homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-01-2007, 12:04
Junior Member

Reputatie: Mart0612 is op goeie weg
Standaard effecten electrische giaar

hallo

ik wil mijn electrische gitaar opnemen via mijn tascam144 usb kaart. De effecten (distorsion, reverb etc. ) wil ik met de PC toevoegen. Ik werk nu met Cubase LE.

Welk programma is hiervoor het meest geschikt?
Kan dat met cubase LE of moet ik cubase dan upgraden?
Kun je het effect dan ook horen terwijl je speelt?

Mart
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-01-2007, 12:18
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: effecten electrische giaar

Je hebt een aantal effecten meegekregen met Cubase LE, je kan daar alvast mee van start gaan. Upgraden is daarvoor zeker niet nodig. Je vindt daarover meer in de getting started gids (pdf) onder Tutorial 3: Mixing > Adding Audio effects.

Je kan eventueel ook externe effecten toevoegen door je track naar buiten te sturen, door je effect te laten lopen en terug op te nemen. Da's al iets geavanceerder en kan soms nuttig zijn.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-01-2007, 17:44
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Verder kan je op kvraudio.com wel wat freeware gitaareffecten vinden.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-01-2007, 18:54
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Idd, een pak gratis vst's op het net te vinden (freeware).

Maar als je bereidt ben om er wat verder in te gaan, dan zijn er een hoop betaalbare digitale gitaaramps/effectenboxen.

Enkele goede waar ik onder meer tevreden van was zijn: Amplitube, Revalver, Warp.. Ik denk dat er best wel gratis demoversies ter beschikking zijn, of tenminste trials.

greetz
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-01-2007, 19:49
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Amplitube
≤!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 09-01-2007, 15:41
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Iets mis met Amplitube, Riddim? :-)
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 09-01-2007, 19:52
Junior Member

Reputatie: wedz is op goeie weg

de amplitude is idd een coole oplossing! :-)
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 09-01-2007, 21:21
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Iets mis met Amplitube, Riddim?
nope, ik beaamde alleen maar ampitube, goed programma.
Ook guitarrig is heel deftig, wel erg uitgebreid en belastend voor het systeem.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 09-01-2007, 21:25
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ik werk bijna altijd met de Native Instruments Guitar Combos, maar spijtig genoeg zijn die niet meer appart te verkrijgen (ze worden enkel nog met hun Audio Kontrol 1 interface verkocht).
Anderzijds, sinds ik Cubase 4 heb, maak ik ook wel meer en meer gebruik van de standaard bijgeleverde Amp Simulator.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 09-01-2007, 21:29
Groupie

Citaat:
sinds ik Cubase 4 heb, maak ik ook wel meer en meer gebruik van de standaard bijgeleverde Amp Simulator.
Hoe klinkt die?...nice?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten