieel.

Soit, als ik je probleem zo lees denk ik dat die pc niet goed in elkaar gestoken is. Het scherm (de hagelslag) die je beschrijft, duidt meestal op een hardwareprobleem (Videokaart of geheugen dat oververhit?)
Werken je fans (ventilatoren) nog goed? Komt er een luchtstroom achteraan uit de pc?
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 23-10-2012, 16:54
Vintage Member

Reputatie: mike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart noorderling Bekijk bericht
Ik ga eerst eens naar de computerman. Het tweede wat ik kan doen, is naar een cursus die in de buurt gegeven wordt.
De dichtsbijzijnde homerecorder die ik ken, is een man uit het analoge tijdperk. Hij neemt zelf op met een laptop. (het is wel de aardigste man ter wereld, en iemand die enorm veel weet van microfoons, positionering, etc.)
Kan je niet met je spullen terecht bij een muziekzaak in de buurt ?
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 23-10-2012, 23:19
Senior Member

Reputatie: bart noorderling wordt hier goed onthaaldbart noorderling wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk bericht
Als ex-IT'er en homerecorder heeft mijn ervaring mij geleerd dat het niet noodzakelijk is om alles over pc's te weten.
De enige skill die je nodig hebt om pc-problemen op te lossen is weten hoe je informatie moet zoeken om het probleem zelf op te lossen. (Of om te constateren dat er externe hulp nodig is.)
Daarbovenop ook de bereidheid bij te leren en te aanvaarden dat alles niet van de eerste keer lukt, maw bereid zijn er tijd in te steken.
Dit geldt trouwens voor alle vaardigheden in het leven.
Je moet gewoon afwegen of die bepaalde vaardigheid je de tijd waard is om je erin te verbeteren, of dat je gewoon meteen beslist dit uit handen te geven.

In deze tijden is google dus je beste vriend. Weten hoe je een deftige zoekterm kiest in google is essentieel.

Soit, als ik je probleem zo lees denk ik dat die pc niet goed in elkaar gestoken is. Het scherm (de hagelslag) die je beschrijft, duidt meestal op een hardwareprobleem (Videokaart of geheugen dat oververhit?)
Werken je fans (ventilatoren) nog goed? Komt er een luchtstroom achteraan uit de pc?
Goeie, Seth. De hagelslag deed de computerman vandaag ook vermoeden dat het probleem de videokaart is. Ik huiverde bij het idee dat de harde schijf vervangen zou moeten worden, met al die software erop. Hij wordt nu even geheel doorgelicht. Ik moet vertrouwen op de computerman. Kan de videokaart ook dat gekraak veroorzakenn? Wat ik ook zo raar vind, is dat de computer relatief gezien weinig problemen heeft met de zwaarste VST 's (East west!), maar verschrikkelijk kraakt bij iedere microfoon-opname of gitaar-opname.
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 24-10-2012, 06:48
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ben je zeker dat het kraken bij microfoon opnames een software of pc-probleem is? Gaat je interface al niet clippen tijdens het opnemen?
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 24-10-2012, 07:44
Senior Member

Reputatie: MaXxive wordt hier goed onthaald

Voor mij is het belangrijk om te weten wat voor Windows versie je draait. Als het een Windows Vista of Windows 7 is, durf ik met gemak te beweren dat het een hardware probleem is.

Mijn vak is overigens IT-er en het opsporen van problemen, dus ik kom bijna dagelijks problemen als dit tegen.

Dat het aan Intel ligt, of aan I7 ligt, is echt de grootste onzin ooit. Sorry jongens. Deze processoren zijn echt prima en er mankeert niets aan.

Vervang je videokaart eens een keer. Laat een image maken van je HD en zet die terug op een nieuwe HD, controleer dan nog eens. Plaats een extra schijf en zet daar je virtueel geheugen op. Vervang je geheugen een keer. Is je voeding wel sterk genoeg? Etc, Etc, Etc....

Genoeg om nog te proberen, lijkt mij zo
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 24-10-2012, 11:28
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Of... probeer eens alle PCI(e) kaarten opnieuw te plaatsen. Door een slechte plaatsing durft een pc ook al eens raar doen.
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 25-10-2012, 10:41
Senior Member

Reputatie: bart noorderling wordt hier goed onthaaldbart noorderling wordt hier goed onthaald

Ik ga het niet doen, ik lŠŠt het doen. En Alexx...het gekraak is aan de orde met zang, gitaar, enfin, alle audio dingen. Met verschillende kabels dus. Het kan volgens mij dus ook niet de usb kabel zijn van interface naar computer, daar hij niet kraakt bij midi. Maar kan de kraak veroorzaakt worden door een slecht functionerende vindeokaart?

Laatst gewijzigd door bart noorderling; 25-10-2012 om 10:50
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 25-10-2012, 10:51
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXxive Bekijk bericht
Voor mij is het belangrijk om te weten wat voor Windows versie je draait. Als het een Windows Vista of Windows 7 is, durf ik met gemak te beweren dat het een hardware probleem is.

Mijn vak is overigens IT-er en het opsporen van problemen, dus ik kom bijna dagelijks problemen als dit tegen.

Dat het aan Intel ligt, of aan I7 ligt, is echt de grootste onzin ooit. Sorry jongens. Deze processoren zijn echt prima en er mankeert niets aan.

Vervang je videokaart eens een keer. Laat een image maken van je HD en zet die terug op een nieuwe HD, controleer dan nog eens. Plaats een extra schijf en zet daar je virtueel geheugen op. Vervang je geheugen een keer. Is je voeding wel sterk genoeg? Etc, Etc, Etc....

Genoeg om nog te proberen, lijkt mij zo
Windows 7!
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 25-10-2012, 12:00
Moderator

Citaat:
Alexxx...het gekraak is aan de orde met zang, gitaar, enfin, alle audio dingen. Met verschillende kabels dus.
Ik doelde met mijn vraag niet op een kabelprobleem, maar op ofwel een te hoge gain-instelling op je interface, een verkeerde gain-staging tussen eventuele externe randapparatuur en je interface, een defecte interface,...

Citaat:
Het kan volgens mij dus ook niet de usb kabel zijn van interface naar computer, daar hij niet kraakt bij midi.
Nooit veronderstellen bij het zoeken naar een probleem, maar simpelweg testen. Ik ben zeker dat heel veel onnodige frustraties en kopzorgen zouden bespaart kunnen blijven bij mensen met technische problemen als ze simpelweg alles zouden testen.

Citaat:
Maar kan de kraak veroorzaakt worden door een slecht functionerende vindeokaart?
Elk onderdeel van een pc kan storingen veroorzaken als die niet goed werkt of aangesloten is.

Bijkomend, heeft de pc-dokter ook je interface meegekregen? Zoniet, kan hij volgens mij niet deftig zoeken naar alle mogelijke oorzaken. Misschien is het simpelweg een driver waar je systeem niet zo goed mee overweg kan. Het zou de eerste keer niet zijn dat de "geoptimaliseerde" driver voor jouw specifiek systeem, slechter werkt dan een andere (eventueel zelfs oudere) versie.
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 26-10-2012, 14:51
Senior Member

Alexx, Ik heb er wel aan zitten denken om de c12+ erbij te doen, maar dan verwacht ik van de computerman dat hij een stukje gitaar gaat inspelen, of (erger nog ) een stukje gaat inzingen. Dat zijn echt de enige momenten waarop dit kraakprobleem zich voordoet.Dat kan ik niet van mijn computerdokter verwachten. Maar we hebben dus ook het crash probleem, het traagheids probleem, en het niet-reageer probleem. De computer was destijds een winter-aanbieding, en wellicht (en ik weet dat je de woordjes wellicht, misschien, of vermits haat...)verkeerd in elkaar gestoken. Als blijkt dat alles goed in elkaar is gestoken, zal ik over moeten gaan op het zoeken naar andere oorzaken, zoals een ander interface eraan koppelen, en kijken hoe die functioneert (eigenlijk weet ik dit al, aangezien ik hiervoor een Tascam had, die gek ging doen op deze computer. Ik weet dat toen aan de software, die niet goed communiceerde met windows 7.) Maar de hoeveelheid variabelen in deze deed me besluiten de vakman erbij te roepen. En hopen op garantie. Gelukkig begon de vakman hier al zelf over.
Groet,
Bart.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten