homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Artikels, tutorials en interviews

Artikels, tutorials en interviews Tutorials, informatieve artikels, interviews met bekende (home)recorders of muzikanten, getting started guides enzovoorts. Enkel solide informatieve artikels worden hier weerhouden! Je mag natuurlijk wel feed-back geven op geposte artikels.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-01-2007, 15:25
Izzy's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Izzy wordt hier goed onthaaldIzzy wordt hier goed onthaaldIzzy wordt hier goed onthaald
Stuur een bericht via Yahoo naar Izzy
Standaard Artikel: Windows Vista en pro audio

Een interessant artikel, op een ander forum gepost, en dat heel wat mensen hier wel zal interesseren.

Hoe pro-audio-'vriendelijk' is Windows Vista?

Volgens dit artikel niet al te veel :|

CLICKY Windows Vista en pro-audio artikel

Hoop dat dit de juiste plaats is om dit te posten, anders moeten de mods het maar verplaatsen

IZ.
  #2 (permalink)  
Oud 16-01-2007, 21:52
bonux's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: bonux wordt hier goed onthaaldbonux wordt hier goed onthaaldbonux wordt hier goed onthaald
Stuur een bericht via MSN naar bonux
Standaard Re: Artikel: Windows Vista en pro audio

Ik krijg niet veel te zien via deze link !

Ik ben momenteel aan het testen op vista RC2 met protools en ik moet zeggen dat da eigenlijk wel beter draait dan op XP.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 01:55
Izzy's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Izzy wordt hier goed onthaaldIzzy wordt hier goed onthaaldIzzy wordt hier goed onthaald

Euh... ik krijg ook alleen maar 'test' te zien nu...

Er was wel sprake om de TXT toestanden naar echte HTML over te zetten, misschien zijn ze dat nu aan het doen op die link...

IZ.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 06:51
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg

link werkt bij mij, boeiend artikel!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 07:55
bonux's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: bonux wordt hier goed onthaaldbonux wordt hier goed onthaaldbonux wordt hier goed onthaald
Stuur een bericht via MSN naar bonux

Ik geloof eigenlijk niet veel van heel dat artikel. Volgens mij heeeel wat overdreven. Zeker wat hij verteld over de asio drivers. Op mijn testversie (RC2) draaien die gewoon beter dan op xp ! Ook mijn processorverbruik in protools is lichtjes gedaald. Er was wel een nadeel nl de installatie ervan , redelijk wat venstertjes moeten doorlopen en enkele kruisjes moeten aan en uitvinken. Voor iemand die wat vertrouwd is met de gevorderde windowstoestanden niet zo een probleem maar voor de doorsnee gebruiker een ramp.

PS: het ging hier bij mij over een installatie van een protools digi001 systeem.

[ Bewerkt door bonux on 17/1/2007 8:59 ]
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 09:05
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg

Citaat:
bonux wrote:
Ik geloof eigenlijk niet veel van heel dat artikel. Volgens mij heeeel wat overdreven. Zeker wat hij verteld over de asio drivers. Op mijn testversie (RC2) draaien die gewoon beter dan op xp ! Ook mijn processorverbruik in protools is lichtjes gedaald. Er was wel een nadeel nl de installatie ervan , redelijk wat venstertjes moeten doorlopen en enkele kruisjes moeten aan en uitvinken. Voor iemand die wat vertrouwd is met de gevorderde windowstoestanden niet zo een probleem maar voor de doorsnee gebruiker een ramp.

PS: het ging hier bij mij over een installatie van een protools digi001 systeem.

[ Bewerkt door bonux on 17/1/2007 8:59 ]
idd.

herinnerd iemand zich de heisa rond xp toen dat uitkwam? net hetzelfde. zou ook niks dan moeilijkheden geven, sommige mensen bleven halstarrig op '98 werken ... lol ... als ik nu aan werken met '98 denk gaan de haren in mijn nek recht overeind staan.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 09:13
Contender's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Nou, van mij mag Microsoft wel weer ophoepelen met hun Vista. Het is dus weer duidelijk dat het niet richting de muzikanten is gemaakt. De eerste versies van Vista zullen, net als XP, wel weer de nodige fouten en problemen bevatten. As usual.

Deze jongen blijft voorlopig nog lekker achter zijn XP computertje zitten. Al helemaal omdat alle software die ik momenteel bezit ook gewoon loopt op XP.

Niet altijd error-free, trouwens... Maar daar kennen we Microsoft inmiddels wel voor. Veel geld binnenharken met het misbruiken van een monopolie positie, en nadat de buit allang binnen is, vervolgens toch maar eensgaan kijken wat de gebruikers ervan vinden...
  #8 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 09:35
Pixie's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: Pixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatiePixie heeft een uitstekende reputatie

Ik blijf voorlopig ook nog op XP. Goed doorsparen tot ik een 64bit dubbel-core systeem kan kopen met minstens 4gig ram, wachten tot C4 volledig gebruik kan maken van 64bit en dan misschien overwegen de stap naar Vista te zetten (tegen dan zullen er wel tweaks te vinden zijn om Vista te optimaliseren voor DAW gebruik en zullen de grootste bugs er wel uit zijn), aangezien ik dan toch een 64bit versie zal moeten aankopen (waarschijnlijk zal tegen dan XP 64bit niet meer verkocht worden).
  #9 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 09:52
Izzy's schermafbeelding
Vintage Member

Ik blijf ook nog op XP voor de simpele reden "if it ain't broke, it don't need no fixin'" :-D

Het artikel hierboven heeft wel de nodige discussie teweeg gebracht (zoals gewoonlijk dus), kijk maar eens op Google en tijp de bestandsnaam maar eens in ('vista_cost' dus)...

Ben gewoon eens curieus of heel die heisa idd. waar is, en de mensen hier die al met Vista werken kunnen ons, niet-Vistozen, vertellen wat er nu van aan is van al die beweringen...

By the way, de beste Windows ooit was Windows 3.11!

IZ.
  #10 (permalink)  
Oud 17-01-2007, 10:28
Contender's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

De beste windows zitten in mijn woning, ik kijk er iedere dag door naar buiten.

Geef mij maar de Amiga met action replay cartridge. Diskette erin, laden, hup klaar.

Alhoewel... Of DENK ik alleen maar dat ik toen geen crashes had? Ik geloof het enige systeem dat nooit gechrashed heeft is het besturingssysteem van de SuperNES. Zelfs dat 'oh-zo-stabiele' Sony systeem van de PSX heeft bij mij de nodige crashes gehad.

die verdomde @#)(@#*)#$*)(#@%*)%#( technolgie van tegenwoordig...

8-)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten