homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-04-2011, 14:41
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Universele shockmounts

Heeft iemand een idee van goeie universele shockmounts voor een aantal van mijn mic's? Ik heb SDC's en LDC's die momenteel zonder shockmount geleverd zijn (Oktava MK319), of waarvan de shockmount bij eerste gebruik meteen kapot was (GAP FC4).

Iemand een idee? Ik kan op thomann niet echt veel vinden, behalve de wel heel dure rycote dingen. De rest lijkt allemaal product specifiek.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-04-2011, 14:49
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Universele shockmounts

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Iemand een idee? Ik kan op thomann niet echt veel vinden, behalve de wel heel dure rycote dingen. De rest lijkt allemaal product specifiek.
Bedoel je de USM/Invision-reeks van Rycote? Voor een goeie shockmount lijkt EUR 55 (kleinmembraanmic) of EUR 85 (grootmembraan) me toch niet teveel gevraagdÖ

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16-04-2011, 16:40
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik vond dat precies nogal veel voor wat het is. Blijkt dat dit niet zo is, na het afschuimen van het web.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-04-2011, 16:45
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Kijk eens bij Bekafun.be onder "studiomateriaal" en dan naar "wired microphones accessoires". Daar staan er clipsen voor SDC en LDC van 1euro to 100 euro.

http://www.bekafun.com/index.php?page=producten-studio

of hier : self-made microfoonhouders stereo opnameORTF

Maar dat zijn hele dure en lange levertemijn...

Laatst gewijzigd door PCDJHENK; 16-04-2011 om 17:34
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 18-04-2011, 22:45
Active Member

Reputatie: Puree Productions wordt hier goed onthaaldPuree Productions wordt hier goed onthaald

Voor een SCD is deze in ieder geval zeer geschikt. En niet duur.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 19-04-2011, 13:04
Senior Member

Reputatie: Tsane wordt hier goed onthaaldTsane wordt hier goed onthaald

De Rycote shockmounts kan ik zeker aanbevelen. Ik heb er een jaar geleden gratis een gekregen bij een abonnement op Sound on Sound, moest ik er nog nodig hebben, zou ik zeker zo een bijkopen. Zeer goed gebouwd en hun geld echt wel waard.
Ik had daarvoor al eens een universele shockmount bij Thomann gekocht (een Ä15 denk ik), maar daar durf ik geen micro insteken...
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-04-2011, 16:32
Moderator

Intussen heb ik 4 rycote's besteld. Het is veel geld, maar de t.bone dingen dingen die ik al gezien heb, waren me nu ook niet stevig genoeg. Eigenaardig dat er zo'n gat zit tussen de cheapo's en de Rycote. Misschien iemand die nog een business idee nodig heeft?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten