homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-11-2011, 11:54
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling
Standaard aansluiting Boss VE-20 op PA

Gents and Ladies

Sinds kort hebben we in onze band een BOSS VE-20 voice processor, omzo makkelijker koortjes toe te voegen etc...

Alleen het viel mij op dat zodra we de V20 aansloten, de andere instrumenten / microfoons ook beinvloed werden, wat nooit de bedoeling mag zijn!

Voor de duidelijkheid het aansluit schema: (Straightforward eigenlijk)

Mic in VE20 -> VE20 in mixer XLR input 1 -> Mixer naar amps -> Amps naar speakers.

Als ik dus de VE tussen de mic en input1 zet, en ik pak een (andere) mic op input 2, dan is die ook vervormt.. Niet dat ik dan ineens ook koortjes heb, maar hij klinkt gewoon anders.

Is er een logische verklaring hiervoor? Anders dan het geluid dat de Mic op 1 ook oppikt via de speakers, dat hebben we namelijk getest door mic1 dicht te draaien dus dat is het niet..

Of is er een betere manier om de VE aan te sluiten zodat we dit probleem niet hebben?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-11-2011, 14:00
Vintage Member

Reputatie: Rangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatieRangertuf heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: aansluiting Boss VE-20 op PA

Misschien zou je eens kunnen proberen om hem aan te sluiten als een insert?

edit: zal misschien moeilijk gaan met die XLR-poorten
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-11-2011, 15:22
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

De enige mogelijkheid die ik zo meteen zie: De Boss VE-20 verstoort de phantom voeding...

Als dat klopt, kan 't ook een XLR kabel zijn waarvan één pin los is. Als 't ook gebeurt met uitgeschakelde phantom en een dynamische mic op 2...

Blijft er nog (digitale) storing op de massa.

Hoe klinkt het verschil? Vervorming, ruis, niveau verschil... ?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03-11-2011, 15:42
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Waarschijnlijk pikt de microfoon waarmee je de Boss voedt ook het geluid van de andere instrumenten op. Hierdoor kun je hele rare effecten krijgen.

Probeer zoveel mogelijk de Boss te bypassen of uit te schakelen wanneer het effect niet nodig is en alleen op het moment dat hij echt zijnb werk moet doen in te schakelen. Hierdoor zul je het gewenste effect goed horen en alle ongewenste bijgeluiden (van de andere instrumenten) veel minder.

Ik ken de Boss VE-20 niet (heb zelf een TC-Helicon VoiceLive 2), maar als er een ingebouwde gate in zit moet je die zo strak mogelijk zien in te stellen zodat hij veel minder omgevingsgeluid oppikt. Anders kun je experimenteren met een losse gate voor de Boss.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 04-11-2011, 12:56
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Duuk,
Bleeding is niet het probleem: Dat hebben we uitgesloten door de fader op de mixer helemaal dicht te zetten.
Mijn gevoel gaat eerder naar Cyrano's opmerking over phantom... Dat is zeker iets om uit te proberen, en dat ga ik vanavond maar eens doen...
Om hem als insert aan te sluiten: Misschien is dat inderdaad een goede mogelijkheid, maar dan zal ik eerst moeten zien of dat uberhaubt mogelijk is op deze tafel ... (Tis een vrij eenvoudige, Phonic tafeltje)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 05-11-2011, 10:59
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Zo te zien zit er ook een lijnuitgang op met een steekplug. Daarmee voorkom je fantoomvoedingsproblemen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 05-11-2011, 22:10
Vintage Member

Via de insert is geen succes! Dat werkt helaas niet goed...

Via de Line uitgang aangesloten, en dat lijkt wel beter te gaan inderdaad. Hoewel ik nog steeds een licht verschil hoor op andere kanalen. Maar wel een enorme verbetering al.. Ik ga nog verder spitten erop en zal de uitkomst delen voor diegenen die het interesseert..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten