homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Over deze website

Mededelingen

Over deze website Vragen, opmerkingen, kritiek en nieuwe ideen ivm de homerecording.be website? Suggestie voor een nieuwe forumrubriek? Post het hier!

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-06-2004, 02:16
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Homerecording.be - de toekomst

Oproep voor een open discussie.

Hallo beste vrienden,

dit is een eerste berichtje uit wat misschien een reeks gaat worden de komende weken/maanden. Sommigen van jullie hebben de laatste tijd een hoop suggesties gedaan voor nieuwe features op Homerecording.be. Dat is natuurlijk geweldig, ook al kan ik er niet altijd direkt werk van maken. Het draait goed: de voorbije maand hadden we bijna dertigduizend hits, wat ik nooit had durven hopen. Ik zal binnenkort in "Introduce Yourself" wel eens het verhaal van de lancering uit de doeken doen, maar wil hier nog wel even herhalen dat Homerecording.be nog altijd 100% vrijwilligerswerk is en niemand een cent oplevert (dat is trouwens ook niet de bedoeling)., integendeel.

Graag wil ik hier een voorstel lanceren om de site nog beter te maken. Het is een eerste vraag naar jullie, via nieuwe posts en mailings zal je hier nog meer van horen de komende weken/maanden.

Momenteel is het forum het absolute zwaartepunt van de site. Dankzij jullie, het wordt enthousiast gebruikt en bijna al jullie bijdragen komen in deze rubriek terecht. Ik stel me de vraag of de huidige indeling in forumtopics nog overeenkomt met de noden. Moeten we bv de software categorie verder opdelen in software sequencers, midi, audio synthese, effecten en varia? Ook voor de andere forums kijk ik uit naar jullie ideen. Het prive forum werkt technisch maar wordt nog niet gebruikt (momenteel moet ik alle nieuwe leden hier nog manueel permissie toe geven, dat duurt vaak een tijdje...). Geloven jullie in een upload zone voor audio files? De server is net geupgradet, dus we kunnen nu keuzes maken!

Anderzijds zou ik de overige secties graag wat meer dynamiek geven. Ik denk vooral aan de nieuws sectie. Toen we pas startten kon ik, binnen de tijd die ik voor dit project had, af en toe een artikeltje posten over een nieuwe software, een nieuw toestel, een cursus enz. Dat lukt momenteel nauwelijks nog, omdat de site administratie zelf ook een hoop tijd vraagt. Overigens merk ik ook dat er een hoop mensen zijn neergestreken op het forum, die goed op de hoogte zijn en regelmatig nieuwe info posten in het forum die eigenlijk genoeg belang heeft om als nieuws item gepost te worden. Zou het niet tof zijn als we vanuit onze leden een teampje samenstellen dat geregeld zorgt voor nieuwe inhoud in de nieuwssectie, elk vanuit zn eigen kennisgebied? Vrijbljvend overigens? Technisch zijn we daarop al voorzien, jullie kunnen allemaal nieuws-items insturen, het enige verschil met het forum bestaat erin dat nieuws items goedgekeurd moeten worden (momenteel enkel door mezelf, maar dat kan k aangepast worden). Deze zone kan eigenlijk een groter aantal bezoekers bereiken dan het forum, gewoon omdat er een goedkeuringsproces aan hangt. Ze gaan daardoor ook langer mee

Een stap verder gaat nog het idee van een sectie met artikels voor Homerecorders. De motor daarvoor draait al (is voorlopig nog verborgen voor jullie), maar inhoudelijk moeten we nog starten. Hier zou iedereen, mooi opgedeeld in rubrieken, een hoop artikels moeten kunnen vinden over homerecording. Geschreven door de mensen met wat meer ervaring binnen een bepaalde topic voor al wie er iets van kan leren. In het Nederlands. Ik heb hiervoor al een paar schuchter-enthousiaste reacties, maar het moet nog van start gaan. Wie wil hieraan meewerken, stuur me even een mailtje of een PM, f via dit forum. Niet te bescheiden zijn, een hoop van jullie kan over bepaalde topics echt wel iets schrijven dat de anderen verderhelpt

Verder zijn er de link en download-secties. Deze kunnen een mooi overzicht geven van wat er voor ons soort freaks bestaat, maar dat kan alleen via jullie input. Hebben jullie voorstellen om deze zone interactiever te maken, laat het weten! Of denken jullie dat de indeling in rubrieken anders moet? Toevoegen van items is alvast heel gemakkelijk. Ze worden overigens veelvuldig geconsulteerd, dus het lijkt wel dat ze nuttig zijn. Ik hoor graag al jullie suggesties in dit forum.

Uiteindelijk droom ik ervan om van Homerecording.be ook een soort web-zine te maken, waar naast discussies ook degelijke artikels komen, voor en door muzikale doe-het-zelvers. Uiteraard staat de naam en de website-links van iedereen die bijdraagt onder de artikels, dus het kan aan al wie bijdraagt ook interessante nieuwe contacten opleveren.

Verder wil ik jullie nogs uitdrukkelijk vragen om ook al jullie andere opmerkingen, die niet passen in het bovenstaand rijtje, door te geven via het forum of een van de andere kanalen. Kritiek welkom.

Ik plan een concrete upgrade van de motor achter Homerecording.be ergens in september/oktober. Drastische wijzigingen zijn voor die tijd, aan de rest wil ik de komende weken starten. Tot dan zal ik jullie blijven teisteren met dit soort vragen.

Hopend op een goeie respons!

billybear
  #2 (permalink)  
Oud 10-06-2004, 09:10
FZ FZ is offline
Active Member

Reputatie: FZ is op goeie weg
Standaard Re: Homerecording.be - de toekomst

billybear

allereerst toch even dit: een welgemeende dikke merci voor deze prachtige site waar ik al heel wat dingen heb opgestoken.
over al je andere vragen moet ik eerst even rustig nadenken.
ik kom er zeker op terug.
maar vooral: nog eens bedankt voor de moeite.

fz
  #3 (permalink)  
Oud 10-06-2004, 09:44
Active Member

Reputatie: flor is op goeie weg

hi,wat zeker hier zijn plaats kan hebben is een introductie naar het materieel aspect voor homerecording:basis benodigheden waarna je dan mogelijk kan uitbreiden,tools je nodig heb als je per voorbeeld enkel met midi werkt,vintage afdeling waarmee je voor minder bevredigend opnames verkrijgt,geluid fragmenten van p.v.een goed klinkende piano om zo de leden enige notie te verschaffen rond hoe muziek kan klinken.billybear,nog een beetje werk bij.toffe site
  #4 (permalink)  
Oud 10-06-2004, 21:52
Active Member

Reputatie: junior is op goeie weg

Ik sluit me volledig aan bij Fz,
een hele grote dikke merci voor Billybear!
Wat die gast al maandenlang (jarenlang?) gedaan heeft voor deze site, chapeau!
Het is begrijpelijk dat je niet alles op de voet kan volgen, wij zien ook alleen maar de leuke zaken van de site (en niet al het werk).
Het idee om met artikels te werken is zeer goed, maar niet gemakkelijk (denk ik). Je moet het besproken materiaal uitproberen (op proef?), goed kunnen schrijven, kennis van zaken hebben (weten wat je schrijft), enz... Het zou zeker een (behoorlijke) aanwinst zijn voor de site.
Het idee om de software te gaan opsplitsen is niet slecht, maar dan is het misschien iets minder gebruiksvriendelijk? Ik weet het niet, niet makkelijk.
Het is ook tof dat je ons laat weten (en vraagt) wat je wil doen met de site.
Als ik de site bezoek, kijk ik vooral naar het forum, in mindere mate naar het nieuws en de zoekertjes.
Ik vind de site echt wel de max and keep up the good work!
bedankt junior
  #5 (permalink)  
Oud 10-06-2004, 22:21
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Bedankt voor de eerste reacties (ook via PM!).

Materiaal uitproberen ter review zit er nog niet direkt in, zou anders wel tof zijn als we met zo'n redactieteam alle laatste nieuwe apparaten/software op proef kregen ;-) .

Maar het samenvatten van persberichten van fabrikanten kan al wel. En artikels zouden kunnen geschreven worden door homerecorders vanuit hun eigen ervaring: bv hoe pak ik een drum (en een drummer) aan. Dat hoeft niet veel meer te zijn dan sommige van de dingen die nu al af en toe verschijnen in het forum, hooguit wat bijschaven hier en daar en wat beeldjes toevoegen, + wat links voor wie meer wil lezen. En onder die artikels kan ook gediscussieerd worden, alleen blijft het artikel wel duidelijk in de kijker staan. tis een idee (daar begint alles mee).

voortdenkend...
billybear
  #6 (permalink)  
Oud 11-06-2004, 13:56
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg

Hi! Van mijne twege natuurlijk ook veel dank een sjans dat dit bestaat!
Ik heb een idee :-D. Het is pure logica

Reclame banners brengen geld in't laadje
Is voor de fabrikant pas interessant als er veel hits zijn
Dus er moet veel volk komen
Dus we moeten veel reclame maken
Dus ik ga alvast een t shirt laten maken met www.homerecording.be
Plus iedereen moet linken op zijn perso site naar homerecording.

Tot daar mijn 6 - punten plan

PS ik was nog mega grote stickers vergeten te vermelden. Kzou mijn karreke meteen volplakken :-) en ook andere mensen hun auto willen of nie :-p

[ Bewerkt door Bazbaar on 2004/6/11 17:51 ]
  #7 (permalink)  
Oud 11-06-2004, 14:36
Member

Reputatie: Bobbe is op goeie weg

Respect to da billybear.
Ikzelf ben zeker al bereid om persoonlijke bevindingen inzake recording, materiaal,... enz op te schrijven en aan de site te laten toevoegen. Het zou heel tof zijn om iemand die professioneel bezig is met bijvoorbeeld pa, studio, mastering,.. maandelijks een artikel te laten schrijven met zijn methodes. Als dat haalbaar is natuurlijk. Allezins, ik voel dat deze site alleen maar beter en beter zal worden. Respect
  #8 (permalink)  
Oud 12-06-2004, 00:00
Junior Member

Reputatie: Synthesizer11 is op goeie weg

Ik ben hier nieuw en ik heb even rondgekeken en het ziet er allemaal heel netjes uit. Respect billybear.

Wat deze site inderdaad mist zijn meer leden. Vergeet niet dat er op het vlak van "homestudio-fora" veel "concurrentie" is (alleen synthforum.nl al).

Ik ben alleszins bereid mijn steentje bij te dragen voor zover ik kan ...
  #9 (permalink)  
Oud 12-06-2004, 14:43
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

allereerst, dit is een zeer goed forum, ik zit op veel forums en meestal wordt er vooral naast de kwestie gezeverd, wat hier gelukkig beperkt blijft (zeveren mag, maar met mate aub). Het draait goed, maar kan uiteraard beter.

ik wil best wel meewerken maar ik ben hier ook voornamelijk om te leren. Ik heb wat pa en vooral veel dj (soundsystem) ervaring, voor recording ben ik nog redelijk groen achter de oren.

ik zie op de meest forums dat men zeer veel rubrieken maakt, waarvan er maar enkele gebruikt worden, dus ik zou voorzichtig zijn met opsplitsen, maar het kan wel goed zijn om bepaalde rubrieken waar er nu al vraag naar is op te splitsen.

Ik zou het ook niet beperken tot enkel akoestisch/electrische muziek, maar ook electronische muziek coveren, er is daar een groot tekort aan. Zeker in belgie want ik vind er niets over terug.

anyway, ik blijf hier veel plakken en het ziet er niet naar uit dat dat rap zal veranderen
  #10 (permalink)  
Oud 13-06-2004, 19:06
Webmaster

:lol: Schitterend 6-puntenplan, Bazbaar! Ik wil weten hoe dt afloopt.

Waxx, vraag me ook soms af of we ook meer op electronische muziek moeten mikken. Maar komen we dan niet te snel in het vaarwater van bv synthforum.nl enzo (zoals Synthesizer11 aanhaalde)? Of is er toch nog nood aan plek om in't nederlands te discussieren over het creren van electronische muziek. Zou je n nieuwe rubriek voor electronische muziek voorstellen, of meer, en bv ook aan MIDI aparte aandacht geven?
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten