homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-01-2007, 23:39
Junior Member

Reputatie: Timm is op goeie weg
Standaard Sporen lopen ongelijk/uiteen

Hallo

Ik heb al een tijd ervaring met zelf wat crap opnemen, om de door de band geschreven dingetjes even slordig vast te leggen.

Ik heb altijd Adobe Audition 1.5 gebruikt. Van de ÚÚn op de andere dag nam ik een gitaar-riffje op spoor 1 op, en de zanger zong er vervolgens op spoor 2 overheen.

Helaas liep het iets ongelijk, ik kon m ook niet verschuiven want hij begon steeds verder uit elkaar te lopen. In Adobe Audition 2 deed hetzelfde probleem zich voort.
Ik had het idee dat het misschien aan de hardware lag, hoewel het altijd gewoon gewerkt heeft.

Nu heb ik een totaal ander systeem, en is het probleem er nog steeds. (Windows is ondertussen ook opnieuw ge´nstalleerd etc)

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan heel goed tips gebruiken.

Groeten Tim
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-01-2007, 09:27
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Sporen lopen ongelijk/uiteen

Hallo Timm,
zou je ons misschien ook kunnen zeggen over welke hardware het hier gaat (PC, processor, harde schijf, RAM, geluidskaart/audiointerface, besturingssysteem) en hoe je exact opgenomen hebt (beide opnames op dezelfde PC, beide door de microfoon of de gitaar direct ingeplugd)?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-01-2007, 10:35
Active Member

Reputatie: Noviomagum is op goeie weg

Ik had een dergelijk probleem ook, en heb dat als volgt opgelost: in de settings van Adobe Audition kun je ergens instellen dat-ie corrigeert voor time-shifts bij het starten van de opname, en ook bij shifts binnen de opname (ik heb Audition hier niet bij de hand, en weet de terminologie niet uit mijn hoofd: als je het niet kan vinden roep je maar). Doe wat tests met het aan- en uitschakelen van deze opties, en de kans bestaat dat je probleem weg is. Ik moest beide correcties uitzetten om fatsoenlijk te kunnen opnemen.

Succes!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-01-2007, 14:19
Junior Member

Hee bedankt, volgens mij is het inderdaad nu opgelost. Wel raar dat ik die optie vroeger altijd al uit heeft gestaan, was exact dezelfde setup, maargoed blij dat het weer werkt.

Gr.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-01-2007, 15:35
Active Member

Graag gedaan! Dit probleem heeft mij ook enkele uren zoeken, proberen en aanklooien gekost (en dan heb ik 't nog niet gehad over de re-recordings die ik heb moeten maken)...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-01-2007, 08:42
Junior Member

Haha ben blij dat ik dan nog snel een antwoord heb kunnen krijgen zeg!

Trouwens, ik heb altijd al Adobe Audition gebruikt om op te nemen, maar lees op dit forum veel over Cubase (dit heb ik ook ben er alleen nog niet echt bekend mee)

Is Cubase beter? Of alleen om te remasteren ofzo? Als je het over opnemen hebt, waar gaat jouw voorkeur dan naar uit?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-01-2007, 09:12
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Je gaat me dus vertellen dat je Cubase hebt aangeschaft voor +/- 700 euro en dat je het gewoon hebt liggen, en geen idee hebt wat je ermee kan...

Jaja... :-? :-x

*zucht*
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-01-2007, 16:18
Active Member

Voordat de warez-discussie weer losbarst, geef ik even antwoord op je vraag: ikzelf heb alleen gewekt met Adobe Audition 1.5 en met Cubase LE, die ik bij mijn geluidskaart kreeg. Ikzelf geef de voorkeur aan Audition, omdat daar volgens mij veel meer mee kan dan met de LE-edition van Cubase. 't Zou natuurlijk ook kunnen dat ik gewoon gewend ben aan Audition en daardoor de mogelijkheden van Cubase over 't hoofd zie.

Welke software je het best kunt gebruiken ligt vooral aan je persoonlijke voorkeuren en natuurlijk aan het doel waarvoor je het wil gebruiken: ook over sommige andere software (Windows/OSX/Linux) kun je niet zeggen dat het een beter is dan het ander. Hooguit handiger, of geschikter voor de taak.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-01-2007, 14:48
Junior Member

Reputatie: Julez is op goeie weg

Citaat:
Contender wrote:
Je gaat me dus vertellen dat je Cubase hebt aangeschaft voor +/- 700 euro en dat je het gewoon hebt liggen, en geen idee hebt wat je ermee kan...

Jaja... :-? :-x

*zucht*
hey senior lid

welke idioot zou nu een softwarepakket kopen dat bedoelt is om een hobby uit te oefenen van dergelijke bedragen? Zijn we niet allemaal ooit met warez begonnen? Ondertussen verdien ik er geld mee, en uit m'n warez periode heb ik gaande weg het beste kunnen kiezen voor mezelf, en die producten dan ook gekocht. Het is een utopie dat gekochte software vlekkeloos draait, of dat je er minder problemen mee hebt dan gekraakte versies. Het hangt allemaal af van hoe goed je je audiosysteem kunt configureren.

Als warez zo slecht waren, dan hadden ze er al lang zwaardere straffen op gezet, en het sneller verboden, warez zijn een deel van de try-before-you-buy economie, en het zijn vooral de softwareontwerpers zelf die in de fout gaan door geen 3 month fully functional trial versies te verspreiden. Wist je trouwens dat Ableton ZELF hun eigen cracks op de P2P en torrent markt gooit bij een nieuwe versie van Live? Daardoor werkt alles voor 3 maand perfect, waarna een audiofreak al danig verslaafd is, en dan crasht ie opeens zonder waarschuwing. De beste marketingstrategie van 2006 wat mij betreft.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 12-01-2007, 15:17
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Beste Julez,

Met alle respect, maar je wilt met mij geen discussie beginnen over het 'try-before-you-buy'-principe. Voor je verder gaat: ik kom uit het illegale crack-circuit, ooit begonnen op een c-64, toen via Amiga, Supernes en playstation ge-eindigd op PC nadat ik de verkalking van de genoemde computers zag, ontstaan doordat software firma's massaal hun rug keerden naar deze computers vanwege het hoge crack-gehalte, heb ik besloten dit circuit mijn rug toe te keren.

Daarvan afgezien blijven de prijzen van software pakketen stijgen, omdat firma's toch hun ge´nvesteerde geld moeten terug verdienen, en ja, mogen ze er ook nog wat op verdienen zeg? Dat is toch het principe van vraag&aanbod.

Heb je enig idee wat er komt kijken bij de ontwikkeling van een software pakket als Ableton? Van markt-onderzoeken, R&D tot alpha- en beta versies?!? Ik denk het niet, anders zou je wel anders denken over de prijzen van een software pakket. Door mensen als jou betalen eerlijke gebruikers meer dan nodig is.

Er zijn tal van goedkope instap versies van de diverse programma's, waarbij de meeste functies van de besproken programma's gewoon gebruikt kunnen worden zonder restricties. Demo versies zijn er ook meer dan genoeg. Dan kun je rekenen op customer support als iets niet werkt, en hoef je op forums geen domme vragen over de functionaliteit van een programma te vragen.

Don't get me going! :-x
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten