homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-01-2007, 21:29
Junior Member

Reputatie: QUARLES is op goeie weg
Standaard KLEINE SCHEETJES OM DE PAAR NOTEN graag advies

Hoi, ik ben nieuw met een dringende vraag.
Gebruik emu 0404/usb met de bijgeleverde cubase LE. Ik wil mijn laptop (gloednieuw) voornamelijk gebruiken als zeg maar synth die ik aanstuur met een Roland A30 midi controller. Alles werkt, maar ik kom niet van die kleine kraakgeluidjes af als ik speel. Heb al van alles geprobeerd, maar het veandert niet. Heeft iemand een gouden tip?

Bedankt
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-01-2007, 22:17
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: KLEINE SCHEETJES OM DE PAAR NOTEN graag advies

Welkom Quarles,
[Off Topic] dit had je misschien beter in het beginnersforum gepost aangezien dit hier dient om jezelf voor te stellen [/Off Topic]

Om terug te komen op je vraag. Heb je al eens geprobeerd je buffersize te vergroten (of alleszins toch die van je EMU ;-) ) ?
Of hoort dat al bij 'vanalles' ?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-01-2007, 22:31
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Ik heb 'm verzet, zodat de topic goed zichtbaar is voor beginners die hier ook last van hebben ;-)

Welkom op het forum.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-01-2007, 22:38
Junior Member

Dag Pixie,

bedankt voor je reactie. Ik heb de buffersize op 256 KB gezet, 12 diskbuffers gekozen en de goede Asio driver geselecteerd.....van alles dus.
Alle faqs van de Steinberg site geven tips, maar tot zover geen succes. In de winkel waar ik de Emu 0404 heb gekocht, komt men voorlopig ook niet verder dan heel ībasicītips.
Toch hartstikke bedankt, ik blijf proberen
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-01-2007, 23:29
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Met welke synth(s) heb je het geprobeerd en gebeurt het bij elke synth?
Gebeurt het ook wanneer je audio afspeeld in LE?
Gebeurt het ook bij opgenomen midi afgespeeld door een VSTi?

Indien je met een sampler of een rompler aan het werken bent, kan het te maken hebben met het feit dat je waarschijnlijk met een harde schijf zit van 5400 rpm, wat wel eens problemen zou kunnen opleveren met het streamen van samples van de harde schijf.
Een ander ding dat je misschien eens kan controleren is je verbruik.
Wanneer je aan het spelen bent, druk dan eens op F12. Ik weet niet zeker of dit werkt bij LE, maar bij SX en C4 krijg je dan de belasting van je ASIO en je harde schijf te zien.
Het kan misschien ook helpen om het Windows takenbeheer eens te openen wanneer je dit probleem hebt en het gebruik van je RAM geheugen eens te bekijken.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-01-2007, 11:47
Junior Member

Hoi Pixie,

ik reageer effe snel. Zit nu op werk, niet bij mijn computer thuis.
Elk willekeurig geluid geeft die kleine bromgeluidjes. Niet constant, maar genoeg om het als storend te ervaren. Soms denk je van oh, hij doet het niet meer. Vervolgens kraakt het 3 seconden permanent.
Ik zal zsm proberen eens audio en een opgenomen midi af te spelen. Zal ook mijn harde schijf eens bekijken. Ik heb speciaal voor dit doen een grote externe harde schijf gekocht van 250 GB. Kortom ik werk al je tips en suggesties door. Zit momenteel helaas een beetje druk 's avonds.

Hartstikke bedankt!
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-01-2007, 12:20
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Wat ook heel belangrijk is, dat je niet teveel andere taken hebt lopen in XP (internet loskoppelen, downloads/updates uitzetten, virusscanner uit, printer uit, alle USB-devices loskoppelen etc.).

Eventueel kun je XP wat trimmen door bv. de background-services prioriteit te geven (MIDI&audio zijn nog altijd background-services in XP). Ook alle grafische effecten van XP kunnen uit (terug naar de Win98 look). De nodige programma's die tijdens start-up al worden gestart, via msconfig uitzetten. Spaart allemaal de nodige processor kracht, wat je MIDI&audio stroom bevordert.

Ook kun je proberen te switchen tussen de ASIO en WDM-drivers. Soms kan de ene driver zich beter profileren dan een andere driver, en misschien brengt dat de oplossing.

Suc6.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-01-2007, 16:53
Member

Reputatie: Zodiac is op goeie weg

Dit probleem heb ik ook met mijn laptop. Na wat testen lijkt het te storen als er gelezen word op de harde schijf.

probeer ook even je interne geluidkaart te muten, vooral de mic en line inputs kunnen als eens voor storingen zorgen.

Als het geluid zelf kraakt (dus geen ruis of storingen), is het aan te raden je cpu en geheugen gebruik eens te monitoren. (rechtermuisknop op de de taakbalk en kiezen voor taakbeheer).

Ook is het belangrijk om te weten dat een laptop minderpresteerd als ie op batterij werk dan op netspanning.

Mijn laptop halveert zelfs soms de cpu kracht om de batterij te sparen = minder perfomantie.

groeten,
Steven
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16-01-2007, 17:07
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Wat Contender hier allemaal voorstelt, is idd wat bij mij geholpen heeft.

Al die tips en nog een hoop meer kan je vinden op MusicXP.Net, lees al die tips eens na...

IZ.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 20-01-2007, 13:54
Junior Member

Hoi,

Bedankt voor alle reacties. Had inmiddels tijd eea uit te proberen. Helaas had geen enkele van de voorgestelde ingrepen 100% succes. Soms leek het even te verbeteren, maar dan begon het ineens weer.
Vreemd genoeg krijg ik geen enkele storing als ik opneem en daarna afspeel!
Heb nog niet de geadviseerde site musicXP.net bekeken. Zal ik nog doen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten