homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-12-2006, 14:45
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Protools

hoi homerecorders,

Kort vraagje. Ik vraag me af of er een versie van Pro Tools is die asio ondersteunt, en die ik zodoende kan gebruiken met niet-digidesign materiaal.

Er is me altijd gezegd dat het marketing-idee van digidesign was van Protools wel mee te leveren bij aankoop van digidesign materiaal, maar dat protools zonder digidesign het laat afweten.

Nu laatst vertelde enkele mensen in de studio me dat ze hun horizon aan het verbreden zijn, en dat er wl versies zouden bestaan waarbij ik protools kan gaan gebruiken zonder daarom eerst nieuwe hardware moeten aan te schaffen.

Ik ben geen wannabe die absoluut protools wilt gaan gebruiken, maar het is nu eenmaal de standaard in veel studios, en het leek me handig als ik thuis, met m'n eigen materiaal protools al wat kon verkennen, zodat ik er wat handiger wordt als ik in protools-based studio's zit.

Iemand idee welke versies werken?

Thx
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-12-2006, 15:07
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Protools

er is een native versie, maar die is oud, en ondersteunt maar 8 kanalen en werkt enkel onder windows 98. Veel mensen met uw probleem kopen een m-box of een m-powered systeem om naast hun native systeem te gebruiken zodat ze PT gewend zijn.

Maar volgens mij zijn de dagen van PT ongeveer geteld. Er zijn nu sinds kort een aantal nieuwe dsp gebasseerde systemen die veel beter zijn, veel meer ondersteunen en goedkoper zijn qua configuratie zoals Fairlight Dream II en Soundscape 4. Beide zijn in zeer snel tempo de pro postproductiemarkt aan het overnemen, en beginnen nu ook de aandacht te krijgen van de Pro studio's na de vele problemen (technisch en qua klantenservice/prijzenpolitiek) met PT. Beide onstersteunen ook native plugins (vst en of dx) ipv de veel te dure rtas en tdm plugins voor PT.

Verder zijn pc's, native DSP's en native DAW software zo veel verbeterd, dat ze technisch PT overklassen voor een fractie van de prijs.

Natuurlijk gaan de PT HD systemen die nu al verkocht zijn nog blijven gebruikt worden, maar de verkoop van HD en TDM systemen kent sinds een tijdje een serieuze daling.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-12-2006, 16:38
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Protools

couldn't agree more.

als je van plan bent een PT setup aan te schaffen, kan je mischien gewoon een M-audio kaart (audiophile bv., kost 60eur+-) kopen, en protools M-powered kopen, dat is de goedkoopste oplossing op dit moment denk ik.
Zelf ben ik geen PT fan, maar ik heb er ook niet echt iets tegen, buiten inderdaad het politieke spelletje dat ze spelen, en het pure gebrek aan ondersteuning indien iets misgaat (ik heb een Digi Mbox2 die zoemt als gek als de asio of dae driver laadt en Digi wil dat probleem maar niet toegeven, desondanks er al een pagina's lange topic op DUC als op Gearslutz over bestaat! :-? )
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten