Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martinuz
Zijn er hier mensen die Ableton Live gebruiken om bv. gitaar of andere instrumenten live te samplen? Ik begin Ableton stilaan onder de knie te krijgen, maar soms er toch nog veel muiswerk nodig voor een loopje op te nemen dat je zelf speelt, en dat is niet echt handig, vooral het stoppen met recorden. Een oplossing is denk ik een voetpedaal gebruiken via mijn Korg MicroKontrol...
Maar zijn er misschien nog andere die Ableton op een gelijkaardige manier gebruiken, of die ook improvisatie muziek maken ahv. samplen van live instrumenten maar met andere software ofzo?
|
Jup, dit is exact waar ik me mee bezig hou. Elektrische gitaar > wahwah>boss compressor > apogee > ableton. De interne effecten die ik gebruik: looper, delay en reverb.
In ableton heb ik 8 tracks met audioloops (kick, bass, mel1, mel2, perc1, perc2, andere, livegitaar).
Verder heb ik nog een remote zero sl, een launchpad, een keypad en een footswitch die via de footswitch in midinoten naar live stuurt. Deze footswitch gevruik ik voor de undo knop van de looper te besturen.
De remote sl gebruik ik met automap voor de volumefaders, voor mutes te doen (vb kick op het einde van de maat, je kent t wel) en voor interne effecten te besturen. De pads van de remote sl gebruik ik voor het aan en uit zetten van effecten van m'n gitaar (daar ken je makkelijk aan als je snel een effect aan of uit wilt zetten) waaronder de looper.
Als je echt op zoek bent naar een manier om een live set te organiseren, zou ik zeker is een kijkje gaan nemen op de site van tom cosm, meer bepaald dit filmpje:
.
Ook interessant:
Create Digital Music How Do You Perform? Show Us Your Ableton Live Live Set