homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 08:46
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie
Standaard Van 32-bit naar 64-bit, een goed idee? (SOS-artikel)

Ik zie het hier af en toe voorbijkomen, mensen die wel willen overschakelen naar 64-bit Cubase (of andere DAW) maar een hoop vragen hebben: werken alle VSTs onder 64-bit? Welke hard/software kan 64-bit aan? Gaat het mijn levenskwaliteit drastisch veranderen en me eindelijk aan een niet-ingebeeld lief helpen?

Dit en andere vragen worden in dit artikel een beetje verduidelijkt.

Misschien al eens gepost, heb het hier niet teruggevonden.

Time For Cubase Users To Switch To 64-bit?

IZ.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 09:09
Active Member

Reputatie: tripa666 is op goeie weg
Standaard Re: Van 32-bit naar 64-bit, een goed idee? (SOS-artikel)

Hey Izzy

Van 32-bit naar 64-bit gaan betekent gewoon dat je meer werkend geheugen kan aanspreken. Dus de eerste vraag die je je moet stellen is "hoeveel werkend geheugen heeft mijn PC". Als dit onder 4Gig is, heeft het geen zin, want dan zal je 64 bit niet sneller werken dan nu. Als het meer is dan 4Gig dan wel, want dan zal alles wat in 64bit draait meer geheugen kunnen aanspreken.

Qua compatibiliteit denk ik dat de meeste VSTs en hardware drivers een 64bit versie hebben.

Ik ben vorig jaar overgestapt en zeer tevreden, probeer zoveel mogelijk op 64bit te draaien.

Succes
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 09:15
Senior Member

Reputatie: Zaphod is op goeie weg

Vergeet ook niet dat wanneer je meer geheugen aanspreekt je ook een betere processor moet hebben omdat deze meer data moet verrekenen...(toch?)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 09:23
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaphod Bekijk bericht
Vergeet ook niet dat wanneer je meer geheugen aanspreekt je ook een betere processor moet hebben omdat deze meer data moet verrekenen...(toch?)
Nee, da's onzin.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 09:33
Senior Member

kun je ook uitleggen waarom?
Ben wel benieuwd omdat iemand mij dit laatst vertelde en er toen ook al discussie over ontstond...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 09:51
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Omdat het gewoon niet zo is. Geheugen is een plek waar je pc data opslaat die snel weer gebruikt moet worden. Hoe meer geheugen je hebt, hoe meer van die data je daar kunt opslaan. Maar je processor hoeft niet opeens meer te verwerken.

Vergelijk het met het magazijn van een bedrijf. Als dat magazijn groter wordt, is het niet zo dat de magazijnmedewerker het automatisch drukker krijgt.

Edit: beter voorbeeld:
Een bedrijf heeft een klein magazijn aan huis (geheugen) en een grote opslaglocatie aan de rand van de stad (harddisk). Spullen (data) die snel weer gebruikt moeten worden, worden opgeslagen in het magazijn.
Als het magazijn groter wordt, kunnen er meer spullen snel weer gebruikt worden. De magazijnmedewerker krijgt het dus juist rustiger, omdat-ie niet steeds helemaal naar de rand van de stad hoeft te rijden

Laatst gewijzigd door mrfreeze; 28-07-2011 om 10:15
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 10:13
Vintage Member

Reputatie: Mister CJ wordt hier goed onthaald

Dat is nog eens een simpel en duidelijk vergelijk Freeze.
Zelf ik snap het nu,dank daarvoor.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 10:26
Senior Member

Dat voorbeeld van dat magazijn slaat volgens mij meer op opslag-geheugen.
Als het gaat over RAM (dat bedoelen we toch?)

Ik denk eerder dat je de boel kan vergelijken met korte termijn en lange termijn geheugen van een menselijk brein. Spraak is bij voorbeeld erg verbonden met het korte termijngeheugen.

Als een processor grotere stukken data krijgt toegeworpen lijkt mij de capaciteit om het te kunnen verwerken wel van belang.

Edit: Ha, De edit van Freeze kruiste mijn post. Het word al een stukje duidelijker. Waarschijnlijk heeft de processor ook een stukje geheugenopslag zelf...kortom thanks!

Laatst gewijzigd door Zaphod; 28-07-2011 om 10:29
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 10:51
Active Member

Reputatie: tripa666 is op goeie weg

Voor de originele vraag van Izzy is deze discussie niet echt van belang.

Je moet gewoon kijken bij de minimum requirements van de verschillende producten die je gebruikt (ook qua processor) en als je erboven zit, geen enkel probleem. Als je PC al meer dan 4Gig werkend geheugen heeft, denk ik niet dat er zich hier problemen zullen voordoen, maar voorkomen is beter dan genezen natuurlijk...
Maw op voorhand alles uitpluizen.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 28-07-2011, 11:08
Senior Member

Reputatie: mpraet wordt hier goed onthaald
Smile Re: Van 32-bit naar 64-bit, een goed idee? (SOS-artikel)

id via 64 bit kan meer ram aanspreken en dat werkt wel wat soepeler vind ik .

Indien er problemen zijn met 32 naar 64 bit VST's dan koop je een klein omzet programmaatje JBRIDGE ik dacht rond de 15 ,en je kan alle 32 bit programma's omzetten om in een 64 bit omgeving te werken .

Ik ben alleszins blij dat ik van sonar 32 bits overgeschakeld ben naar 64 bits (32 MB ram)cubase 6,of zou dit aan de cubase user gemak liggen ?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten