homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-02-2007, 21:08
Junior Member

Reputatie: oboe_prestini is op goeie weg
Standaard Time stretching voor audio/video synchronisatie

Weet iemand raad met het volgende: om een live concert dvd te maken wens ik het geluid van de camcorder bij de videomontage eruit te gooien en te vervangen door een audiotrack uit een andere bron (bvb multitrack).
Een frequent voorkomend probleem is het licht verloop in tijd tussen de video en de audio. Dat zou kunnen opgelost worden met een time stretching functie in bepaalde video editing software. Welke software kan dat op een eenvoudige manier aan; heeft iemand daar ervaring mee? Bedankt voor jullie advies!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-02-2007, 21:35
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Time stretching voor audio/video synchronisatie

Ik ken geen reet van video editing software, maar dat zou normaal perfect mogelijk moeten zijn in Cubase.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-02-2007, 02:17
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Je stelt eigenlijk een vraag over video-editing software. Ik ben zeker dat dit mogelijk is, al is het maar dat je bepaalde frames uit je video verwijdert. Maar ik ken geen software.

Er zitten hier af en toe mensen die met audio én video bezig zijn, misschien kan één van hen wel helpen?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 18-02-2007, 03:57
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling

We gaan er hierbij van uit dat 1 van de 2 bronnen een constante in de tijd is, wat niet het geval is?
Ik vrees dat de enige deftige mogelijkheid is om je video te knippen op je audio-spoor.
Een verloop van (als ik mij niet vergis) <=30ms wordt niet als storend ervaren. Dat geeft je de nodige ruimte om te spelen met video-transitions lijkt me?
Of werk je met maar 1 video-track? Dan dien je je audio-track te stretchen tot de gewenste lengte, en hopen dat je een ietwat constante clock had.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 18-02-2007, 09:44
Junior Member

Reputatie: oboe_prestini is op goeie weg

Het gaat inderdaad slechts om één videospoor. Naar het schijnt laat sommige video-editing software toe om de geimporteerde audio tijdslijn te manipuleren ('stretching'), soms zelfs zonder pitch verandering. Dat zal ongetwijfeld lukken in professionele software, maar die ligt buiten budget. Iemand ervaring met Adobe Premiere Elements, Magix of één van de Sony packages (Vegas)?
Misschien is dit een verkeerd forum voor deze vraag? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 18-02-2007, 13:02
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling

lees deze topic even...

Heb geen ervaring met de pakketten die je vermeld, maar doe deze dingen met goldwave.
Je kan hiervan een volledig werkende 30-dagen trial downloaden.

goldwave downloaden

Stel, je video is 220 seconden lang, en je audio 240 seconden.
Je audiofile is 44.1Khz.

Je stelt de playback-rate als volgt in:
44100 * (240 / 220) = 48109 kHz .
Hierna ga je pitch-shiften, om de smurfestemmen te compenseren:
(220/240) * 100 = 91,6666 %
Preserve tempo niet vergeten aan te zetten...

[ Bewerkt door boppertje on 18/2/2007 13:41 ]
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 18-02-2007, 21:07
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Zoals ik dus al zei, is dit perfect mogelijk in Cubase.
Je kan er video in importeren, en de audio warp van Cubase is dan ideaal om kleine correcties in de timing door te voeren, zonder 'smurfenstemmetjes'.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten