homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-01-2007, 17:49
Member

Reputatie: ThePaleSaint is op goeie weg
Standaard ProTools gebruikers fout,..ga ik van uit...

Beste mensen, ik heb een drumloop in Protools geladen (audio to track) en wil die vervolgens afspelen. Als ik op de Playbutton druk, gebeurt er van alles maar afspelen, ho maar. Wat er gebeurt? De playknop veranderd van normale play naar Loop play, maar de track wordt niet gespeeld. Waarschijnlijk zit of staat "ergens" een vinkje verkeerd, maar waar?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-01-2007, 17:51
Member

Standaard Re: ProTools gebruikers fout,..ga ik van uit...

...o ja, Als ik op de spatibalk druk veranderen de Playbutton EN de stopbutton in een blauwe kleur en begin de playbutton te knipperen,...... :-o
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-01-2007, 18:18
Active Member

Reputatie: Prez is op goeie weg

Normaal als je de loop in golfvorm op je scherm ziet staan in een track dan zou die toch moeten afspelen.
die loop play is handig om het telkens opnieuw te horen maar dan moet je een begin en eindpunt instellen.(begin en eind van de loop) als je gewoon op de loop klikt zal die normaal automatisch geselecteerd worden.

Als je niks hoort kijk je best als alles goed ingesteld staat in het 'mix window'
daar kun je zien als de uitgang goed is ingesteld.

Als je in het 'mix window' bent , zie je dan beweging op de masterfader tijdens het afspelen ?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-01-2007, 18:36
Member

Nee, ik zie geen beweging. Ook de opname knopjes in het Mixvenster zijn niet "in te drukken". Vreemd he? Als ik een andere song open, werkt alles weer normaal.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 27-01-2007, 18:43
Active Member

Reputatie: Prez is op goeie weg

En al eens opnieuw geprobeerd ?

En staat de uitgang van je audiotrack goed ingesteld ?

denk dat het audio 1 en 2 moet zijn das afhankelijk van de interface maar normaal is het zo

En klopt de sample met de instelling van de track ? (mono-stereo)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-01-2007, 18:58
Member

Nieuwe sessie gemaakt, loop ingeladen en het werkt weer normaal. Het leek wel of hij in een lusje zat. Klikken met de muis op de button veroorzaakte steeds een andere funktie voor die button. Je weet wel, dan weer normaal en dan weer in een loop. De klikfunktie van de muis op de playknop fungeerde meer als een switch. Wat je normaal bovenin de werkbalk moet aan en uitzetten (vinkjes), Als ik dan het transportvenster opende, ik dacht dat ik de zaak wel weer aan de loop kreeg door op de spatiebalk te drukken, fungeerde de spatiebalk ook niet. Toen werd de stopbutton en de playbutton in het transportvenster blauw waarbij de playknop blauw begon te knipperen. Wat het is geweest weet ik niet, maar nu doet ie het weer normaal,
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten