homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-03-2011, 23:34
Junior Member

Reputatie: TapKraag is op goeie weg
Talking Maken jullie wel eens youtube video´s?

Ik heb nu met Ableton en Audacity een goed klinkende MP3 gerenderd. Nu kan ik dit via soundcloud verspreiden maar hier heb je helaas maar 2 uur uploadtijd. Op den duur kom ik dan in de problemen.

Een goed alternatief leek me een youtube video maken en daar je mp3 (of evt een ander formaat) inlezen. Klein beetje simpele text erbij klaar.

Eerst pinnacle geprobeerd maar helaas alleen gratis versie tot mijn beschikking en verder niets maar pinnacle heeft zo zijn beperkingen.

Dus kwam ik uit bij Ubuntu; hier OpenShot en Kdenlive geprobeerd. Dit vind ik echt een ramp !!!
Het geluid holt keihard achteruit (klinkt pieperig/fluiterig) bij openshot beeldkwaliteit ook niet super. Kan aan mij liggen ik ben echt een groentje wat deze dingen betreft.

Ik maak meditatieve opname´s en het belangrijkste is spraak en achtergrondgeluid. Hoe kan ik dit met de perfecte sound (dus zonder enig kwaliteitsverlies) in een youtubevideo krijgen? En niet te veel MB´s natuurlijk.

Iemand enig idee?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-03-2011, 23:55
Active Member

Reputatie: Giraffic is op goeie weg
Standaard Re: Maken jullie wel eens youtube video´s?

Windows Movie Maker?
Voor simpel videotje is het wel handig
Dan renderen in hd kwaliteit voor weinig kwaliteitsverlies
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-03-2011, 02:45
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

so-wie-so HD gebruiken.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-03-2011, 09:10
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Windows Movie Maker doet dat goed hoor.. Wave'ke inladen, afbeelding inladen, en renderen maar. Geen nood aan ingewikkelde montageprogramma's voor zoiets.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-03-2011, 21:49
Active Member

Reputatie: piroda wordt hier goed onthaald

klopt, das ech letterlijk op 10 seconden gefixt met Windows Movie maker (als je een picje en voor de rest je geluid gebruikt )
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15-03-2011, 21:56
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Als je nu gewoon een BandCamp account maakt kan je alles uploaden in hoge kwaliteit en hoef je geen videootjes te maken.

IZ.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-03-2011, 09:38
Junior Member

Reputatie: TapKraag is op goeie weg

Wat ik ook geprobeerd heb is de MP3 die ik er met audacity van gemaakt heb te importeren in Pinnacle en in Windows movie maker.

Dit was een MP3 van 1 minuut; echter in de beide videoediting programma's werd: (let op !!!) slechts 35 sec. weergegeven

Bij Pinnacle vond ik het al vreemd maar dit nu ook bij WMM meegemaakt.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 05-08-2011, 10:46
Member

Reputatie: FreedomStudio is op goeie weg

Mijn ervaring is dat Windows Movie Maker best veel Mb's in beslag neemt met HD. Of ligt dat aan mij?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 05-08-2011, 10:58
Senior Member

Reputatie: webmasterbob heeft (nog) geen reputatie

Magix Movie Edit pro voor mooiere video's als je dat niet wil net zoals de rest: in moviemaker de titel van de song, composer en copyright
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 05-08-2011, 17:58
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreedomStudio Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat Windows Movie Maker best veel Mb's in beslag neemt met HD. Of ligt dat aan mij?
Hangt allemaal af van instellingen
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten