homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-01-2007, 18:17
tim tim is offline
Junior Member

Reputatie: tim is op goeie weg
Standaard Nieuwe Mixer

Mijn huidige Mackie 1402VLZpro voldoet niet meer aan mijn eisen en moet vervangen worden: te weinig kanalen.

Ik heb eerst even gekekgen wat ik zeker nodig heb en dit zijn zowat de voorwaarden:

- minstens 16mic/mono kanalen bal/unbal (maakt niet uit hoeveel bus)
- low-cut filter op elk kanaal
- gain
- 3aux send/return
- goede EQ
- direct outs, tenzij dat dit de prijs omhoogjaagt

verder alle noodzakelijke dingen natuurlijk

Ik vind Mackie best goed maar heb al eens gekeken naar een Soundcraft, A&H en ja Behringer. De mixer zal zowel voor live als studio doeleinden worden gebruikt.

Ik heb het heel erg voor de 1604vlzpro maar ook de Behringer Eurodesk MX2442 en MX3282a zeggen me wel wat...

iemand suggesties of opmerkingen?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-01-2007, 18:29
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Nieuwe Mixer

Mavckie heeft zopas een nieuwe lijn mixers voorgesteld, opvolgers in de VLZ Pro reeks: VLZ3.

http://www.mackie.com/products/vlz3series/splash.html

ga je die preamps ook gebruiken om mee op te nemen? dan speelt de kwaliteit uiteraard een grotere rol...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-01-2007, 18:40
tim tim is offline
Junior Member

zo ziet het er ongeveer uit:

MAIN OUT MIXER --> (COMPRESSIE/LIMITER -- EQ) --> LINE IN M-AUDIO FW AUDIOPHILE --> opname in cooledit.

ik moet nog eens goed kijken hoe ik alles correct moet riggen, vooral EQ en compressie.

wat is er met die preamps misschien?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21-01-2007, 18:53
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Vergeleken met Soundcraft en mackie hebben Behringer preamps de reputatie wat meer noisy te zijn. Dat kan niet anders natuurlijk, als je de prijzen vergelijkt.

Compressie steek je meestal op een van je mixer. Waarom EQ, kom je niet toe met de ingebouwde EQ van de mixer?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-01-2007, 00:05
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling

kan me niet uitspreken over de MX3282a, maar heb hier zelf nog een MX 4224 staan, en die sucked big time qua vervorming op de pre-amps en betrouwbare contacten/faders/pots. Zijn dezelfde als de mx3282, dus bij deze...

Als je perse wilt switchen van Mackie, A&H of soundcraft is aan elkaar gewaagd, maar doe jezelf een plezier: blijf van de behringer af als je de pre-amps wilt gebruiken, of on the road wilt gaan...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-01-2007, 00:49
tim tim is offline
Junior Member

ik vergelijk vooral de Mackie-1604vlz (pro of 3) en de A&H MixWiz 16:2

soundcraft heeft gelijk niet echt iets wat in dezelfde lijn ligt...

en wat extra EQ zou ik gebruiken om enkele frequenties toch nog wat te boosten, vooral de lagere op de kick

met 16mic/line kanalen moet ik toekomen

[ Bewerkt door tim on 22/1/2007 2:07 ]
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-01-2007, 23:04
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

voor mixers zou ik vooral kijken naar midas venice (als je ze kan betalen), soundcraft, Allan & Heath, thoft audio, ...

Behringer, Samson, Alesis, M-Audio, ... zijn een stap naar beneden tov de mackie, en zijn noisy met slechte preamps, slechte eq en snel lekkende kanalen (vooral samson en behringer dan).

Als het gewoon meer kanalen is wat je wil, blijf dan bij mackie of meschien de grotere yamaha's (die ook wel ok zijn, redelijk gelijk qua kwaliteit)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten