homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Homerecording.be On Tour 2012 - meeting subforum > H.O.T. 2011: archief

Mededelingen

H.O.T. 2011: archief De tweede "Homerecording.be On Tour", werd gehouden in Gent in 2011. Dit is het discussie-archief.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 20:01
Senior Member

Reputatie: studio_adega wordt hier goed onthaald
Standaard Homerecording.be on tour 2011 zit erop...

Aah net terug thuis na een dagje HOT, het was geweldig!
Dikke proficiat aan de organisatoren en aan al de rest die dit hebben mogelijk gemaakt natuurlijk!!
Jammer dat we het laatste deel gemist hebben, maar dat maken we volgend jaar goed.
En nu SSL Duende Native Essentials Pack installeren!

Groeten,

Studio Adega
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 21:14
Member

Reputatie: BeatmasterC is op goeie weg
Thumbs up Re: HR.be On Tour 2011 gaat door op 8 mei, in Gent!

Jawel!
't was plezant en ook echt interessant! De workshops mochten van mij gerust een stuk uitgebreider
Ook leuk om een bende gelijkgezinden te ontmoeten
Merci aan de organisatie!
Greetz,
BMC
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 21:33
Senior Member

Reputatie: Sida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatieSida Mosae Mastering heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: HR.be On Tour 2011 gaat door op 8 mei, in Gent!

Ook terug veilig aangeland in "de" Limburg.

+ Even wat appreesch uitdrukken voor de organisatie en workshop-gevers.
+ Diverse ontmoetingsmomenten met het bijhorende 'ow,-dat-is-dus-het-gezicht-achter-de-nickname'.
+ Het aanbod qua workshops.
+ De enige echte homerecording-M.O.K.!
+ De (meta-)technische, (pseudo-)intellectuele babbels met gelijkgestemden.
+ De juffrouw achter de bar!

+/- De diepgang van de workshops. Soms mocht het iets meer zijn (daarom niet pers langer).

Ik kijk al uit naar een H.O.T. dichter bij huis, hopelijk heb ik dan zelf ook materiaal dat interessant genoeg is om een workshop te geven (en de goedkeuring van de organisatie natuurlijk).

Bedankt alvast voor een fijne dag!
Zoals kamer21 in de auto zei: homerecording.be gaat niet meer 100% hetzelfde zijn, na vandaag.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 21:50
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ook ik ben net terug thuisgekomen.
Moe maar voldaan.

Aan alle dames en heren die aanwezig waren: een dikke dankjewel.
Zonder jullie was het niet hetzelfde geweest .

Gelieve trouwens jullie kritiek niet te sparen: we kunnen er alleen maar uit leren.
De positieve punten mogen trouwens ook wel aangehaald worden .

Verder graag dank aan Bosjanet, Jasper, Satriani en Patatje voor het helpen opruimen naderhand. Jullie hebben minstens n Duvel van me tegoed.

Ook een dikke dankjewel aan de leden van For Greater Good en Say Hello To My Kids.
Er zijn dankbaardere plaatsen om op te treden dan op een event als dit. Desondanks weer twee schitterende concerten kunnen meemaken.
Jonathan, mijn persoonlijk excuses voor het zo vroeg sluiten van de bar . We zitten er zelf serieus verveeld mee maar konden er spijtig genoeg niets aan doen (dorst dat ik nog gehad heb bij het opruimen...).

Al bij al een event dat nog voor verbetering vatbaar is in mijn ogen.
En daar hebben we uiteraard jullie feedback voor nodig, dus hou jullie zeker niet in.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 21:51
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studio_adega Bekijk bericht
En nu SSL Duende Native Essentials Pack installeren!
Gewonnen? Proficiat! Sjansaars
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 22:34
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Homerecording.be on tour 2011 zit erop...

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
Homerecording.be On Tour 2011 zit erop. Met meer dan 180 man, een dag vol workshops, materiaal demonstraties en optredens was het voor ons een gezellige en geslaagde dag. Bij deze, dank aan iedereen die erbij was, en speciale dank aan al wie op welke manier dan ook een steentje bijdroeg (en dat zijn best wel veel mensen!). Er komt snel een fotothread aan, en als je even geduld hebt, mag je je ook verwachten aan flink wat videomateriaal. Intussen horen wij graag wat jullie ervan vonden!
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Homerecording.be on tour 2011 zit erop...

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 22:37
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Kan herhalen wat de rest zei:

- het was raar doch heel leuk om daar op te treden, maar de respons was super! Bedankt! We gaan van dat vroege optreden toch geen gewoonte maken hoor, klaarlichte dag is echt niet mijn biotoop

- Workshops, wou er veel volgen, heb er dus geen enkele gezien... er was zoveel te zien, te doen, en vooral te praten, dat ik vaak interessante workshops gewoon daardoor gemist heb.

- Nog nooit zo'n vlot evenement gezien, puike prestatie! Schema ging best strak, alles was in orde, een hoop jetons kunnen afluizen, super.

Minpunten:

- de airco mocht een tikje hoger, dat was daar om te stikken, en op het podium nog erger.
- De toogmadam (die van in het begin) stond daar blijkbaar niet met haar volle goesting en liet dat ook duidelijk blijken. Ik heb dat dan zelf ook duidelijk laten blijken doch haar gevoel voor sarcasme was onbestaand
- de drm van het station was koud en das een stevige MIN!
- SHTMK die moesten spelen terwijl iedereen de zaal aan het opruimen was vond ik echt een spijtige zaak... das zeker niet motiverend voor een band denk ik. En dan nog geen bier, ik heb Plonserd een paar keer zien passeren en ondertussen mompelde hij monniks-gewijs "maar geen bier meer, das er wel wat over..."

Hebben leuke comments gehad over ons optreden, het was tof!

Voor herhaling vatbaar!

IZ.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 22:55
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht
De toogmadam (die van in het begin) stond daar blijkbaar niet met haar volle goesting en liet dat ook duidelijk blijken. Ik heb dat dan zelf ook duidelijk laten blijken doch haar gevoel voor sarcasme was onbestaand
Die van daarna heeft dat ruimschoots goed gemaakt

Cafetaria was met momenten nogal te klein, en broodjes waren snel uitverkocht. Maar daar konden jullie niet veel aan doen natuurlijk.

Buiten de workshops was er nogal weinig te doen, dat was wel spijtig. Misschien nog een ideetje: paar tafels vrij maken waar mensen persoonlijk vragen kunnen stellen? vb. mastering engineers, producers, akoestici ... Zijn wel wat mensen te vinden op dit forum denk ik ... Kan je ineens langsgaan met je eigen mix, master, ontwerp v. studio, metingen, ... Ok, kan ook op het forum, maar dat geldt ook voor de informatie die wordt meegegeven tijdens workshops en als iemand meteen wat aanpassingen in je master/mix zou kunnen maken, of met een potlood wat aantekeningen op ontwerpen kan maken, ben je meteen al een pak verder. Alleen zijn er mss weinig mensen te vinden om een uur lang achter een tafel te gaan zitten om (in hun ogen) beginnervragen te gaan beantwoorden.

Optreden van say hello to my kids ... spijtig van de opkomst/afbraak. Heb wel 1 'aanvraag': drummer mag van mijn part gerust eens een workshop drums stemmen geven. Ok, hij had enkel een kick en snare te stemmen, maar ik vond ze fenomenaal klinken. Trouwens, pracht van een einde van de set. Had het gevoel dat zo'n einde perfect na een optreden op een keigroot festival kon passen (laatste halve minuut versterker nonchalant uit, allen gehurkt zitten en laatste samples afwachten), ondanks alle tegenslag.

Laatst gewijzigd door Bosjanet; 08-05-2011 om 22:59
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 23:12
Member

Reputatie: dissociety is op goeie weg
Standaard Re: Homerecording.be on tour 2011 zit erop...

Ja ik vond het als beginnende-poging-tot-homerecording-forumganger wel best gezellig in deze vreemde omgeving.

Dergelijke events tonen wel hoe mensen samenkomen met een gedeelde passie en veel kennis.

Enige punten van kritiek die ik kon maken, waren vooral de soms wat dode momenten tussen de workshops in. Toch zeker als je daar zelf weinig mensen kent om casual babbelkes te doen kan dat soms wat aanslepen. Op play&produce of muzikantendag merk je zo dingen niet omdat er constant iets te doen is. Uiteraard van een heel ander niveau/concept.

Ook de manier van rotatie zou ik omdraaien. In het begin waren het zittende sessies en naar het einde toe staande in de gear village. Liever andersom, na een hele dag doen de beentjes wel wat pijn en zitten geen onmiskenbare luxe. Zeker naar het einde toe toch wat mensen die rondom stoelen zochten of gewoon de grond opzochten.

En ook het SHTMK optreden was wel jammer. Ik vond het vanvoor nogal schel van klank en heb me dan maar achter de PA kerel geplaatst, daar zat het geluid beter maar ik moest opletten voor alle karretjes met gear en tafels die voorbij vlogen. Beetje ongelukkige timing.

+ misschien een tip voor de volgende keer.

Probeer mss eens een aparte n00b/try out zone. Zet daar wat computers, interfaces en eventueel een midikeyboard en wat begeleiders die vrijblijvend mensen kunnen vooruit helpen. Als iets zo wordt gepercipieerd ligt de drempel voor beginners ook stukken lager en gaan ze volgens mij althans sneller proberen en prutsen. Meestal zit ik ook vol vragen. Maar het is pas als ik echt bezig ben dat die vragen opkomen. Lijkt me leuke kans om beginners mee te trekken in het verhaal.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 08-05-2011, 23:13
Member

Reputatie: Raver4life is op goeie weg
Standaard Re: Homerecording.be on tour 2011 zit erop...

Sorry, dat ik uiteindelijk dus niet kon aanwezig zijn, wegens de omstandigheden.
Ik voelde me overigens niet echt zo goed...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten