homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 19:41
Senior Member

Reputatie: Adinde is op goeie weg
Question Hulp bij keuze monitoren?

Hallo,
Ik heb het volgende probleem... Ik weet dus nog niet welke monitoren ik moet kopen. Ik zit denk ik te twijfelen tussen de volgende:
- KRK RP5 G2 = €170,-
- KRK RP6 G2 = €230,-
- KRK RP8 G2 = €300,-
- Bowers & Wilkins DM640 S1 (€200,-) + Versterker (€50-€100?) = €250-€300,-

Wat raden jullie aan? En kan ik ook de b&w direct op m'n MacBook aansluiten of moet dat met versterker of kan dat ook met een externe geluid kaart zoals een Alexis i/o 2?

Bedankt voor de moeite!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 19:44
Senior Member

Reputatie: sebastiankind is op goeie weg
Standaard Re: Hulp bij keuze monitoren?

Heb in het verleden wel eens met de rp8 en rp6 gewerkt waarbij de rp6 beter uit de bus kwam. Maar als ik heel eerlijk ben zou ik geen van allen kiezen en een beetje doorsparen voor bijvoorbeeld iets van Focal. Het laag in de rp serie is namelijk nogal wollig.

Just my 2 cts.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 19:47
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Denk eraan dat de prijzen die je aangeeft per stuk zijn (en jij gaat er twee nodig hebben).
Wat is je budget?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 19:47
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Setje 2dehands Yamaha HS-80M's

Je hebt geen externe geluidskaart nodig, gewoon de juiste kabel.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 19:54
Senior Member

Nee, het is niet per stuk. Het is tweedehands M'n budget is HOOGUIT 300,- omdat ik nog 14 ben enzo vind ik dit dus al behoorlijk veel geld... Maar dus niet die B&W's? Die vond ik er wel blitsend uitzien en natuurlijk de naam... B&W
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 20:09
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Voor die prijs zou ik ook uitkijken voor een paar Yamaha HS80m of als je die niet tweedehands vindt, een paartje HS50m.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 20:14
Senior Member

Daar heb ik ook al naar gekeken maar ik vond de hs80m wat aan de dure kant (rond de 350,-) De hs50m zijn dan wel weer betaalbaar voor ongeveer 250,- maar ik vraag me af: Komt daar wel genoeg bas uit? Ze lijken zo klein
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 21:00
Senior Member

Reputatie: ramon.smits wordt hier goed onthaald

De RP6jes zijn prima. Ik heb ze ook maar ik vind nu ik ze een tijdje heb inderdaad ook dat de bass wel iets te is. Maar ik vind het zekers niet vervelend.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 22:07
Senior Member

Maar kan iemand mij toevallig vertellen waarom ik bijvoorbeeld de krk's moet nemen en niet de B&W's? Ik blijf ze namelijk wel geweldig mooi vinden enzo Ze hebben ook meer woofers (en volgens mij ook grotere) dus lijkt me dat daar beter geluid uit komt… Maarja, ik heb er geen verstand van en werk nu nog op een Apple Hifi
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 01-07-2011, 22:31
Senior Member

Reputatie: ramon.smits wordt hier goed onthaald

Ook al wil je ze 2e hands aanschaffen adviseer ik wel gewoon eens naar de monitors te luisteren in een grote audio zaak. Deze hebben gewoon heel veel monitors in één ruimte staan waar je tussen kunt schakelen om de verschillen te horen. Neem wat muziek mee welke je inmiddels kunt dromen en waar je details van weet. Luister specifiek naar deze details en je zult zelf snel tot een keuze komen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten