homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-01-2007, 09:40
Junior Member

Reputatie: philippoussis is op goeie weg
Standaard uitbreiding

ik heb een behringer mixpaneel, heb een microfoon, en monitors enzo en de software en de rest maar ik wil graag een beetje uitbreiden, wat kan ik nu nog erbij kopen wat helpt om mijn opnames mooier te krijgen of wat dan ook.,.

ik zal vocal compressors enzo maar is dat echt nodig en wat raden jullie aan om erbij te kopen..

thnxx
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-01-2007, 10:31
Active Member

Reputatie: CelticDevil is op goeie weg
Standaard Re: uitbreiding

Hoi philippoussis,
wat bedoel je met "de rest"?
Het is heus niet de hoeveelheid materiaal die bepalend is voor de kwaliteit van je opnames.
Wat je niet expliciet vermeldt in je opsomming is de audio-interface ("geluidskaart"). Dat is de belangrijkste schakel in de audioketting en besteed daar je centen aan. Als je die nog niet zou hebben, koop die dan eerst aan en kies een type dat overeenkomt met wat je denkt nodig te hebben, niet meer of niet minder. Informatie daarover vind je met hopen hier op het forum.
Zorg er verder voor dat je computer krachtig genoeg is om vlot audiotoepassingen te kunnen draaien. Ook hierover vind je meer dan voldoende informatie op het forum.
Ik geef je de raad om niet te veel hardware te kopen : equilizers, reverbs, compressors, e.d. bestaan allemaal in software (veel goedkoper, neemt geen plaats in, milieuvriendelijker, kan niet echt kapot gaan, enz.) en zijn even goed als de hardwareversies. Elke degelijke audiotoepassing heeft deze dingen standaard aan boord of beschikt over de mogelijkheid ze toe te voegen als plug-ins. Overigens is het de regel om je audiosignaal ruw en onbewerkt op te nemen en pas nadien - tijdens het mixen - verder te bewerken voor zover dat nodig is.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 29-01-2007, 10:52
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Hey Philippoussis,

Hmmm... Alhoewel CelticDevil hier heel goed advies geeft, wil ik toch op 1 dingetje commentaar geven:

Citaat:
Ik geef je de raad om niet te veel hardware te kopen : equilizers, reverbs, compressors, e.d. bestaan allemaal in software (veel goedkoper, neemt geen plaats in, milieuvriendelijker, kan niet echt kapot gaan, enz.) en zijn even goed als de hardwareversies.
Hier ga ik je toch ongelijk geven. Alhoewel je veel voordelen noemt, prefereer ik nog altijd hardware effecten (dus ook EQ en compressors) boven alle software effecten. Tis een persoonlijke keus, en je geeft inderdaad een mooie opsomming van voordelen van Software effecten...

Maar wat nou als XP straks vervangen wordt door Vista, en er geen Vista drivers geschreven worden voor je XP-software bundle? Dan maar alles voor een prikkie verkopen en weer alles nieuw kopen, waardoor het de vraag blijft of die nieuwe software wel zo goed klinkt als je oude software?
Geloof me, je hardware FX werken onder XP, Vista, zelfs nog onder Win95... Feit is ook dat hardware FX steeds betaalbaarder worden, en steeds beter geÔntegreerd kan worden in een DAW set-up, of dat nou Vista, XP of zelfs het atari besturingssysteem is...

Verder denk ik dat Philip toch beter wat meer onderzoek kan doen dan hier gewoonweg een schot in de ruimte te doen. Je kunt vanalles kopen, maar je kunt nog beter eerst eens begrijpen wat je nodig hebt... De apparatuur die je opnoemt is nou ook niet je-van-het, en die mail straalt nou niet bepaald uit dat je kundig bezig bent met het be-oefenen van muziek als hobby.

Ik kan hier verder ook niet meer commentaar op geven dan CelticDevil...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 29-01-2007, 11:31
Junior Member

Reputatie: philippoussis is op goeie weg

thnx voor jullie antwoord maar ik heb idd mijn vraag niet echt goed geformuleerd.

maar ik heb een rode nta2, krk8 monitors, behringer mix panel, Ik gebruik sony mastering studio, cool edit pro en cubase(meer cep). Dan heb ik verder gewoon de standaard dingen zoals een plop filter, boom stand en shockmount.

Maar ik zou graag hardware erbij willen kopen omdat ik liever met knoppen werk dan software matig alles instellen.
Mijn vraag is daarom wat kan ik erbij kopen in de opstelling die ik nu heb wat handig en nuttig is.

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten