homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-12-2006, 22:43
Member

Reputatie: emiliano is op goeie weg
Standaard mixer, powermixer, digital mixer,...?

Hey allemaal,

ik ben een all round muzikant en ben nu op mijn laptop vanalles aan het opnemen (op cubase sx3). Maar ik merk dat de opstelling niet ideaal is en het klankresultaat navenant is. Momenteel speel ik alles in via pod (gitaar), B2 (bas) en digitale piano via de output van de versterker (grote jack) naar micro-input van mijn laptop.

Nu zou ik dit alles wat professioneler willen aanpakken en was even aan het kijken in de catalogus van Music Store in Keulen en zag daar onder andere verschillende mixers staan: powermixers, mixers, analoge digitale. Wat is het verschil? Welke zou ik nodig hebben?

Ik zou in de toekomst willen opnemen, ook met microfoon en in plaats van telkens alle kabels te versteken, alles aansluiten op een mixer.

Dus de instrumenten + microfoon aansluiten op de mixer en dan van daaruit naar ... euuhm zegt u het maar en dan naar mijn laptop of misschien pc.

Ik heb nu al vaak dingen opgenomen in cubase, maar het afmixen zou toch handiger kunnen. Gebruikt men vaak midi-controllers bij het 'mixen'? Of kan een gewone mixer hiervoor gebruikt worden? Hoe doen jullie dat? gewoon op de pc? Met midi-controller?

Alvast dank voor jullie antwoorden!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-12-2006, 23:45
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg
Standaard Re: mixer, powermixer, digital mixer,...?