homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-03-2011, 21:19
Active Member

Reputatie: Puree Productions wordt hier goed onthaaldPuree Productions wordt hier goed onthaald
Standaard DIY Monitorcontroller

Zie hier mijn DIY Monitorcontroller in testfase.

Ik was al tijden op zoek naar een passieve monitorcontroller zonder al te veel extra's. Ik heb geen behoefte aan volumecontrol, geen talkback enzovoort.
En vooral wil ik niet dat het apparaat rare dingen met het geluid doet.
Wat ik wel wil is kunnen schakkelen tussen drie verschillende outputs en twee inputs.
De controllers die ik tegen kwam lagen of ver boven mijn budget of waren kwalitatief niet goed genoeg.

Totdat ik op het idee kwam om een 4P3T draaischakelaar te gebruiken. Op die manier kan ik twee gebalanceerde lijnen (L&R) naar drie paar verschillende gebalanceerde out's sturen. En het werkt!
Daarna heb ik getest of het ook werkt om met nog een draaischakelaar te switchen tussen verschillende input's. Maar zoals verwacht geeft dit pop's.
Ik moet hier nog een goede oplossing voor vinden, of de mogelijkheid om te switchen tussen input's achterwege laten.

Op de foto, zie je de testfase, dit dient uiteraard nog ingebouwd te worden. (Misschien past het nog wel ergens in mijn mengtafel erbij.) Maar voor €1,90 voor een schakelaar, chassisdelen, bekabeling en behuizing kan je al schakelen tussen drie paar speakers.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Monitorcontroller.jpg
Bekeken: 111
Grootte:  74.1 KB
ID: 8114  
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-03-2011, 07:00
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: DIY Monitorcontroller

Héhé, Sjieke dinges!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30-03-2011, 22:31
Senior Member

Reputatie: Dekkorr wordt hier goed onthaaldDekkorr wordt hier goed onthaald

Helemaal tegek!
Ik ben ook nog op zoek naar een monitor switcher (ik vind 3 niet genoeg )

Heb je een schema voor me?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 30-03-2011, 23:02
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Leuk!

Benieuwd hoe het er gaat uitzien na inbouw. En deel gerust wat meer info (schema, en ingrediënten).
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 31-03-2011, 01:06
Senior Member

Reputatie: chieltjuuhh is op goeie weg

Gaaf! Ben ook erg benieuwd.
Kan je uitleggen hoe je het gemaakt hebt? En misschien een youtube filmpje om te showen hoe het werkt?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 31-03-2011, 07:32
Active Member

Reputatie: Puree Productions wordt hier goed onthaaldPuree Productions wordt hier goed onthaald

Als ik mijn probleempje met het schakelen tussen inputs heb opgelost, zal ik een schema en uitleg plaatsen. Maar als je weet hoe een soldeerbout aan moet kan je dit ook maken.

@Dekkorr, hoeveel in en out's heb je dan nodig? Dan kan ik kijken of ik daar ook een schema van kan maken.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 31-03-2011, 09:41
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

@Puree ... switch je in geval van je inputs zowel signaal als aarding? Misschien even experimenteren en ook kijken of je met een weerstand (en eventueel condensator voor LP filter) je signaal met de aarding kan verbinden.
Jan
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 31-03-2011, 21:09
Senior Member

Reputatie: Dekkorr wordt hier goed onthaaldDekkorr wordt hier goed onthaald

uhm, hoeveel outs..
3 zou voldoende moeten zijn.
1 input is prima voor mij.

Ben vrij handig met de soldeerbout, ik heb al vele gitaar fx'en in elkaar gezet, ik zie de logica er niet zo goed achter, ik maak alles van schema's etc.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-04-2011, 14:29
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekkorr Bekijk bericht
(ik vind 3 niet genoeg )
Citaat:
3 zou voldoende moeten zijn
Gekke mens gij!
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 01-04-2011, 14:34
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
Gekke mens gij!
Misschien in combinatie met de al aanwezige monitorcontroller?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten