homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 17-11-2011, 20:22
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: spotify (soon) online

http://www.darkambient.net/selling_out.jpg

IZ.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 17-11-2011, 23:46
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Ik kan me inbeelden dat dat heel erg weinig lijkt, maar het gaat om streaming hť, geen aankoop. Hoeveel verdient een artiest aan airplay per luisteraar? Dat is de juiste vergelijking.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 17-11-2011, 23:58
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht
Die figuur vergelijkt toch appelen met peren. Aantal verkochte cd's versus aantal plays (per month) zijn totaal andere metrieken.

Ik zie dit ook eerder als radio on demand. Ik heb de afgelopen 24uur al prachtige dingen ontdekt met mijn vers abonnement. Ik denk dat het voor indie artiesten ook nieuwe kansen biedt om gevonden te worden.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 18-11-2011, 00:17
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ik heb wel een groot probleem met Spotify (eigelijk met Paypal denk ik )
. Ik wil enorm graag 10 euro per maand betalen om toegang te krijgen tot alle extra functies.

Ik heb geen kredietkaart, dus wou ik kiezen voor betaling via PayPal.
Ik heb m'n Paypal gelinkt aan m'n bankrekening, maar als ik een Premium-account wil kopen bij Spotify vraagt PayPal toch om een kredietkaart...

Sucks bigtime, nu moet ik wachten tot de giftcards beschikbaar zijn in Belgische winkels of tot Paypal stopt met debiel te doen
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 18-11-2011, 01:16
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Net zoals Jappe, hou ik van de charme van mijn muziek vast te pakken. De geur van een vers gedrukt cd-boekse of platencover, dat krijg je niet bij digitale verkoop.
....?
'Geur-tv komt dichterbij' | NUzakelijk | Nieuws voor professionals
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 18-11-2011, 08:01
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikke Bekijk bericht
:d:d:d
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 18-11-2011, 10:13
Active Member

Reputatie: BenignBastard is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
Ik kan me inbeelden dat dat heel erg weinig lijkt, maar het gaat om streaming hť, geen aankoop. Hoeveel verdient een artiest aan airplay per luisteraar? Dat is de juiste vergelijking.
"Radio 1 pay about £50 for each play." opnieuw Jon Hopkins.
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 18-11-2011, 11:43
Senior Member

Reputatie: webmasterbob heeft (nog) geen reputatie

Als ik eerlijk ben luister ik muziek op youtube om mn mening te vormen en als ik het goed genoeg vind koop ik hem gewoon in de winkel...
Ben bang dat digitale winkels steeds belangrijker zullen worden
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 18-11-2011, 13:38
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenignBastard Bekijk bericht
"Radio 1 pay about £50 for each play." opnieuw Jon Hopkins.
Daar vrees ik toch eerlijk gezegd wel voor. Dat lijkt me toch niet te kloppen.
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 18-11-2011, 15:55
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door billybear Bekijk bericht
Die figuur vergelijkt toch appelen met peren. Aantal verkochte cd's versus aantal plays (per month) zijn totaal andere metrieken.

Ik zie dit ook eerder als radio on demand. Ik heb de afgelopen 24uur al prachtige dingen ontdekt met mijn vers abonnement. Ik denk dat het voor indie artiesten ook nieuwe kansen biedt om gevonden te worden.
Het zijn zowel de appelen als de peren waar een muzikant zijn inkomsten van haalt.

De vergelijking verkoop iTunes en cd's gaat wťl op, en dat verschil vind ik toch ook erg...

IZ.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten