homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-07-2011, 11:35
Junior Member

Reputatie: Mully is op goeie weg
Standaard "Focusrite Saffire" VS "Motu"

Hey allemaal,

Een tijdje geleden was ik nog een Noobie aan het zoeken om thuis een kleine home studio te beginnen. Inmiddels ben ik eruit..

Het word een Interface opstelling via firewire..
Echter kan ik geen duidelijke keuze maken tussen Focusrite en Motu.

mijn oog is gevallen op een 4 tal modellen..

* Focusrite Liquid Saffire 56
* Focusrite Saffire Pro 40
* Motu 896 MKIII
* MOTU 8pre

Nu heb ik gelezen dat focusrite kwa preamps en sound beter is dan Motu(al is het minimaal)of dit daad werkelijk in praktijk zich uit wijst is nog niet duidelijk.
Motu heeft daarintegen een betere en gemakkelijkere software interface, althans dat word gezegd.

Het liefst wil ik per kannaal de fantoom apart kunnen regelen dus de "Focusrite Soffire Pro" valt hierdoor al een beetje af maar ik heb em erbij gezet voor eventueel als uitbreiding.

Het gaat mij het meest om de "Motu 896 MKIII" en "Focusrite Liquid Saffire 56" Welke ik als main ga gebruiken waar ik eventueel later een uitbreiding aan hang.
Daarnaast om de "MOTU 8pre" als optie te houden om het prijs verschil van de "Motu 896 MKIII" te drukken.

Ik ga het gebruiken voor; (gelijktijdig gebruik)
* sing and songwriting (2 a 3 gitaren, 3 mic)
* Sampeling recording a-capella groep (5 mic)
* Kleine band recording (3 gitaren, 1 basgitaar, 3 mic, en eventueel percussie of drums later of in de toekomst met een upgrade..)

Ik wil graag een goeie keus maken als nieuweling zodat dit nog een hele tijd mee kan.

Graag jullie ervaringen en advies (newby working his way up)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-07-2011, 11:44
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: "Focusrite Saffire" VS "Motu"

Ik heb geen ervaring met Focusrite, enkel met MOTU, dus ik kan beiden niet met elkaar vergelijken.
Ik kan wel zeggen dat, op wat Windows driver-problemen na, ik altijd erg tevreden ben geweest van mijn 8PRE (die ik trouwens te koop heb staan op de marktplaats, mocht het je interesseren).
Ik gebruik hem trouwens nu als ADAT-interface in samenwerking met een RME Fireface 800.
Naar wat ik hier en daar opgevangen heb, schijnen de huidige Windows drivers trouwens stabiel te zijn (wat niet het geval was toen de 8PRE nog mijn hoofdinterface was), maar over de geluidskwaliteit heb ik nooit te klagen gehad.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-07-2011, 12:21
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Ik werk zelf met de voorganger van de motu-reeks die je aanhaalt (MOTU 896 HD) en ik ben hier ongelooflijk tevreden van. Zeer cleane preamps, genoeg gain, zeer gemakkelijk en soepel in gebruik. Die dingen doen het ook standalone, en als ik me niet vergis heeft die MOTU MKIII DSP-effecten aan boord, dus superhandig natuurlijk.

Installatie loopt goed met Win7 64bit en geen driverprobs, dus dat zal voor jouw beestje zeker niet het geval mogen zijn dan.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-07-2011, 15:41
Junior Member

Reputatie: Mully is op goeie weg
Wink Re: "Focusrite Saffire" VS "Motu"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
Ik werk zelf met de voorganger van de motu-reeks die je aanhaalt (MOTU 896 HD) en ik ben hier ongelooflijk tevreden van. Zeer cleane preamps, genoeg gain, zeer gemakkelijk en soepel in gebruik. Die dingen doen het ook standalone, en als ik me niet vergis heeft die MOTU MKIII DSP-effecten aan boord, dus superhandig natuurlijk.

Installatie loopt goed met Win7 64bit en geen driverprobs, dus dat zal voor jouw beestje zeker niet het geval mogen zijn dan.
Hey Jim,

Dus MOTU is jou voorkeur jammer dat ik nog geen vergelijkings materiaal heb gevonden ivm met Focusrite.. Moeilijk om het verschil te ontdekken en onderscheid te maken tussen die 2.

Inderdaad die DSP-effecten zijn super handig maar Focusrite heeft daarintegen ook een analoge out die ik pre-faded naar een eventueel mengpaneel kan sturen voor een directe feedback met effecten..
maar ik zou het ook door kunnen sturen via een andere out vannuit de computer natuurlijk.

En wat betreft mijn beestje dat doet het prima..
win7/64bit, 6gig met een ssd(solidestate) en daarnaast heb ik nog een NASS staan met 6 tb in rate1.
Opslag verwacht ik geen problemen..

Ik hoop dat er iemand is op het forum die ervaring heeft met focusrite.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-07-2011, 16:08
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

Bekijk ook even de MR816 reeks van Steinberg.
De geluidskwaliteit is nog net iets beter dan die van Motu en Focusrite.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten