homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-01-2007, 20:59
Senior Member

Reputatie: abdelhafid is op goeie weg
Standaard Ik ben op zoek naar een console liefst eigenlijk analoog

Citaat:

waxx wrote:
beide zijn zeer gekleurde sound, de kleuring is de zogenaamde 'Britisch sound' die gedefinieerd werdt door de oude custom EMI TG mengtafels uit de Abby Road Studio's (waar oa de beatles mee opnamen). Voor neutrale mengtafels blijft de Midas Venice veruit de beste in deze prijsklasse. Voor de gekleurde amerikaanse sound moet je bij Neotek of Daking zijn qua min of meer betaalbare mengtafels. Maar die zijn wel een stuk duurder dan de TL Audio of Trident. Typisch europese kleuring vind je vooral bij Soundcraft en oude Studer mengtafels.

Welke kleur raad je dan aan voor hiphop(franstalige). Amerikaans, Brits, Europees

Ik ben op zoek naar een console "analoog". Ik ga voornamelijk 2dehands gaan zoeken. Wat raad je aan voor hiphop trax te mixen( eindmix: pacifica-convertor-pci-mac-pci-convertor-console-hardware-console-convertor-pci-mac)?

Welke raad je aan; Trident8t/80b,soundcraft chost, Amek, Tl audio(welke?), Midas venise (of ander model), allen&hearth ML/GL,....? Mijn budget is beperkt ik ga echt in 2dehands zoeken (heb er veel gezien)!!!

Mischien domme vraag maar kun je een anloge met gemotoriseerde faders vinden en met opslaanfunctie of doorsturing midi om als je de volgende keer de traks opent op cubase alles opgeslaan is tenminste in de sequencer?Sorry voor de eventuele domme vraag
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-01-2007, 21:53
Senior Member

Reputatie: Guerno is op goeie weg
Standaard Re: Ik ben op zoek naar een console liefst eigenlijk analoog

tot hoeveel wil je uitgeven is de vraag?

om op de vraag van je motorfaders en midi te antwoorden zou ik niet direct een analoge mixer weten die dit heeft.

wat jij bedoelt is een controller maar er bestaan natuurlijk wel digitale mixers die zowel als controller en mixer dienen. dit wist je waarschijnlijk wel, misschien moet je maar eens naar de digitale mixers kijken.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 02:06
Senior Member

merci voor u antwoord.

Als ik nu 1 zou kopen dan zou ik zeggen 2000 en daarom zou ik tweedehands kopen. Maar natuurlijk kan ik dit vertragen en sparen tot als ik een groter bedrag heb en dan zou ik nieuw willen kopen maar dan wel iets van het kaliber(kwaliteit van de eq, cleane preamps, lin line out op elk kanaal) van een Midas venise, trident, Tl Audio M4 of een Toft(vanaf maart beschikbaar), soundcraft ghost, enz,,,

Eigenlijk voor het project dat ik wil opnemen heb er geen nodig omdat ik louter ga opnemen en alles afwerken in een studio dat ik zal huren(neem niet graag op in studio wegens te commerciele en zakelijke aanpak en alles moet te rap gaan wegens de dure prijs).
Ook heb ik nu geen Deftige hardware om mn project volledig af te mixen naar norm(effecten module, dynamische proceseurs, compressors, noise gates, EQ) en plug-ins wil ik niet of sterk beperken! Maar in de toekomst wil ik alles bij mij thuis kunnen doen en mischie in de studio enkel de te complexe nummers bijschaven daarom dacht ik aan een de aanschaf van een tafel.

Wat betreft midi ik weet dat je dit ik het via een controller kan doen maar een analoge tafel is toch warmer en beter van sound dan in software matig. En digitale tafels vind ik te koud klinken binnen mn budget natuurlijk voor 15-20k heb je een super digitale tafel (de laatste tascam vind ik goed).
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 06:17
Senior Member

Beste mensen ik zou graag jullie feedback willen ik heb aantal tafels 2dehands gevonden:
Allen&heath sabe plus 2350(32sporen /A&H GL 2000-424 1600

Wat vinde, jullie ervan? De sabe plus lijkt mij echt een intersante deal!!!!!

Ik zoek voornamelijk een tafel voor de eind mix!

A-design Pacifica of qaud8<apogee rosetta<apogee symphony<mac<pci apogee symphony<apogee rosseta<console?????<hardware(compressor, gate, effecten modules, enz....<console????<convertor<symphony<mac
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 20:36
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Een nieuwe Toft Audio ATB is de beste oplossing als je efkens geduld hebt (ze komen in maart uit normaal, voor een volledig review lees hier

verder zijn enkel Midas Venice of een goede tweedehands mengtafel van Amek, Studer, Soundcraft (wel de oude studiotafels of een Ghost), DDA, D&R, Neotek of als je het je kan veroorloven een nieuwe Audient of oude Neve's (voora de 80xx series), TRident's (vooral de A en de 80 series), API's of SSL's.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten