homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-12-2006, 22:43
Member

Reputatie: emiliano is op goeie weg
Standaard mixer, powermixer, digital mixer,...?

Hey allemaal,

ik ben een all round muzikant en ben nu op mijn laptop vanalles aan het opnemen (op cubase sx3). Maar ik merk dat de opstelling niet ideaal is en het klankresultaat navenant is. Momenteel speel ik alles in via pod (gitaar), B2 (bas) en digitale piano via de output van de versterker (grote jack) naar micro-input van mijn laptop.

Nu zou ik dit alles wat professioneler willen aanpakken en was even aan het kijken in de catalogus van Music Store in Keulen en zag daar onder andere verschillende mixers staan: powermixers, mixers, analoge digitale. Wat is het verschil? Welke zou ik nodig hebben?

Ik zou in de toekomst willen opnemen, ook met microfoon en in plaats van telkens alle kabels te versteken, alles aansluiten op een mixer.

Dus de instrumenten + microfoon aansluiten op de mixer en dan van daaruit naar ... euuhm zegt u het maar en dan naar mijn laptop of misschien pc.

Ik heb nu al vaak dingen opgenomen in cubase, maar het afmixen zou toch handiger kunnen. Gebruikt men vaak midi-controllers bij het 'mixen'? Of kan een gewone mixer hiervoor gebruikt worden? Hoe doen jullie dat? gewoon op de pc? Met midi-controller?

Alvast dank voor jullie antwoorden!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-12-2006, 23:45
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg
Standaard Re: mixer, powermixer, digital mixer,...?

zeg, het is kerstavond, vraag het misschien eens aan de kerstman?

[size=medium]zalige!!![/size]
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-12-2006, 10:30
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: mixer, powermixer, digital mixer,...?

Als ik jou was zou ik eerder kijken naar een degelijke audio-interface.
In het hardware-forum vind je hier zeker meer over terug.
Een mixer heb je eigenlijk niet nodig om degelijke opnames te kunnen maken.
Veel hangt uiteraard van je budget af, maar voor wat jij het nodig hebt lijkt RME (Fireface), Presonus (Firepod, FireStudio) of Motu (8PRE) wel wat.
Om meer hands-on bediening te hebben, kan je inderdaad kijken voor een midi-controller.
Vrij populair is de Behringer BCF-2000 wegens goedkoop en goed bruikbaar.
Je kan natuurlijk ook voor een combinatie van beide gaan en dan kom je uit bij de M-Audio Projectmix I/O of de Tascam FW1082 of FW1884.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten