homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnametechnieken

Mededelingen

Opnametechnieken Allerlei discussies over opnametechnieken: microfoonpositionering, gebruik maken van akoestiek, technische aspecten zoals compressie tijdens het opnemen etc.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30-06-2004, 15:20
Junior Member

Reputatie: jackelly is op goeie weg
Standaard wie kan mij helpen?

Hallo ik ben /Elly en heb een Jamaha Keyboard psr 9000, ik probeer al een hele tijd om songs die ik heb ingespeeld in midi en op discettes heb gezet om dat om te zetten in audio, het lukt mij naar geen kant maar ben dan ook niet zo thuis in de techniek.Wie o wie kan me helpen en wat tips doorgeven. :idea:
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-06-2004, 17:05
Member

Reputatie: Stradivariusz is op goeie weg
Standaard Re: wie kan mij helpen?

Hi
Het is echt niet moeilijk hoor, als jij alleen over nodige dingetjes beschikt, dus niet panikeren.
Ik vermoed, dat jij audio via geluidskaart naar jij computer wil brengen, is het zo? Als ja, wat jij moet doen is een audio kabel van stereo uitgang van Yamaha (twee grote mono jacks denk ik) of via hoofdtelefoon uitgang (een stereo grote jack) naar een kleine jack, die sluit jij aan jij geluidskaart aan via een line in ingang. Dan moet jij zien naar geluid - klank eigenschappen in jij configuratie scherm (mengpaneeltje), bij afspelen eig. moet line in niet mute (gedempt) zijn en bij opnemen eig. line in moet aangeduid zijn. Dan heb jiuj een programa nodig, waarop jij jij muziek kan opnemen bv. bij Nero zit een Wave editor, het can Cool Edit zijn, misschien zit er een programa die met jouw geluidskaart was meegeleverd. Andere meer prof. programas: Logic Audio, WaveLab, Cubase enz. Er zijn ook gratis programma's die jij makkelijk op internet kan vinden (Tucows, Tiscali...)
Hopelijk zal dit helpen, anders, schrijf nog duidelijker wat jij eigenlijk wilt doen en wat jij ook hebt (behalve synthesizer natuurlijk hehehe) voraal op jij PC.
Succes
Strad
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-07-2004, 00:22
Junior Member

Reputatie: jackelly is op goeie weg

Hallo Strad.
Bedankt voor je snelle antwoord, zoals ik al zei ik weet helemaal niets van die techniek.
Ik laat mijn broer eens jouw antwoord lezen misschien komt hij er wel uit.
Mijn bedoeling is om de songs die ik heb ingespeeld op mijn keyboard, en daarna op discette heb vastgezet ,om een cd te branden, die discette in de computer duwen en met media player afspelen dat doet hij wel, maar als ik die songs wil branden met nero dan zegt nero kan ik niet lezen.
Ik moet dus die midi omzetten naar audio.
in ieder geval leuk dat er anderen met mij meedenken leer ik ook weer wat.
gr Elly.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-07-2004, 00:26
Member

Heb jij een laptop of een desktop computer?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 01-07-2004, 00:37
Member

Hey, ik heb nog iets beter gevonden.
Hier http://www.hitsquad.com/smm/programs/InstrumentsBuilder/download/win95/rd.shtml?http://palbou.free.fr/Instbuild4.zip
heb jij een programma die midi naar audio kan converteren. Dat is de makkelijkste weg.
Sla de programma op, instaleer het en open Mid2wav4, de rest is intuintief.
Laat maar weten, of het gelukt is.
Strad

[ Bewerkt door Stradivariusz on 2004/7/1 0:50 ]

[ Bewerkt door Stradivariusz on 2004/7/1 2:51 ]
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 14-07-2004, 13:41
Member

Reputatie: steadyshot is op goeie weg

http://www.synthfont.com al geprobeerd ?

[ Bewerkt door steadyshot on 2004/7/14 14:42 ]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten