homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 21:58
Member

Reputatie: Avaudio is op goeie weg
Standaard Geluidsissolatie en akoestik ....

Hallo,

Ik heb pas mijn hele studio verboud en heb het van extra geluidsissoltatie voorzien ik heb hier voorgebruikt o.a :

- Spaanplaat (agnes one step)
- Glaswol
- steenwol van rockwool
- undelyment platen

Maar nu wil ik Dat het geluid ook extra ten goeie komt Dus : akoestik dus schuimrubberen platen.

Ik weet niet precies wat ik hier voor nodig ben . ik heb wel gehoord van auralex.

Wie kan mij dit precies uitleggen en wat er de kosten van zijn ??

Groetjes,

Arjan
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 22:29
Active Member

Reputatie: Phokus is op goeie weg
Standaard Re: Geluidsissolatie en akoestik ....

beste vriend, ik raad je aan de zoek functie te gebruiken want er is al uitgebreid gediscussieerd over het akkoestiek onderwerp
helaas valt het niet precies zomaar te zeggen wat je nodig hebt en hoeveel het gaat kosten, het hangt allemaal af van hoe je kamer in elkaar zit (afmetingen, bepaalde hoeken, hoogte, waarje bureau staat etc) en dan zijn er nog berekeningen enzo ook, maar das al voor echt pro studio like te zijn
ik stel voor dat je over dit onderwerp eens echt veel gaat lezen, want een mix is maar zo goed als de mixer, de mixer kan maar zo goed zijn als zijn materiaal, en zijn materiaal kan maar zo goed zijn als de ruimte dat mogelijk maakt. Het is dus een belangrijk element inje afmix skills
lezen dus!

pz Phokus
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16-03-2007, 21:02
Erelid

Reputatie: EricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerdEricDesart wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Geluidsissolatie en akoestik ....

Hallo Arjan,

Als budget belangrijk is, vergeet dan al deze schuimstofplaten en gebruik minerale wol (glas of rotswol) of katoenwol of zoiets.

De profilering van deze schuimstofplaten behoort meer tot het rijk van de magie of estetiek in plaats van akoestiek.
Ik ken Auralex zéér goed (en hun vroegere, tot enkele maanden terug) chief acousticiian.

Je bent gewoon duur af met in die richting te denken. En het is ECHT niet beter.
Akoestiek is techniek en physica, geen magische materialen.

Als je wat Engels kent zoek dan Google (of hier, ik heb het forum nog niet bekeken) naar bass traps.

Bekleed die wol met textiel waar je doorheen kan blazen.

Een van de grootste problemen in studios is vaak overabsorptie van mid en hoog en te weinig absorptie in het laag (modaal gedrag van de ruimte, die enorme putten ren pieken in de ruimte respons kan veroorzaken).
Dit geeft ook dat akelig gevoel van druk op je gehoor.

Zomaar wat losse gedachten.

[ Bewerkt door EricDesart on 16/3/2007 23:03 ]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten