homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-08-2011, 14:14
d-ter's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie
Question Mackie MR8 vs Adam A7-8x?

Hey,

Een half jaar geleden heb ik mackie mr8 studio monitors gekocht. Dit zijn de (zoals ze het zelf noemen )budgetspeakers van mackie. Nu vind ik ze wel goed klinken maar wanneer ik het verschil beluister tussen wat ik in m'n hoofdtelefoon hoor en wat ik uit de monitors hoor dan moet ik toch wel ff nadenken.. Als m'n mix in de beyerdynamic matig (weinig laag) klinkt, dan duwen de speakers al heel wat bas door de lucht.. Als ik dan m'n mix aanpas dat het door m'n hoofdtelefoon goed klinkt, dan zit het laag veel te hoog door de monitors :-)

Als ik dan m'n tweede mix (de goede) in de auto beluister klinkt het ook goed.. Als ik afmix op m'n monitors klinkt het dus uiteindelijk niet goed..

Welke opties heb ik om deftig te kunnen afmixen op m'n monitors..

De mackies zijn perfect om plaatjes te draaien maar blijkbaar niet om af te mixen en studiowerk te doen

Natuurijk kosten de Adam speakers enorm veel geld. En is het werkelijk de moeite van zo'n kost te doen (want op hun website spreken ze eveneneens van hun instapmodellen A3,5,7,8x ...)

Is het de naam die mee betaald moet worden of is het echt kwaliteit..?
Dan nog de vraag: A5,7x met sub (die naar het schijnt perfect geplaatst moet worden)..
Of de A8x reeks? Bij de musicstore staan de A8x-en voor 599/stuk..

Op veel sites heb ik over het 'rumble' probleem gelezen, een kinderziekte van de A8x reeks die verholpen zou zijn... Iemand ervaring met deze monitors ? How does the Adam a8x translate? - Gearslutz.com

Wat denken jullie ?

Deetr
  #2 (permalink)  
Oud 23-08-2011, 15:56
Active Member

Reputatie: lapeche is op goeie weg
Standaard Re: Mackie MR8 vs Adam A7-8x?

Ik moet zeggen ik vond de A7x beter klinken dan de A8x van Adam. Het klonk voor mij daarmee zo allemaal net iets beter in mijn ruimte.
Nu werk ik ook regelmatig op die Mackies.
In een veel grotere ruimte weliswaar, waar er ook adam A7 staan, maar daar vind ik de basweergave dan allemaal wel meevallen vergeleken met mijn koptelefoon en Adam A7x die thuis staan.

Kan het dan niet zijn dat je in je kamer een staande golf hebt waardoor je heel veel laag hoort. Dit probleem heb ik namelijk ook voorgehad. Op een 220 Hz had ik een staande golf waardoor ik overal enorm veel laag hoorde die niet echt in de mix zat.

Probeer is een meting te doen dan weet je direct waar het probleem ligt.
Of loop eens rond in je kamer en zie of je overal evenveel laag hebt...

Die Mackies zijn zeker niet slecht hoor. Voor mij thuis werk ik met de Adams omdat die daar beter zijn maar in die grotere studio klinken mijn mixen weer veel beter op de mackies.

Groeten,
Bart
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 23-08-2011, 15:56
Depressoptimist's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Ik kan je de Adams echt van harte aanbevelen! Ik heb een tijdje terug erg lang de tijd genomen om te testen en ze kwamen wat mij betreft als winnaar uit de bus... Wil niet zeggen dat er geen concurrentie is natuurlijk.

Ik heb onlangs een review geschreven over de Adam A7X: Review Adam A7X + Sub 7
  #4 (permalink)  
Oud 23-08-2011, 15:59
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depressoptimist Bekijk bericht
Ik kan je de Adams echt van harte aanbevelen! Ik heb een tijdje terug erg lang de tijd genomen om te testen en ze kwamen wat mij betreft als winnaar uit de bus... Wil niet zeggen dat er geen concurrentie is natuurlijk.

Ik heb onlangs een review geschreven over de Adam A7X: Review Adam A7X + Sub 7
Inderdaad die Adams zijn echt super maar daarom niet in elke ruimte. In mijn ruimte thuis komen ze ook zeker als winnaar uit de bus, maar in de grotere studio dan weer niet
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-08-2011, 17:09
Senior Member

Reputatie: TheMole wordt hier goed onthaaldTheMole wordt hier goed onthaaldTheMole wordt hier goed onthaald

Ik heb onlangd de MR8's, de Yamaha HS80M's, de KRK RP8's en de M-Audio BX8a's naast mekaar laten zetten en beluisterd (heb ze ook even naast de Genelec 8050A's geplaatst om toch één alom geprezen referentiepunt te hebben).

De M-Audios en de Mackies waren beduidend minder goed dan de Yamahas en vooral de KRKs, die sprongen er voor mij echt uit op vlak van een compleet klankbeeld te geven. De KRK's zijn wel duidelijk gehyped in het laag, maar dat valt redelijk makkelijk te compenseren, ik gebruik gewoon een high pass filter op de 2buss die ik tijdens het bouncen afzet. Altijd een betrouwbaar resultaat.

M'n oren zeggen me wel dat de KRK's misschien een kleine boost zouden kunnen hebben rond de 400hz, maar dat heb ik nog niet kunnen verifieren. Voor de rest zeer tevreden van, en voor mijn part de beste 8" monitors in de 250€/stuk prijsklasse
2011 Mac Mini running OSX Lion - Pro Tools M-Powered 8 - Logic 9 - Cubase 5 Essential - ProFire 2626 - Motu 828mkII - Rode NT2a - SM57 - SM58 - Behringer BFC-2000 - Mackie Control Universal Pro - M-Audio Bx5a - KRK RP8 G2
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23-08-2011, 17:39
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lapeche Bekijk bericht
Inderdaad die Adams zijn echt super maar daarom niet in elke ruimte. In mijn ruimte thuis komen ze ook zeker als winnaar uit de bus, maar in de grotere studio dan weer niet
Op t werk had je A7's staan zei je toch, of was dat een typefoutje? Die non X zou minder zijn in t laag en het scheidingsfilter veel te laag inkomen...
  #7 (permalink)  
Oud 23-08-2011, 19:09
Pixie's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Controleer het best ook eens of de problemen bij het laag niet meer met je ruimte te maken dan met de monitors zelf.

Voor de rest kan ik de Adam monitors met een gerust hart aanraden.
Ben er erg tevreden van.
  #8 (permalink)  
Oud 23-08-2011, 23:33
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depressoptimist Bekijk bericht
Op t werk had je A7's staan zei je toch, of was dat een typefoutje? Die non X zou minder zijn in t laag en het scheidingsfilter veel te laag inkomen...
Nee geen typfoutje daar zijn het de niet x-en.
Ik wist niet dat er dan zo'n verschil zat op de twee reeksen het zou kunnen. Ik zou eens mijn eigen adams moeten meenemen als referentie dan in die ruimte.

Maar mijn punt was vooral dat de ruimte ook bijlangerijk is. En als je met een ruimte is dat je laag boost dan mag je daar nog elke monitor zetten die je wilt,het zal altijd veel laag geven.

Probeer eens te testen door een osciliator van heel laag geleidelijk aan naar boven te laten lopen. Als er een frequentie dan ineens veel luider uitkomt dan zal deze frequentie waarschijnlijk een staande golf veroorzaken.... Zo kan je evntueel snel achterhalen of het aan de ruimte ligt of niet.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 24-08-2011, 06:41
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lapeche Bekijk bericht
Maar mijn punt was vooral dat de ruimte ook bijlangerijk is. En als je met een ruimte is dat je laag boost dan mag je daar nog elke monitor zetten die je wilt,het zal altijd veel laag geven.
Helemaal mee eens, de ruimte is erg bepalend! Je zou soms bijna zeggen dat het de helft van je weergave bepaald...
  #10 (permalink)  
Oud 24-08-2011, 10:20
d-ter's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Effe wat beeldmateriaal:

Ik heb dus geen materialen geplaatst om de akoestiek te verbeteren.
Heb er wel eens aan gedacht, maar daar is het bij gebleven. Had toen via via 2 industriele isolatie buizen op de kop getikt om basstraps te maken.. Staan nog altijd op zolder ..

Zou dit een mogelijke oplossing zijn om de basstraps toch te installeren?
Muurbedekking? Vloer is hout.
Staande golven ga je in dit soort ruimtes niet zoveel tegenkomen (denk ik toch)..
Het gyproc plafond is: 6cm wol tss de kepers, 4cm pur in extra kader, gyproc= 12mm (de dikkere versie).

Alle tips zijn welkom en het moet niet al te veel gaan kosten eeh ;-)
Deetr
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  studio.jpg
Bekeken: 1882
Grootte:  182.4 KB
ID: 9261  

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten