homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 31-01-2007, 00:53
Junior Member

Reputatie: Guitarplayer is op goeie weg
Standaard Reason midi track omzetten naar een audio track in Cubase SX

Ik ben druk bezig om een virtuoze rock nummer te maken. In Reasons 3.0 maak heb ik al drum partijen gemaakt. Maar wat ik wil is de midi drumpartijen van Reasons omzetten naar een audio track.
Dit omdat ik alle audio tracks wil opslaan als mp3 en door wil sturen naar vrienden.Buiten de drumpartijen van Reasons om heb ik ook wat kleine drum geluiden gebruikt van mijn externe synth en daardoor heb ik ook deze partijen omgenomen naar audio track.

Kan iemand mij dit uitleggen? Bij de miditrack van Reasons in Cubase staat Mix L + Mix R en deze heb ik op Solo gezet. De Audio track waarop ik wil opnemen heb ik op Record Enable en luidspeaker geactiveerd. Ik krijg dit helaas niet opgenomen. Ik zou ook niet weten of ik iets moeten configureren bij de "F4 mode" .

Buiten dit snap ik Reasons niet helemaal. Ik heb fout gemaakt door 2 verschillende drum partijen in 2 vensters van Reasons te maken. Ik heb deze partijen echter al bij elkaar gevoegd. Maar is het niet mogelijk om deze 2 vensters tegelijkertijd te laten werken in Cubase als ik het gehele nummer afspeel?

wie o wie kan mij helpen? :-?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 31-01-2007, 01:02
Junior Member

Reputatie: Guitarplayer is op goeie weg
Standaard Re: Reason midi track omzetten naar een audio track in Cubas

oo ik ben er al uitgekomen hoe ik dat moet instellen. Maar kan iemand bij mijn 2e vraag beantwoorden?

Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-02-2007, 01:35
Junior Member

Reputatie: etjesrequest is op goeie weg
Standaard Re: Reason midi track omzetten naar een audio track in Cubas

beetje een late reply, maar ik begin nu pas een beetje m'n weg te vinden hier.
ik begrijp dat je je 2e track in een nieuw reason file hebt gemaakt?

als dat zo is zou ik het volgende doen:
eerst moet je ervoor zorgen dat je je instrument (redrum?) kopieert van het 2e naar het eerste file (ervan uitgaande dat het 1e file je "master" is. Ik zou dit doen door het instrument als patch te saven. Dit doe je door op het icoontje naast het browse icoontje te klikken. Geef een eigen naam aan de patch en save.
Ga nu naar je master file en klik op create by browsing. Kies nu je eigen patch.
Nu moet je je midi file van je 2e file exporteren naar je master.
Voor het gemak zou ik alle instrumenten deleten in m'n sequencer rack BEHALVE de bewuste file die je wilt kopieeren. Selecteer de bewuste track en kies export midi file. Ik zet zoiets altijd op mijn bureaublad.
Ga nu weer naar je master en selecteer je net aangemaakte instrument. Kies nu import midi file en selecteer je zojuist opgeslagen file. Als het goed is krijg je nu je file in je sequencer te zien, maar misschien op de verkeerde regel. Selecteer de hele regel, groeperen (appeltje g). En nu de regel naar je regel van je instrument slepen.........

Ik hoop dat dit late antwoord je toch ietwat helpt.
groet.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten