homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Effect plugins en virtuele instrumenten

Mededelingen

Effect plugins en virtuele instrumenten Een subforum voor alle software geluids-effecten en software instrumenten, al dan niet als plugin of standalone programma.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-06-2011, 00:38
Senior Member

Reputatie: bart noorderling wordt hier goed onthaaldbart noorderling wordt hier goed onthaald
Standaard east west gypsy:problemen met installatie. windows 7 probleem?

Ik probeer east west gypsy te installeren. I lock ingeplugd, hij staat eindeloos te laden op de eerste dvd. Dat klopt ook , want groot programma. Maar onder het laad-icoontje trof ik een foutmelding aan. foutmelding i.v.m. windows (wat vreemd is, want ik heb windows 7-of is dat nu juist het probleem?-ik kijk nu op de doos, waarop staat xp-sp2 or vista-shit-het zou toch niet waar zijn???)
Ik kon toch door met het laad-proces, maar cd 2 heb ik handmatig gekopieerd. Huidige situatie: ik kan Gypsy openen, maar ik kan geen instrumenten in de bank laden. Ook krijg ik gypsy niet als vst in cubase artist 6.
Wie o wie??
Bart.

p.s. nu vraag je je misschien af:RTFM. ,maar ik heb hier al eens eerder gemeld, dat ik, als ik PDF bestanden wil openen, windows 7 een soort service center opent met allerlei commerciele adds erin. Hoogst irritant.
Bart.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-06-2011, 11:35
Active Member

Reputatie: piroda wordt hier goed onthaald
Standaard Re: east west gypsy:problemen met installatie. widnows 7 probleem?

hey!

Ik heb gypsy draaien op mijn Windows 7 hier, dus dat zou geen probleem mogen opleveren. (ik heb het wel dan de CCC, das honderd keer sneller geinstalleerd )
Anyway, heb je al updates geinstalleerd?
Als je play opendoet, moet je naar browser gaan, dan favorites, en daar staat dan gypsy, dan doe je rechtermuisknop en doe je set product folder. Dan zou hij het moeten doen
Het is wel belangrijk dat je de handmatig gekopieerde fiels in dezelfde map hebt staan als de files van de eerste CD

In cubase krijg je hem zo: c > program files > common files > east west > vst plugin. Daar staat de dll file, ik vermoed dat je wel weet hoe je die in cubase moet zetten, anders geef je nog maar een gil

veel sccs
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-06-2011, 13:31
Senior Member

Reputatie: bart noorderling wordt hier goed onthaaldbart noorderling wordt hier goed onthaald

Dank je, Piroda.
Ik ben eerst nog even bezig met het activeren van mijn Ilok. Ik ben er nu achter hoe dat moet. Maar moet je nou erst je ilok activeren, en dan pas de dvd 'sinstalleren, of andersom? Als ik eerst de Ilok moet activeren en dan pas de Dvd 's moet installeren, begin ik denk ik even helemaal van voor af aan. Het probleem is nl. dat ik wel instrumenten in de browser van Gypsy kan vinden, maar lang niet allemaal (bandoneon mist-juist een instrument dat ik dolgraag wil hebben!!), en ik kan ze niet bespelen. (ik heb het nu over de stand alone-modus) Ik probeer de add-knop in de browser, maar die doet niets..Groet,
Bart.

By the way...wat maak je voor muziek?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-06-2011, 15:19
Active Member

Hey!

Normaal gezien maakt dat niet uit, je zet gewoon de licentiecode op die ilok, dus als het programma de licentie vindt, werkt het gewoon, als die het niet vindt, werkt het niet.

Ik zou dan ff zien of je alle samples van de eerste dvd (waar die foutmelding was) wel goed hebt geinstalleerd. Als dat niet is, gewoon ook manueel kopieren.
Waar woon je ergens? Want op zich kan ik eventueel mijn harde schijf met alle samples erop wel even uitlenen als het echt niet werkt (hun Customer care is namelijk BOECHT, dus daar kan je niet al te veel van verwachten..)

Als je de files wel ziet in de browser, maar ze niet gevonden worden, heb je wss in de Gypsy folder de Gypsy insturments staan (die wss op de eerste dvd staan, (neemt niet veel plaats in beslag) maar zijn je Gypsy samples niet volledig. Daar dus eens goed naar kijken

Ik was van plan echt veel orkest stukken enzo te maken, maar momenteel blijf ik nog gewoon bij QL Pianos op men youtube page kan je zien wat ik ermee doe

YouTube - ‪RobertPeetersPiano's Channel‬‏

Veel sccs ermee! Ik weet dat er echt veel mensen zijn die er hard mee knoeien voor ze het werkend krijgen, en dat is echt frustrerend, dus als je nog vragen hebt, stel ze gerust
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 12-06-2011, 20:30
Senior Member

Hoi Piroda,
Erg aardig die 'service'!
Ik kom van Groningen-aan-'t Reitdiep, 400 km boven Gent....

Welaan, ik ga die Ilok even van mijn autorisatiecode verwittigen, en idd vrolijk verder.
Tot schrijfs,
Bart.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 12-06-2011, 21:14
Senior Member

Hoi,
Welcome to East West hell.

Ik probeer vanaf soudsonline het programma te draaien waarmee ik mijn autorisation code kan laden op mijn ilok. Geeft hij dezelfde foutmelding die hij al gaf bij het laden van de eerste DVD van Gypsy:
'there is a problem with the windows installer package. A script required for this install to complete could not be run. Contact your support person (who the hell must I contact??) or package vendor (is dit de muziekzaak waar ik Gypsy kocht? Is dit de computerwinkel waar ik windows 7 liet installeren??)

Toen via ilok geprobeerd. Een account aangemaakt, na verwezen te zijn naar een update computer opnieuw moeten opstarten, maar draait de gedownloade software van ilok??? Nee....

Ik ben even helemaal klaar.
Bart.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 12-06-2011, 22:53
Active Member

Er zijn heel veel mensen met problemen met East west te installeren en ILok.
Ik heb gewoon van de ilok site die driver gedownload, en dat andere bestand ook, en alle2 geinstalleerd. op deze site:

ilok.com - Download iLok Software

Dan heb ik play geinstalleerd, ging gewoon goed. dan updates geinstalleerd, zodat ik een authorisation wizard had. Daar de juiste ilok account ingevuld, code, en voila, het werkte

veel sccs!

maar als er echt iets mis is met de install, kan ik mss eventueel de installeer wel doorsturen, ik denk niet dat die zo super groot is..
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 13-06-2011, 00:13
Senior Member

Ok. Een ilok account gecreŽerd. Een soundsonline account gecreŽerd. De wizard draait. De autorization code ingevoerd in de wizard. Maar nu geeft de wizard de foutmelding: No ilok account is associated with your Soundsonline.com account. Please log in and correct this. Komik op die site, verwijzen ze me terug naar de wizard!! Typisch geval van het kastje naar de muur. Gek word ik ervan. Wat doe ik fout??
Bart.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 13-06-2011, 00:21
Senior Member

Zit nu weer op de soundsonline My account pagina. Eindelijk. Vraagt hij om een iLok.com login name. Typ ik mijn log in name in: Foutmelding: could not update iLok.com account. De hel. De hel.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 13-06-2011, 00:24
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piroda Bekijk bericht
Er zijn heel veel mensen met problemen met East west te installeren en ILok.
Ik heb gewoon van de ilok site die driver gedownload, en dat andere bestand ook, en alle2 geinstalleerd. op deze site:

ilok.com - Download iLok Software

Dan heb ik play geinstalleerd, ging gewoon goed. dan updates geinstalleerd, zodat ik een authorisation wizard had. Daar de juiste ilok account ingevuld, code, en voila, het werkte

veel sccs!

maar als er echt iets mis is met de install, kan ik mss eventueel de installeer wel doorsturen, ik denk niet dat die zo super groot is..
Hoe heb je play geÔnstalleerd vanaf deze pagina? Je hebt de keuze tussen Download client installer en download driver installer. Welke moet ik hebben?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten