homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-11-2011, 12:01
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald
Standaard Eventide Space als send effect

Hallo,

Ik denk erover een Eventide Space aan te schaffen om te gebruiken als algemene reverb voor m'n projecten. Ik zou hem gebruiken als aux-send effect. Ik gebruik daarvoor nu een Alesis Nanoverb, dus dit zou een stap omhoog moeten zijn. Daarbij ben ik zelf ook gitarist, dus zou ik hem als gitaar effect ook kunnen gebruiken.

Is er hier iemand die de Eventide Space als send effect gebruikt?

De andere optie binnen mijn budget zou een 2ehandse Lexicon PCM70 zijn. Ik heb alleen liever iets nieuws met garantie.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-11-2011, 14:01
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Eventide Space als send effect

Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee. Ik heb zelf ook regelmatig pedaaltjes en dergelijken als FX gebruikt (line6 echopark is volgens mij een van de goedkoopste -stereo- tape/analog/digi delays die je kan kopen) Heb gisteren van een maat nog een spring reverb uit een kapotte gitaarversterker gekregen. XLR's aan solderen, ingang aan een aux gehangen, uitgang aan een vrije microfoonpreamp in mijn tafel en vwala, super lekkere spring!

Herwig
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-11-2011, 14:12
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald

Ik las net ergens anders dat de Eventide Space iets te 'shiny' is voor algemeen gebruik. Het zou mijn hoofd reverb fx moeten worden. Ik zie net ook dat TC Electronic een fx rack heeft (m-one xl) welk binnen het budget valt.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-11-2011, 16:34
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

heb je I/O op je setup over? of een tweede computer met wat i/o? Wat ik tegenwoordig doe is een tweede computer met 8 AD/DA's als externe FX rack gebruiken. Latency op het laagste en die (ietwat oudere) computer kan nog perfect galmen en delays draaien.

Naar mijn smaak is het betere pluginwerk minstens even goed dan het mindere of middelmatige hardware-werk..

Herwig
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten