homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-02-2011, 19:57
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Thunderbolt: snellere gegevensoverdracht op basis van lightpeak technologie

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
De langverwachte lightpeak technologie heeft eindelijk haar weg gevonden naar de eerste apparaten. Apple introduceert de nieuwe connectie onder de naam Thunderbolt in haar nieuwe Macbook Pro lijn. De technologie is interesssant voor homerecorders, niet enkel omdat ze nog hogere bandbreedte mogelijk maakt maar ook omdat ze compatibel is met bestaande technologieën.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Thunderbolt: snellere gegevensoverdracht op basis van lightpeak technologie

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-02-2011, 20:29
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Thunderbolt: snellere gegevensoverdracht op basis van lightpeak technologie

Ik ben alvast content dat Firewire hiermee compatibel is: het betekent dat bestaande Firewire interfaces allicht nog jaren zullen blijven werken op nieuwe machines, dankzij een simpele Firewire-Thunderbolt adapter.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-02-2011, 21:00
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Thunderbolt: snellere gegevensoverdracht op basis van lightpeak technologie

Alright, deze info had ik nog niet gezien. Dat doet mijn behoefte aan een expresscard-slot meteen ook afnemen.

Dan is die 13" Macbook pro meteen een stuk interessanter voor mij.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-02-2011, 23:12
Webmaster

Nog wat toevoegingen.

Er zijn al een paar serieuze fabrikanten van audio hardware die mee op de kar springen: Apogee, Avid and Universal Audio. De eerste Thunderbolt interfaces zullen dus niet meer zo lang op zich laten wachten:

Citaat:
"Thunderbolt technology is connectivity without compromise and will enable the full promise of Symphony I/O, Apogee's professional digital audio recording platform."
– Betty Bennett, CEO, Apogee

"We are very excited by the capabilities of Thunderbolt technology. To have two 10Gbps, bi-directional, multi-protocol channels in a single cable is a great step forward for high performance audio and video solutions."
– Max Gutnik, Sr. Director, Product Management, Avid Technology

"Technology like this only happens about once a decade. We are thrilled about the performance and simplicity Thunderbolt technology will bring to our award-winning UAD Powered Plug-Ins platform."
– Bill Putnam, CEO, Universal Audio
Apple heeft blijkbaar nog een jaar exclusieve voorsprong in deze technologie. Pas in 2012 kan je ze ook in PCs terugvinden:

AppleInsider | Intel details Thunderbolt as exclusive to Apple until 2012

Laatst gewijzigd door billybear; 24-02-2011 om 23:41
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 00:11
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Dus nu is het ook wachten op de "hubs" ???
Want als ik het goed lees, kun je dus meerdere FW devices aan 1 port hangen.. (Zou dat ook nog geleijktijdig met USB kunnen?)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 03:42
Senior Member

Reputatie: Dekkorr wordt hier goed onthaaldDekkorr wordt hier goed onthaald

Ik neem dan aan dat er een soort breakout boxje komt!

Dan hoop ik op:
2x DVI
2x FireWire 800
2x Usb 3.0

Iemand een Macbook kopen? ik heb iets anders op het oog

Maar mijn ogen zijn weer groter dan mijn portemonnee....
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 07:38
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Schoontjes, maar ik doe wel nog even voort met m'n huidige set-up.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 12:41
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

Ik vermoed dat dit de nieuwe standaard voor de betere audio interfaces zal worden.
Dus Lightpeak en USB3 vs Firewire en USB2 nu.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 12:54
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Als de nieuwe iMac uitkomt binnen afzienbare tijd, hoop ik dat die dit ook heeft, want dan is het de mijne

IZ.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 12:57
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Ik snap de relevantie eigenlijk niet Ö
waarom nog meer en nog beter als het nu al prima is?
wie zal het verschil merken en waarom is het nodig
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten