homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 18-06-2011, 13:44
Senior Member

Reputatie: Adinde is op goeie weg
Question Axiom 49 met Logic Pro 9

Hallo iedereen! Ik heb eindelijk mijn Axiom een beetje aan de praat gekregen met Logic zodat mijn transport controls het nu goed doen. De Drumpads doen het nu ook goed en logic krijgt de faders en de knobs ook binnen. Ik heb alleen een paar vraagjes…
- Wat voor leuke functies kan ik mijn faders en knobs geven en hoe?
- Waarom krijgt Logic wel de noten van mn drumpads binnen maar als ik met Native Instruments 60's Drums wil drummen kan dat niet. Dan zie je wel in Logic een "C1" binnenkomen maar Kontakt zelf krijgt niks?

PS: overige handige tips zijn altijd welkom over mn Axiom aangezien ik er nog niet bijzonder veel over weet… (eigenlijk alleen dus die transport en de toetsen)

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 18-06-2011, 14:57
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Axiom 49 met Logic Pro 9

In Kontakt de MIDI-ingang van je 60's Drums naar 'OMNI' zetten.

Leuke functies voor faders en knobs ... Aansturen van je 'mixer'
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-06-2011, 16:34
Senior Member

Reputatie: studio_adega wordt hier goed onthaald

Normaal gezien heb je bij je Axiom een programma 'Enigma' gekregen. Daarmee kan je allemaal functies toewijzen. Hier vind je alvast een fimpje dat uitlegt hoe het moet.
Ook hier is een tutorial die zegt hoe het moet

Succes!

Joris

Laatst gewijzigd door studio_adega; 18-06-2011 om 16:42 Reden: extra info
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 18-06-2011, 22:12
Senior Member

Bedankt voor de tips. Het is gelukt om op OMNI te zetten alleen hoor ik alleen nu de kick drum :s

bedankt voor die twee sites, ik had ze alleen al allebei gezien en gebruikt met succes!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-06-2011, 19:30
Senior Member

Iemand dus enig idee hoe ik mn drumpads kan laten werken? Op dat kleine piano'tje zie ik wel dat de toetsen worden ingedrukt alleen hoor ik niks… Iemand een idee?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-06-2011, 19:39
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Noten voor drumkits zitten doorgaans vrij laag, probeer eens op je laagste noten of alle noten aan te klikken op dat kleine pianootje.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-06-2011, 19:49
Senior Member

Het gekke is dus dat als ik op mn Keyboard toetsen een #D1 speel hoor ik gewoon de snare. Speel ik "de snare pad" op mn drumpads dan zie ik in Logic dat er ook een #D1 binnenkomt, ik zie ook op dat piano'tje dat een D1 wordt ingedrukt maar dan hoor ik niks… Ik weet toevallig wel dat de drumpads een andere zone of channel of zo iets is Heeft dat er misschien iets mee te maken?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 19-06-2011, 19:54
Senior Member

Reputatie: studio_adega wordt hier goed onthaald

Of het in Logic kan weet ik niet, maar in Ableton weet ik dat in het programma zelf een MIDI map zit, waarbij je gewoon je noot (bv. de snare) aanklikt en een knop toewijst op je Axiom.
Je kan ook verschillende programma's van je Axiom proberen (er zijn er 20 ingebouwd denk ik) en als 1 van die programma's werkt met de pads, kan je via Enigma de functies van die pads van dat programma kopiëren naar het programma waar je standaard mee werkt. Vergeet achteraf niet op Upload te klikken, anders gaat alles terug verloren. Of zoek eens op internet naar een preset voor je Axiom met Logic, dan staat alles al goed geprogrammeerd.

Succes!

Joris

Edit: probeer eens via de zone/channel knop op je keyboard alle zones en channels aan te zetten, dat kan misschien ook wel helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten