homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Roddels & naast-de-kwestie

Mededelingen

Roddels & naast-de-kwestie Alle geleuter dat niet direct in een andere kategorie past, kan hier terecht. Behalve de elementaire forumregels heerst hier de absolute vrijheid.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30-10-2011, 23:06
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling
Talking Gewoon een blij berichtje

Mede forummers...

Na veel geklooi met mijn laptopje en het gewoon weinig aan muziek maken toekomen door allerlei PC problemen:
Ik heb eindelijk een Macbook aangeschaft... Tweedehands weliswaar, maar toch.
Nu maar hopen dat ik weinig hinder meer ondervind van PC / Windows perikelen, maar daarvoor is het nog te vroeg!

NEE! Ik wil hier geen mac vs windows discussie starten, laat dat in godsnaam achterwege!

Het is gewoon dat ik erg blij ben met deze aanschaf/ontwikkeling, en dat wilde ik even met jullie delen!

Laatst gewijzigd door satriani; 30-10-2011 om 23:23
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-10-2011, 23:15
Senior Member

Reputatie: bart noorderling wordt hier goed onthaaldbart noorderling wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Gewoon een blij berichtje

Maar toch even hoor...denk je dat die macbook de oplossing is? Waarschijnlijk wel, anders had je het niet gedaan. Ik dacht altijd dat er problemen ontstonden met de koeling van laptops, als ze zware taken moeten verrichten als recording...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30-10-2011, 23:22
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart noorderling Bekijk bericht
Maar toch even hoor...denk je dat die macbook de oplossing is? Waarschijnlijk wel, anders had je het niet gedaan. Ik dacht altijd dat er problemen ontstonden met de koeling van laptops, als ze zware taken moeten verrichten als recording...
Geen idee nog, eerlijk gezegd... Nog niet aan recorden toegekomen... Ik hem hem echt NET! Dus ben nog met installatie etc bezig. En vooral met ontdekken van hoe het allemaal in elkaar steekt.. Tis toch wezenlijk anders dan Windows...
Maar, ik zal vast nog wel eens een update geven over mn ervaringen...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 31-10-2011, 00:11
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satriani Bekijk bericht
Tis toch wezenlijk anders dan Windows...
Een cultuurschok. Wennen...

Er zijn ook mensen die er nooit aan wennen en die teruggaan. Moet ook kunnen. Maar je hebt 'm aan een vriendenprijsje gekocht, dus als dat het geval moest zijn, scheur je in ieder geval je broek niet aan.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 31-10-2011, 11:05
Vintage Member

Helemaal waar! Dat was ook precies de reden om eerst dit te proberen, dan een machine van 2000 euro aan te schaffen en er dan misschien achter te komen dat ik het niks vind!

Enneh @Cyrano: Bedankt nog voor je tips hierover!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 31-10-2011, 11:08
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Ik heb allebei. Een grote mac, en een pc. Beide perfect te doen

Ik denk dat het slim is om, als je echt serieus met muziek bezig bent, een zo goed als dedicated computer hiervoor te hebben.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 31-10-2011, 14:07
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
Ik denk dat het slim is om, als je echt serieus met muziek bezig bent, een zo goed als dedicated computer hiervoor te hebben.
Dat is exact het doel ervan... OK, ik heb voor het gemak ook mn mail enzo erop, maar verder staat er gewoon niks op dat ik niet nodig heb voor muziek.

Dat was met mijn vorige machine ook zo... (OK, meerdere partities met verschillende windows installaties, waarvan 1 dedicated voor muziek)

Maar nadat die was stuk gegaan, heb ik een andere gekocht. Tot op de dag van vandaag spijt van: Hij heeft nooit goed gewerkt met mn interface. Altijd na een tijdje (uurtje ofzo) storingen, piepjes, kraakjes, etc...
Dat had mijn vorige nooit, en die heeft toch al wat uren versleten...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 31-10-2011, 14:15
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Na veel geklooi met mijn laptopje en het gewoon weinig aan muziek maken toekomen door allerlei PC problemen:
Ik heb eindelijk een Macbook aangeschaft...
Jammer - niet dat je een Mac koopt (like I care) maar wel dat computerproblemen een stop op je creativiteit durfden zetten.

Ik hoop oprecht dat je nieuwe aanwinst hierin een verbetering zal zijn. Ik geloof niet in het wel of niet werken van één type computer, maar ik hoop dat in jouw geval de problemen verholpen zijn.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 31-10-2011, 14:15
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
+100 - het scheelt je zoveel miserie!
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 31-10-2011, 15:48
Senior Member

Reputatie: Rick wordt hier goed onthaald

Citaat:
Mede forummers...

Ik heb eindelijk een Macbook aangeschaft... Tweedehands weliswaar, maar toch.
Nu maar hopen dat ik weinig hinder meer ondervind van PC / Windows perikelen, maar daarvoor is het nog te vroeg!

NEE! Ik wil hier geen mac vs windows discussie starten, laat dat in godsnaam achterwege!

Het is gewoon dat ik erg blij ben met deze aanschaf/ontwikkeling, en dat wilde ik even met jullie delen!
Have fun with it.
Succes.

Ciao,
Rick.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten