| Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, .... |

08-02-2007, 19:57
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Cubase Sx3 i.c.m. Windows Vista
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om Cubase sx 3 te draaien onder Windows Vista ? Ervaring ? Ik zoek me een ongeluk op google en Steinberg's site maar ik wordt er niet veel wijzer van. Op de site van Steinberg wordt voor Vista alleen geadverteerd met Cubase 4 (logisch).
Ik krijg het programma netjes aan de praat en geinstalleerd (na wat aanpassingen in samplerates in configuratiescherm etc.), geen probleem. Echter kan Cubase geen geldige ASIO driver detecteren. Ik heb Cubase voorheen jaren gebruikt onder XP zonder probleem. Doordat mijn Tascam geluidskaart defect is maak ik tijdelijk gebruik van mijn interne Realtek AC '97 geluidskaart geintegreerd op mijn ASUS A8N-SLI moederbord. Dit werkte voorheen zonder problemen.
Wanneer ik in Cubase bij device setup kijk bij VST Audiobay geeft hij aan: ASIO DirextX Full Duplex driver, dit is exact hetzelfde als wat hij aangaf onder windows XP. Echter staat hier nu direct onder: ASIO driver name: No valid ASIO driver!
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen want ik doe exact hetzelfde als wat onder XP dus prima werkte of zal desnoods een andere geluidskaart dit oplossen of moet ik drivers installeren of... ?
|

08-02-2007, 22:09
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Re: Cubase Sx3 i.c.m. Windows Vista
Dit kwam ik daarnet nog tegen bij het surfen naar; Vista + Asio
"That and no one has ever said how well ASIO works on Vista. So supposedly Windows Vista is better for gaming, but will it work for music and video production?"
en ook; eerst "operating system" aanschaffen, daarNA toepassing-software.
ofwel waneer je goede software hebt, ga je in functie daarvan, het juiste operating system installeren.
8-)
Sonar 7PE in Windows XP-SP3 op AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ met 4Gb DDR2/800MHz en meer dan 2TB opslagruimte. Alesis XT20-LX20(3x)-BRC; RME-Digi9652 (2cards); Behringer MX3242X - MX2642X - MX1602A - MX882
|

08-02-2007, 23:14
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Ok, nadat ik op forums had gelezen dat de ASIO4ALL drivers niet zou werken onder Vista als laatste hoop toch maar eigenwijs geweest en het gesintalleerd, en het werkt dus wel!
Cubase draait goed en er komt geluid uit me Realtek kaartje, uiteraard nog niet langdurig getest slechts enkele minuten en paar plugins geprobeerd.
Vast niet de ideale oplossing maar totdat ik een nieuwe geluidskaart en de upgrade naar Cubase 4 kan betalen zal ik het zo moeten doen.
:-D
|

09-02-2007, 14:32
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Klopt, ASIO4ALL is een krachtige en stabiele driver. Ik kan deze driver warm aanbevelen aan iedereen die wil experimenteren of uitproberen met ASIO.
Het zou ook vele aspirant- of tijdelijke-home recorders kunnen helpen om eerst op hun huidige "goede"systeem soft/hard-ware, hun huidige mogelijkheden te benutten, alvorens naar "veel" duurdere oplossingen te grijpen.
'k ben blij te vernemen, dat ik niet de enige op deze website ben die uigebreid met zijn PC durft te experimenteren, kostenloos, alvorens tot nieuwe aankopen over te gaan. + de gratis kennis die ik mezelf keer op keer weer cadeau doe ...
komt dik in orde! :-)
Sonar 7PE in Windows XP-SP3 op AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ met 4Gb DDR2/800MHz en meer dan 2TB opslagruimte. Alesis XT20-LX20(3x)-BRC; RME-Digi9652 (2cards); Behringer MX3242X - MX2642X - MX1602A - MX882
|

09-02-2007, 14:42
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Hey ik ben sinds vandaag hier lid, dus daarom dat ik ook bij de verkeerde forum zit.
Maar ik had een vraagje over de io2 Alesis..
Ook bij mij heb ik het probleem datmijn stem wordt verlicht en vernselt.. en ik heb ook gelzen dat de programma die men gebruikt om 44.1 Khz is en de Alesis io2 op 48 Khz.. en dit is ook uitgelegd hoe men dit kan oplossen....
Alleen ben ik niet egt handig in het gebied van PC enof software en dat soort dingen...
Dus mijn vraag is of iemand mij aub stap voor stap kan uitleggen hoe ik dit kan voorkomen...
ThnXXXX
groetjes
2Sick
|

09-02-2007, 15:14
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Hoi 2Sick,
Ik heb gemerkt dat je geprobeerd hebt via reeds bestaande forums binnen te
glippen. Welkom!
Je had ook kunnen starten bij het nieuwkomers-forum ... introduce yourself
anyway...
Ik heb begrepen dat jij dus een IO2 Alesis USB toestel gebruikt....
maar, met welk programmaatje neem je op, of in welk programma doet dit euvel zich voor?
:-?
|

09-02-2007, 16:49
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
heey,
het programma die ik gebruik waarmee ik opneem is acid pro 4.0.
ik gebruik een laptop waarmee ik opneem
groetjes
2Sick
ik hoop dat je me kan helpen
|

09-02-2007, 18:29
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Johoo,
Ik ben even aan't surfen geweest, en heb dit kunnen vinden ....
- De IO2-Alesis werkt enkel op PC Windows XP SP2 en Mac OS X "Jaguar"version
10.2 of recenter.(wat jij dus hebt?)
- De Alesis-IO2 kan samplefrequenties aan tot 48.00Khz (instelbaar)
-Ik vermoed dan ook, dat je bij ACID 4Pro, in het programma zelf, de samplefrequentie niet kan kiezen, en deze dus vastgespijkerd wordt op44.1kHz
-Waarom gebruik je niet de bijgeleverde software Cubase LE?
-Ik bezit zelf geen Alesis-IO2, en kan daarom maar weinig aanwijzingen geven hoe je die driver(s) WDM & ASIO onder Windows-Hardware-Apparaatbeheer-Alesis IO2 ...op 44.1kHz kan instellen!?
-Even geduld, er zal nog wel iemand op reageren....?
tjaw :-)
[ Bewerkt door PM-Studio-Project on 9/2/2007 19:30 ]
|

09-02-2007, 21:00
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
heyy,
bij die io2 heb ik ook die programma Cubase LE bij gekregen. maar ze vragen naar een regestratie nummer en ik weet niet waar ik die van kan halen...
maar is dat de eenige oplossing om in het programma de frequentie te veranderen en niet die van de io2 zelf.
Ik wil graag zo snel mogelijk van dit probleem af.. je zult vast begrijpen dat dit egt agresie opwekt
hoop snel te worden geholpen
thnxxx
|

10-02-2007, 00:22
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Citaat:
2Sick wrote:
heyy,
Ik wil graag zo snel mogelijk van dit probleem af.. je zult vast begrijpen dat dit egt agresie opwekt
hoop snel te worden geholpen
thnxxx
|
Hoe groter de agressie, des te kleiner de intelligentie ....
Vandaar
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|